XXL Nutrition

Woning kopen!!!

Dat klopt, ik heb hem afgelopen donderdag bezichtigd, en het is iig een mooie plek, en er valt zeker en knusse stek van te maken met 10.000 in een bouwdepotje :D

Had van mij wel ietsie groter gemogen, maar goed...........wat wil je voor dat geld?

Ik heb geen makelaar "in de arm" genomen.......

De makelaar heeft me de woning laten bezichtigen, en that's it :D

Ik kan nu wel een bod doen maar ben een kneus op het gebied van woningen kopen dus waar kan ik het beste onafhankelijke advies krijgen??

:thumbs: mijn digitale vriendjes

Is pas uit onderzoek gebleken dat een schrikbarend hoog percentage van rond de 80% oid de verkopend makelaar als 'zijn makelaar' zag. Die kerel mag alleen de belangen van zijn opdrachtgever behartigen dus die hoef je echt niet om advies te vragen.

Kadaster

Het kadaster heeft wel leuke producten waarmee je een goede prijsindicatie krijg van de omgeving. Makelaars komen vaak ook niet verder dan een simpele vergelijking.

• Topic Starter Topic Starter
Maatje van me werkt daar, en die bood me al aan om eens te kijken voor me :D

Thanxs Grijpwijk

Maak me gek: en nu bieden op?????

125?

Eerst nog wat onderzoek doen, vraag even na of er een Kwaaitaal of Mantavloer ligt. Waarschijnlijk niet omdat het geen begane grond is, maar je kan het maar beter zeker weten.

Bied in ieder geval niet te laag, de woning staat ook weer niet al te lang leeg. Bereken eerst wat je precies kwijt denkt te zijn voor verbouwing en wat je voor maandlast wilt hebben. Ook al is dat eigenlijk amper een groot verschil tussen bijvoorbeeld € 139.000 en € 130.000 qua koopprijs. 10% KK er bij en misschien een bouwdepot en je hebt nog steeds een vrij lage maandlast.

Eerst nog wat onderzoek doen, vraag even na of er een Kwaaitaal of Mantavloer ligt. Waarschijnlijk niet omdat het geen begane grond is, maar je kan het maar beter zeker weten.

Bied in ieder geval niet te laag, de woning staat ook weer niet al te lang leeg. Bereken eerst wat je precies kwijt denkt te zijn voor verbouwing en wat je voor maandlast wilt hebben. Ook al is dat eigenlijk amper een groot verschil tussen bijvoorbeeld € 139.000 en € 130.000 qua koopprijs. 10% KK er bij en misschien een bouwdepot en je hebt nog steeds een vrij lage maandlast.

Wat zegt die vloer????Die namen zeggen me sowieso nix?

Ja ik zat te denken aan een maximale hypotheek van 158.000

135.000 aanschaf woning
13.500 kosten koper
10.000 bouwdepot

Liefst heb ik de woning natuurlijk goedkoper, vandaar ook wat slim onderhandelen is in dit geval :D

Dat soort vloeren heb je kans op betonrot. De verkoper dient jou te melden of zo'n vloer aanwezig is. Aangezien de woning uit de verhuur komt moet zoiets zeker bekend zijn.

Owkeey, nou daar hebbebn we het niet over gehad dus :D

Ik denk dat ik de stap maar gewoon moet zetten.
Als ik de kosten afzet tegen die van een huurwoning die ik op het oog heb ben ik even duur uit, het verschil is alleen dat de woning dan wel van mijzelf is. Alles wat ik er aan verspijker zn waarde behoud, en ik dus dus nog dankbaar mag zijn dat ik gebruik mag maken van de hypotheekrenteaftrek!? ;)

Gewoon kopen kerel, het is een leuke woning en de ligging lijkt me ook prima. Ligging bepaalt toch voor een groot gedeelte je woongenot.

Gewoon kopen kerel, het is een leuke woning en de ligging lijkt me ook prima. Ligging bepaalt toch voor een groot gedeelte je woongenot.

Dat is zeker waar........ik denk dan ook dat ik morgen maar eens een bod ga doen van 130.000

Allemaal eensch? :D

Succes en ja eens.

drukken jullie in NL de grootte van een huis altijd uit in kubieke meters? :D

m3 en m2 woonoppervlak.

Lijkt het meer :D Vierkante meter woonoppervlakte vind ik zelf meer zeggen, genoeg ruimte in een huis waar je toch amper iets aan hebt.

m3 zegt idd minder als je een hoogte hebt van 3 meter. Maar een een hoogte van 2,50 kun je het een heel eind uittellen he.

Woonoppervlak is ongeveer 150 m2.:D

m3 en m2 woonoppervlak.

m3 zegt idd minder als je een hoogte hebt van 3 meter. Maar een een hoogte van 2,50 kun je het een heel eind uittellen he.

Woonoppervlak is ongeveer 150 m2.:D

Grote tent joh :D Maar jij bent ook een enorm grote kerel he.

Aangezien ik sinds afgelopen donderdag ben afgestudeerd aan de HBO Vastgoed & Makelaardij en dus ook SVM gecertificeerd ben m.a.w. makelaar....zal ik mijn nederige mening even geven :D

Als je me de link kan doorgeven kan ik er even naar kijken. Verder kan ik uit ervaring vertellen dat huurwoningen die uitgepond worden vaak voor een nette prijs te koop staan.
Wel kan je, omdat je niet met een particuliere verkoper te maken hebt, gemakkelijk wat lager bieden zonder dat dit als "beledigend" wordt opgevat.

De makelaar voert in deze kwesties vaak alle correspondentie en treed als beheerder op en heeft vaak een streefkoopsom gekregen van de belegger waarvoor het pand weg mag.

Het word steeds gekker hier, nu word er zelfs besproken of je een huis moet kopen of niet op DBB:roflol:

Kosten koper kun je nog wel flink naar beneden halen. Zonder makelaar scheelt je sowieso al 1-2 %. Notaris kun je ook zelf uitzoeken en kan behoorlijk schelen. Verder kun je nog proberen de afsluitprovisie eraf te krijgen of iig te verminderen (=1%).

Kosten koper kun je nog wel flink naar beneden halen. Zonder makelaar scheelt je sowieso al 1-2 %. Notaris kun je ook zelf uitzoeken en kan behoorlijk schelen. Verder kun je nog proberen de afsluitprovisie eraf te krijgen of iig te verminderen (=1%).

volgens de brochure is er voor deze woning een projectnotaris betrokken uit Rotterdam???

De Hypotheekacte kun je wel laten passeren bij notaris naar keuze?

Snap er geen hol van

Projectnotaris omdat het via een corporatie gaat, beetje lastig voor ze om voor iedere woning naar een aparte notaris te moeten gaan.

Projectnotaris omdat het via een corporatie gaat, beetje lastig voor ze om voor iedere woning naar een aparte notaris te moeten gaan.

Dan heb je idd geen keuze, jammer genoeg. Had je anders misschien veel geld kunnen besparen. Maja, misschien is dit wel een goedkope notaris.:D

Denk nog eens goed na over nieuwbouw, vaak meer kans op waarde steiging en vrij zelden gebreken. Deel van nieuwbouw wordt tegen kunstmatig lage prijzen verkocht omdat projectontwikkelaars vaak gebonden zijn aan percentages woningen in bepaalde prijsklassen. Ideale starters woningen en niet dat gelul van eerst een halfjaar de boel fatsoeneren. Wachttijd is natuurlijk wel lang, dus je moet het ff uit kunnen zitten.

Geloof dat Dielange niet zo lang wil wachten en dit appartement voldoet ook aan zijn eisen momenteel. Met de prijs is niks mis en met de ligging ook niet.

Terug
Naar boven