XXL Nutrition

WK 2022 Qatar topic

Peiling Peiling Wie pakt de beker?(3 stemmen mogen)

• Totaal stemmers
    35
  • Peiling gesloten .
Zo, jongens... Het EK van 2024... Prognoses? Verwachtingen?

🤭

belgium soccer lol GIF by Sporza

Terwijl Martinez denkt dat hij Vicente Del Bosque is. Een grote misvatting.

Argentinië had veelal het voordeel van de scheidsrechter. Makkelijke strafschoppen gekregen die je ook niet had kunnen geven. Geen 2e geel waar het mogelijk was en ook dat geen voordeelgeven terwijl de Fransen een hele gevaarlijke counter hadden vond ik wel een hele rare keuze.

Het zal vast geen complot geweest zijn maar denk dat meneer Messi zeker wel wat privileges heeft bij twijfel. Verder gaat een keeper die 80% van de strafschoppen de goede hoek gokt het altijd winnen van de keeper die 80% verkeerd gokt. Gokken dat blijft het.
Bij Martinez is het toch echt geen gokken meer. Let maar eens goed op wat hij doet op die lijn. Hij heeft echt absoluut bizarre snelheid en reflexen en speelt natuurlijk ook nog eens het psychologische spelletje heel goed. Ik meen dat 'ie nog geel heeft gekregen tijdens de shootout gisteren (lekker boeiend verder).

Blijft staan dat een penalty die goed hard in de hoek geschoten wordt altijd onhoudbaar is, zie Mbappé. Maar Martinez zat ook daar wel telkens goed.

Misschien kan Peter Murphy tijdens zn workshops voor de KNVB wat beelden tonen van de Argentjnse doelman

Gaat m met noppert in elk geval niet worden

martinnoppert

Onbegrijpelijk dat Martinez pas zo laat doorbrak.

Livakovic ook al 27 en relatief onbekend

Bij Martinez is het toch echt geen gokken meer. Let maar eens goed op wat hij doet op die lijn. Hij heeft echt absoluut bizarre snelheid en reflexen en speelt natuurlijk ook nog eens het psychologische spelletje heel goed. Ik meen dat 'ie nog geel heeft gekregen tijdens de shootout gisteren (lekker boeiend verder).

Blijft staan dat een penalty die goed hard in de hoek geschoten wordt altijd onhoudbaar is, zie Mbappé. Maar Martinez zat ook daar wel telkens goed.

Hij dwingt natuurlijk wel het een en ander af met zijn houding.
Na de goede hoek te kiezen moet je het verder nog de bal met een reflex kunnen stoppen. Maar net als alle andere keepers gokt hij van te voren op een hoek.
De ballen die hij niet had tegen Nederland, dook hij in de verkeerde hoek wat inhoudt dat hij ook weldegelijk gokt. Het is onmogelijk om te wachten waar de bal heen gaat en dan pas te beslissen. Kan geen enkele keeper.

Tijdens de Copa was hij ook al zo goed. Pakte er toen 3 v.d. 5 tegen Colombia. :gek:

Hij dwingt natuurlijk wel het een en ander af met zijn houding.
Na de goede hoek te kiezen moet je het verder nog de bal met een reflex kunnen stoppen. Maar net als alle andere keepers gokt hij van te voren op een hoek.
De ballen die hij niet had tegen Nederland, dook hij in de verkeerde hoek wat inhoudt dat hij ook weldegelijk gokt. Het is onmogelijk om te wachten waar de bal heen gaat en dan pas te beslissen. Kan geen enkele keeper.
Wat hij volgens mij goed doet is dat als hij gekozen heeft er vol voor gaat. Als hij voor de goede hoek kiest is de kans groot dat hij er in ieder geval aanzit.

Wat mij zo verbaast is dat er zo veel slecht genomen penalties zijn geweest. Waarom kunnen zo weinig voetballers dat.

Jammer dat de reeksen er niet bij staan. Maar 10 van de 35 gestopt is bovengemiddeld.

Jean-Marie Pfaff had een geheime truuk om strafschoppen te stoppen. Hij heeft hem nooit willen bekend maken.
Hier een interview toen hij pas bij Bayern speelde nadat hij een strafschop stopte van de legendarische Manfred kaltz.

Laatst bewerkt:
Wat hij volgens mij goed doet is dat als hij gekozen heeft er vol voor gaat. Als hij voor de goede hoek kiest is de kans groot dat hij er in ieder geval aanzit.

Wat mij zo verbaast is dat er zo veel slecht genomen penalties zijn geweest. Waarom kunnen zo weinig voetballers dat.

Ja, ik bedoel ook dat dan zijn reflex als de bal hoog of laag komt heel goed is eenmaal de goede hoek gekozen. De meeste spelers schieten ook in de diagonale hoek van hun standbeen. Bij Martinez was bijna te voorspellen dat hij die hoek in ging, begon echt op te vallen. Eigenlijk zou je ook de keeper moeten bestuderen welke hoek hij het liefst in duikt bij een rechts of linksbenige speler.

Wat mij ook op valt is dat alle schoten door het midden een goal worden, maar je moet het maar durven.

Valt ook geen peil op te trekken verder, Koopmeiners neemt zowat precies dezelfde penalty als Berghuis maar die gaat er dan wel in.

Aardig om te zien wel zo

Terug
Naar boven