AndroidHealthClinic

WK 2018 Topic

Het avontuur van Rusland op het WK in eigen land strandde zaterdagavond na strafschoppen in de kwartfinale van Kroatië en de wedstrijd in Sochi was meteen de laatste keer dat Sergei Ignashevich als profvoetballer op het veld stond. De 38-jarige verdediger liet na afloop van het duel namelijk weten een punt achter zijn loopbaan te zetten.

Tja, tijdens ieder toernooi zijn er journalisten en analytici die zeuren over het gebrachte niveau. Het is een misvatting dat we het mooiste voetbal op interlandtoernooien te zien krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.004
San MArco moet shoot outs laten invoeren ipv pingels.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.005
Grappig ventje die Maguire
0578-5931273-A_picture_of_Harry_Maguire_chatting_with_partner_Fern_Hawkins_ha-a-43_1531080055950.jpg

• Like
Waarderingen: mat
Zeg liever tegen Sterling dat hij de volgende keer naar Kane moet passen.

De bal afleggen, gek!

België is een even terechte kampioen. In hun matchen valt er tenminste iets te beleven. Frankrijk is gewoon heel erg matig, saai en zakelijk.

Helemaal mee eens. Frankrijk is een sterke ploeg maar ik hoop echt dat België het WK kan winnen, ze hebben idd al wat spektakel gebracht. Dit in tegenstelling tot de Franse ploeg...

Wordt genieten hier als Frankrijk wint :trollface:

Qua spektakel kon de 4-3 tegen Argentinië wel tellen.

Teams die voluit voor de aanval gaan zijn gewoon zeer kwetsbaar. Dat hebben we gezien tijdens Duitsland - Mexico. De tweede goal van België tegen Brazilië kwam ook uit een counter.

Qua spektakel kon de 4-3 tegen Argentinië wel tellen.

Teams die voluit voor de aanval gaan zijn gewoon zeer kwetsbaar. Dat hebben we gezien tijdens Duitsland - Mexico. De tweede goal van België tegen Brazilië kwam ook uit een counter.
Dat was inderdaad hun enige match waar ik graag naar gekeken heb. Al schoten ze ook alweer pas in gang toen ze achter stonden.

Ben benieuwd wat het zal worden tegen Frankrijk.

Het verrassingseffect van het aangepaste systeem zal weg zijn. Ik ga er ook vanuit dat Mbappe en Griezmann, in tegenstelling tot sommige Brazilianen, wel binnen het doelkader zullen schieten. :emo:

Deschamps wisselde trouwens iedere wedstrijd van linker vleugelaanvaller. :thinking:

Australië: Griezmann (4-3-3)
Peru: Matuidi (4-2-3-1)
Denemarken: Lemar (4-2-3-1)
Argentinië: Matuidi (4-2-3-1)
Uruguay: Tolisso (4-2-3-1) (Matuidi was weliswaar geschorst)

Laatst bewerkt:
Staatsvijand nummer één: Hoe de liefde tussen Frankrijk en Thierry Henry bekoelde

h2LR9Ws.jpg

Met 51 goals in 123 interlands voor Frankrijk zou hij een levende legende moeten zijn. Maar het draaide anders uit voor Thierry Henry. De liefde met zijn geboorteland was altijd al koeltjes en daalde in 2009 tot het vriespunt. De reactie in Frankrijk op zijn handsgoal tegen Ierland heeft “Titi” nooit verteerd. Vandaag zit hij als staatsvijand nummer één op de bank van de Rode Duivels.

“Hoe voelt het om Thierry Henry in het trainersplunje van de tegenstander te zien?” Vier Franse “Bleus” kregen de voorbije dagen dezelfde vraag voorgeschoteld in het oefencentrum van de Franse ploeg in Istra. De Fransen trainen op nauwelijks twintig minuten rijden van de Belgen in Dedovsk.

“Bizar”, was zowat het antwoord van zowat elke speler. “Hij doet met zijn trainerscarrière wat hij wil, maar ik zou Titi graag tonen dat hij het verkeerde kamp heeft gekozen”, reageerde Olivier Giroud, tijdens zijn Arsenal-periode vaak bekritiseerd door Henry. “Ik ben niet jaloers maar ik vind het spijtig dat hij de Belgische en niet onze aanvallers tips en raad geeft.”

Linksback Lucas Hernández probeerde er zich met een kwinkslag van af te maken. “Hij gaat sowieso content zijn, ook als wij winnen. Want uiteindelijk is hij een Fransman”, sprak de Atlético-verdediger. Maar in dat laatste zou hij zich wel eens kunnen vergissen. Henry mag dan wereldkampioen en Europees kampioen zijn geworden met Frankrijk, de liefde voor zijn thuisland is nooit heel groot geweest.

Henry groeide op in de buurt van Parijs als kind van immigranten uit de Franse Antillen. Een vader uit Guadeloupe, een moeder uit Martinique. Arsène Wenger gaf hem zijn profdebuut bij Monaco en haalde hem later (via een zijsprong bij Juventus) naar Arsenal. Daar zou Henry langzaam maar zeker een Angelsakser worden. Eerst door te trouwen met een Engelse vrouw, daarna door in Londen en New York te wonen. Zijn vakanties brengt hij graag in de VS door, zijn voorliefde voor Amerikaanse R&B, NBA en New York hebben hem steeds verder van Frankrijk afgedreven. Op zijn linkerarm staat het Vrijheidsbeeld getatoeëerd. Dat was destijds een geschenk van de Franse president aan de Verenigde Staten. Op die manier staat het symbool voor de ingewikkelde relatie met zijn thuisland.

Een ander aspect dat meespeelde was het gebrek aan erkenning dat hij in Frankrijk voor zijn prestaties voelde. Hij is met 51 goals in 123 interlands de recordtopschutter voor Frankrijk maar werd bij onze zuiderburen nooit in dezelfde galerij geplaatst als Raymond Kopa (jaren vijftig-zestig), Michel Platini (jaren zeventig-tachtig) en Zinédine Zidane (jaren negentig-tweeduizend). In de Franse selectie had hij ook weinig echte vrienden. Op Arsenal-ploegmaat Robert Pirès en generatiegenoot David Trezeguet na.

In de barragewedstrijden om naar het WK 2010 te gaan scoorde William Gallas in de verlengingen de beslissende treffer. Thierry Henry zorgde voor de assist, maar controleerde de bal daarvoor tot twee keer toe met de arm. Een bedrog dat de Ieren nu licht zullen vergeten en waarover ook in Frankrijk een maatschappelijk debat losbarstte. Een debat dat Henry maar matig kon pruimen en deed besluiten voorgoed de banden met Frankrijk door te knippen. Hij is nooit meer te zien in het Franse publieke leven of op de Franse tv.

“Het is jammer dat we met hem geen contact meer hebben”, zegt Noël Le Grat, de Franse bondsvoorzitter. “We zijn elkaar uit het oog verloren. Maar zo is het leven.”

Dinsdag volgt het weerzien in Sint-Petersburg. Een blij weerzien voor de een, een zuur weerzien voor de andere. Maar we weten nog niet voor wie.

Gaf hij eerst geen cent voor ze?
Er was vooral veel kritiek op het systeem van Martinez. Witsel en De Bruyne in het centrum kon niet goed blijven gaan. Dat heeft Martinez na Japan klaarblijkelijk ook ingezien.

Maar laten we eerlijk zijn, zelfs na z'n aanpassing hebben de Brazilianen nog heel wat kansen afgedwongen. Nu lijkt men bijna te doen alsof de Belgen onoverwinnelijk zijn.

Tijdens de wedstrijd heb ik hier gezegd dat Griezmann er al drie gemaakt zou hebben. Dat kan echt gebeuren als ze dezelfde kansen weggeven aan Frankrijk.

Laatst bewerkt:
Nu lijkt men bijna te doen alsof de Belgen onoverwinnelijk zijn

dit, voorronden waren bijzonder gemakkelijk wat tegenstanders betreft , de poulefase idem dito ,

tegen Japan met geluk gewonnen ,Brazilie heeft Belgie in alle statistieken van de wedstrijd overklast alleen lukte het scoren niet,

Belgie heeft zeker een goede generatie maar hangt ook van geluk en meevallers aan elkaar,dus echte wereldtop ,nou nee

ik verbaas me dan ook over de lyrische commentaren in de Belgische kranten en dan zouden Hollanders dikke nekken hebben :roflol:

België heeft het winnaarsgeluk gehad dat ze nodig hadden. Dat tegendoelpunt viel pas laat, penalty niet gefloten en een superieure Courtois. In de tweede helft kwamen ze er niet meer uit terwijl ze vast wel die geruststellende derde wilden scoren. Kon helemaal anders gelopen zijn.

Waar Frankrijk saai en zakelijk genoemd wordt, vind ik ze heel matuur en intelligent voetballen. Meer scoren dan de tegenstander en geen idiote dingen doen. Collectief toeslaan als de ruimte er ligt.

België maakt zeker kans, maar ze zullen geen volledige helft aan Frankrijk mogen geven.

België is een even terechte kampioen. In hun matchen valt er tenminste iets te beleven. Frankrijk is gewoon heel erg matig, saai en zakelijk.

lol,Belgie kan nog niet in de schaduw staan van Frankrijk,is net een beetje te groot verschil in kwaliteit,maar ja, dat zien we dinsdag wel

dit, voorronden waren bijzonder gemakkelijk wat tegenstanders betreft , de poulefase idem dito ,

tegen Japan met geluk gewonnen ,Brazilie heeft Belgie in alle statistieken van de wedstrijd overklast alleen lukte het scoren niet,

Belgie heeft zeker een goede generatie maar hangt ook van geluk en meevallers aan elkaar,dus echte wereldtop ,nou nee

ik verbaas me dan ook over de lyrische commentaren in de Belgische kranten en dan zouden Hollanders dikke nekken hebben :roflol:

Commentaren zijn idd te lyrisch. Maar wat wil je... Overal duiken grote voetbalschermen op en verzamelen 10duizenden mensen zich om naar de wedstrijden te kijken. Onder hen veel 'fans' die eigenlijk 0,0 verstand van voetbal hebben en puur voor de sfeer aanwezig zijn. Dan krijg je het valse gevoel dat het allemaal super is.

Tegen Brazilië hadden ze er zeker kunnen uitliggen en als ze tegen Frankrijk zoveel kansen weggeven liggen ze er allicht uit. Maar ik ben toch blij voor ons landje dat we eens de halve finale halen. Ze hebben spektakel gebracht, dat kan niet van elk team gezegd worden ;)

Is België het beste team van dit WK? Neen.

Kunnen ze het WK winnen? Enkel als ze geluk hebben in de komende twee wedstrijden, want zowel Frankrijk, Kroatië als Engeland kunnen ons kloppen en vice versa...

Tegen Japan met geluk gewonnen is ook helemaal niet waar. Ze hadden behoorlijk al wat kansen gehad voor Japan scoorde. In minuut 75 ofzo stond het ook al terug gelijk en was die laatste bal er niet ingegaan hadden ze ook nog altijd de verlengingen.

Tegen Brazilië klopte alles de eerste helft perfect, daarna is de match door wissels gekanteld en was het inderdaad pompen of verzuipen.

Frankrijk kon tegen Argentinië ook in de laatste minuut nog een goal tegengekregen hebben.

Ik vond België nou ook weer niet zo super spelen tegen Brazilië. Ze kwamen waren erg sterk op de counter een paar keer en daar scoren ze ook 2x uit, verder hebben ze erg veel geluk gehad die wedstrijd. Hoe dan ook zijn kansen van België en Frankrijk redelijk gelijk al heeft Frankrijk meer ervaring.

Terug
Naar boven