Fitness Seller

Woning kopen!!!

Nu de schuldsanering toeneemt moeten ze wel. Er werd gewoon te makkelijk met geld gestrooid.

Je vergeet de lasten voor een VVE en de erfpacht. Met alleen rentelasten ben je er niet. Reken er maar € 100,- bij ongeveer per maand.

Erfpacht komt vooral (nog) voor in een aantal grote steden. Daarbuiten zal je er weinig last van hebben meen ik.

Zwolle laat de erfpacht vallen, maar volgens mij bestaat het daar nog wel.

Erfpacht meestal in het westen nog...

Huurder mogen wat mij betreft ook blij zijn dat de modernisering van het huurbeleid niet doorgaat in de huidige vorm.

goed topic!

De prijzen zijn tov vorig jaar met gemiddeld 6% gestegen.
Zolang de rentes laag blijven, zullen de prijzen geleidelijk stijgen.
En natuurlijk zal de dag ook aanbreken dat de hypotheekrentes zullen worden afgeschaft. Wat dat dan voor gevolgen heeft voor de huizenmarkt zal niet veel goeds zijn.

De prijzen zijn tov vorig jaar met gemiddeld 6% gestegen.
Zolang de rentes laag blijven, zullen de prijzen geleidelijk stijgen.
En natuurlijk zal de dag ook aanbreken dat de hypotheekrentes zullen worden afgeschaft. Wat dat dan voor gevolgen heeft voor de huizenmarkt zal niet veel goeds zijn.

Je bedoelt dat Nederland volledig overstapt op halal leningen :o

• Topic Starter Topic Starter
Dat zal alleen gebeuren bij de extreem hoge inkomens of hypotheken..........nederland is wat dat betreft sociaal genoeg om de slechtere inkomens en 2 verdieners jan modaal "te matsen"......ipv de "toppers" in de maatschappij te spekken

LAnge,

als je voor dat geld nog iets kan kopen daar zou ik het gewoon doen, in het ergste geval maak je in 5 jaar geen winst, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik heb na 2,5 jaar wonen mijn hypotheeklast uit mijn huis. (lees: Koopprijs + KK)

bij een hyptheek van 170.000 euro is je bruto maandlast 680 euro
belastingdienst doet er pakweg 220 euro bij terug.

150 euro gaat op aan energiekosten, en tadaaaaaaaaaaa
600 euro all inn....

Je rekenvoorbeeld is wel erg gunstig kerel.
Je gaat uit van 4,8%. Dat kan wel. Echter los je niks af?
Plus meestal moet je ook verzekeringen betalen m.b.t. je hypotheek.
Dus vind je bedragen erg laag.

erfpacht is meestal alleen in het westen.

Ik zal gewoon een woning kopen. Ik kan het ff niet vinden maar jaarlijks stijgt ondanks alleen pieken en dalen(eind 80 jaren begin 90)gemiddeld de huizenprijzen met 1a2% vanaf 1980.. deze trend zal zich voorlopig nog wel voortzetten..

Klopt idd. Zal nog zo'n 150 euro bijkomen, wanneer je een beleggingshypotheek neemt, denk ik.

Niet logisch nee. Omgekeerde wereld zelfs. Wie financieel welvarender i dan jan modaal zou de keus moeten krijgen maar da´s mijn mening.
Daar komt bij dat je als 25 jarige afgeschreven bent om uberhaupt in aanmerking te komen voor een huurwoning als je dus wat jaartjes op een kamer hebt gewoond omdat je simpelweg op jezelf wilde en het gezeur van je ouder zat was op je 21 e ;)

Er is simpelweg te veel vraag tov het aanbod, dat wa 10 jaar geleden wel anders.

Hmz, als 23 jarige toch een behoorlijke woning weten te krijgen :D

Kom qua huur uiteindelijk (huurtoeslag :D) neer op iets meer dan 100 euro p.p (woon samen met vriendin)en pak em beet 150-200 euro aan gas,water,licht, inet en dergelijke shizzle.

Hoe meer ouderen, des te meer `grijze flats` en volstrming van bejaardentehuizen of zelfs meer doden.

Dat houd dus in dat er meer `betaalbare` woningen vrijkomen, waar dus ouderen in zaten omdat er meer ouderen zijn dan jongeren (20-30) binnen nu en 10 jaar......

Hmz ik denk dat die getallen pas later doordrukken, de meeste babyboomers moeten nog gaan hemelen en dat gaat nog wel langer dan 10 jaar duren denk ik.

Klopt, maar pas tegen de tijd dat ze rijp zijn om te huren zijn we 20 jaar verder ;). Over niet al te lange tijd zullen er gouden tijden voor de begravenisondernemer aanbreken, nu nog voor de startende woningzoeker. De regering heeft tonnen subsidies betaald aan de gemeenten om startende woningkopers tegemoet te komen...........waar zijn in godsnaam die stuivers gebleven? Zwolle valt af heb ik al geinformeerd. Vast weer '' doekoes'' in een 'integratietraject voor doelooze hangjongeren'' gestoken?

:rolleyes:

Haha, daar sla je wel de spijker op z'n kop. Heb onlangs op mn werk meegekregen dat de eerste begrafenisbeurs voor ouderen in Enschede een feit was :D

met andere woorden: de maatschappij gaat steeds meer gebasseerd worden op 2verdieners.....

Koopkracht stijging komt ook met name de 2 verdieners met koters ten goede, scheelt een x aantal tientjes per maand.

Huurder mogen wat mij betreft ook blij zijn dat de modernisering van het huurbeleid niet doorgaat in de huidige vorm.

IDD! Hoorde laatst dat er (meer) internationale druk op Nederland staat om de huurmarkt vrij te geven, zodat de krapte erop af neemt. Ik vind dat huren heel prima eigenlijk voorlopig. geen geemmer met bakken met geld en relatief makkelijk verkassen als het moet.

Dat zal alleen gebeuren bij de extreem hoge inkomens of hypotheken..........nederland is wat dat betreft sociaal genoeg om de slechtere inkomens en 2 verdieners jan modaal "te matsen"......ipv de "toppers" in de maatschappij te spekken

En zo moet het! :D

Assumption is indeed the mother of all ****ups :D

Nou ook goed, laat er 150 euro bij komen.....kom je op all in zo'n 800 euro.......daar heb je tegenwoordig in deze regio nog geen fatsoenlijke ruimte voor!?

Nou ook goed, laat er 150 euro bij komen.....kom je op all in zo'n 800 euro.......daar heb je tegenwoordig in deze regio nog geen fatsoenlijke ruimte voor!?

Ik betaal beduidend meer, maar elke situatie is anders.
Ik heb een rent van 870 euro. Los ook nog eens 340 per maand af (waarvan een deel premie verzekering).
Dan nog eens 80 euro per maand OZ belasting.
Dan nog 230 gas water licht.
Krijg 350 ongeveer terug.
Dus zit ik al op een stuk meer als jou. Dan nog alle verzekeringen. En ik zit op 1650 euro vaste lasten (wel gezin he).

Ik betaal beduidend meer, maar elke situatie is anders.
Ik heb een rent van 870 euro. Los ook nog eens 340 per maand af (waarvan een deel premie verzekering).
Dan nog eens 80 euro per maand OZ belasting.
Dan nog 230 gas water licht.
Krijg 350 ongeveer terug.
Dus zit ik al op een stuk meer als jou. Dan nog alle verzekeringen. En ik zit op 1650 euro vaste lasten (wel gezin he).

1650 euro vaste lasten? :eek:

Maar aan je woning gaat dus schoon ( - belasting) 1200 euro all inn op?

Dan heb je ook een beste tent denk ik?

1650 euro vaste lasten? :eek:

Maar aan je woning gaat dus schoon ( - belasting) 1200 euro all inn op?

Dan heb je ook een beste tent denk ik?

Gewoon een rijtjeshuis. Wel 450 m3.
Beneden verdieping is 12 x 5,5 m1. Dus redelijk groot.
Boven is iets kleiner 9 x 5,5 m1
En zolder zal zijn 7 x 5,5 alleen daar heb ik nog een dakterras van 2 x 5,5 m1.

Verkoop zal ongeveer op 250 mille liggen. Dus niks extreems.

Denk idd die 1200 voor sec het huis wel klopt ja.

Waar moet je nou gemiddeld aan denken wat je EXTRA kwijt bent aan een koopwoning?

Ik bedoel......je hypotheek heb je, maar dan begint het:

Gas, water,electra.......bepaalde belastingen? zo zijn er vast nog wel een aantal toch?:rolleyes:

Verzekeringen (minimaal een polis om je hoofdsom af te lossen), VVE (bij appartement), onderhoud. Kosten als water, gemeenteheffingen etc heb je ook bij een huurwoning verder.

Terug
Naar boven