- Waardering
- 22.094
Als een wolf een roedel verlaat zoekt het een nieuw territorium. Dat gaat zo verder tot er geen geschikte plaatsen meer zijn. Dan zullen ze of vertrekken uit Nederland of doodgereden of geschoten worden. Dus de populatie zal hier wel laag blijven. En de wolven komen hier door een natuurlijk proces , er wordt helemaal niets uitgezet. Je moet niet verwachten dat over een paar jaar je roedels tegenkomt in de polder, maar ze zullen meer geconcentreerd blijven op de Veluwe of het grensgebied met Duitsland.
De overheid moet gewoon voorlichting geven dat wolven geen vlieg kwaad doen en ze moeten aan boeren compensatie betalen voor het vee dat ze af en toe zullen verorberen.
Ik durf iig rustig met me hondje in een bos te lopen waar ook wolven zitten. Kijk, zal anders worden als het een beer is. Daar ben ik wel bang voor.
De overheid moet gewoon voorlichting geven dat wolven geen vlieg kwaad doen en ze moeten aan boeren compensatie betalen voor het vee dat ze af en toe zullen verorberen.
Ik durf iig rustig met me hondje in een bos te lopen waar ook wolven zitten. Kijk, zal anders worden als het een beer is. Daar ben ik wel bang voor.

.