AndroidHealthClinic

Nieuws Wolf terug in Nederland

• Topic Starter Topic Starter
Als een wolf een roedel verlaat zoekt het een nieuw territorium. Dat gaat zo verder tot er geen geschikte plaatsen meer zijn. Dan zullen ze of vertrekken uit Nederland of doodgereden of geschoten worden. Dus de populatie zal hier wel laag blijven. En de wolven komen hier door een natuurlijk proces , er wordt helemaal niets uitgezet. Je moet niet verwachten dat over een paar jaar je roedels tegenkomt in de polder, maar ze zullen meer geconcentreerd blijven op de Veluwe of het grensgebied met Duitsland.

De overheid moet gewoon voorlichting geven dat wolven geen vlieg kwaad doen en ze moeten aan boeren compensatie betalen voor het vee dat ze af en toe zullen verorberen.

Ik durf iig rustig met me hondje in een bos te lopen waar ook wolven zitten. Kijk, zal anders worden als het een beer is. Daar ben ik wel bang voor.

Dennis Wolf? :D

Als een wolf een roedel verlaat zoekt het een nieuw territorium. Dat gaat zo verder tot er geen geschikte plaatsen meer zijn. Dan zullen ze of vertrekken uit Nederland of doodgereden of geschoten worden. Dus de populatie zal hier wel laag blijven. En de wolven komen hier door een natuurlijk proces , er wordt helemaal niets uitgezet. Je moet niet verwachten dat over een paar jaar je roedels tegenkomt in de polder, maar ze zullen meer geconcentreerd blijven op de Veluwe of het grensgebied met Duitsland.

De overheid moet gewoon voorlichting geven dat wolven geen vlieg kwaad doen en ze moeten aan boeren compensatie betalen voor het vee dat ze af en toe zullen verorberen.

Ik durf iig rustig met me hondje in een bos te lopen waar ook wolven zitten. Kijk, zal anders worden als het een beer is. Daar ben ik wel bang voor.
Met me hond niet. Alleen 'zoals Shaun Ellis' zou ik het wel willen doen..

Vossen zijn zeer gevaarlijk. Er zijn al meerdere mensen overleden door een aanval van een vos.

Ik wil niet reageren op een troll post, maar in de rand van brussel zit het vol met vossen en zijn zo mensenschuw als het maar kan, als ik 's nachts stukje moet wandelen is de kans 40% ofzo dat ik een vos ergens zie staan of tegenkom, die beesten hebben me nog nooit aandacht gegeven en lopen meestal weg als ze een mens zien.

één keer ging ik een bocht om en aan andere kant was een vos in andere richting aan het rustig stappen, beest is me gewoon like a boss voorbij gelopen op zo'n 20cm van me zonder me aandacht te geven :p.

Alle vossen terug naar hun eigen land....

Natuurlijk erg mooi dat bedreigde diersoorten zich weten te redden. Maar de problemen en het gedoe komt vanzelf zodra die wolven eenmaal doorhebben dat een schaap of kalf in de wei toch net wat gemakkelijker te krijgen is dan een wild zwijn
Wolven zijn geen cultuurjagers.
De vos is daar eerder toe in staat, en zo gek vaak hoor je dat niet over vossen

Ik wacht nog op tijgers, leeuwen vindik ook goed, maar vind het niet zo dat ze in kuddes leven. Lijkt me gevaarlijk.

Ook wolven zijn cultuurjagers als ze daar de kans toe krijgen. Vooral in Polen en Tsjechië.
Als ze de kans daartoe krijgen, of als ze daartoe gedwongen worden? Is nogal een groot verschil.

De rat is een cultuurjager: als de mens verplaatst, verplaatst de rat ook mee. Populatie van de rat is voor een groot deel afhankelijk van de mens.

Dus ik weet niet in welk opzicht jij denkt dat de wolf een cultuurjager is?

arme wolven, zeker gezien de xenofobe mentaliteit in NL de laatste jaren, hopelijk gaan ze een alliantie aan met mocro's zodat ze beiden sterker staan.

• Topic Starter Topic Starter
Als ze de kans daartoe krijgen, of als ze daartoe gedwongen worden? Is nogal een groot verschil.

De rat is een cultuurjager: als de mens verplaatst, verplaatst de rat ook mee. Populatie van de rat is voor een groot deel afhankelijk van de mens.

U bedoelt een cultuurvolger?

Er zijn roedels in polen en Tsjechië die het doen. Die worden niet gedwongen.
Sommige boeren daar hebben nu geluidsbanden met de roep van andere wolven om de roedel op afstand te houden.
Jij maakte de vergelijking met vossen.. Daar ging ik op in..

Cultuurjager of cultuurvolger.. Zo kan je het eigenlijk niet noemen. Tis maar net wat er op hun pad komt bij een roof.

Laatst bewerkt:

Ze overleven anders prima in de door mens ingerichte landschappen, voorbeelden te over. In Nederland is geen goed leefklimaat en doordacht natuurbeleid, bovendien sterk afhankelijk van de (wisselende) regering. Huidig kabinet heeft door veel plannen strepen gezet. Overigens is de wolf al eerder hier geweest paar jaar terug en gewoon illegaal afgeschoten. En dat voor eventueel verloren vee een compensatie moet komen door regering is leuk maar onhaalbaar. Boeren wachten dit niet af, die knallen gewoon af. Ook daarvan voorbeelden te over, zie zwijnen- vossen- wilde katten enz enz.

In de dierentuin zagen ze er lief uit :)

al die praat over mocro's en wolven...

pas maar op...
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hmm ik woon tegen de grens ben benieuwt wanneer hier de eerste wolven verschijnen. Het maakt die droppings die verengingen doen in ieder geval wel spannender.

Ik woon in zeeland, hij hebben ook (zee)honden!

Terug
Naar boven