Soulreaver
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 0
wazzup zei:Waarom denken mensen dat alles wat op ergogenics staat niet waar is, terwijl ze alles wat "supplementen"-pushers zeggen wel voor waar aannemen ?
Bro, allereerst kijk op pubmed en lees het zoals het daar staat. Over een periode van 4 jaat hebben ze in zweden via een anonieme lijn de vragen en bijwerkingen mbt. steroiden genoteerd, er zijn 4339 personen geweest die 10.800 bijwerkingen aangegeven hebben. Wat dus neerkomt op gemiddeld 2-3 klachten per gebruiker, varieerend van gyno tot acne, tot het krimpen van de testikels. Volgens het onderzoek zouden er 27 klachten onder voorgeschreven medicatie zijn. Daar kan je al een vraagteken bij zetten, stel ik zeg me huisarts dat ik geirriteerde slijmvliezen van de voorgeschreven neusspray krijg, denk je dat de arts dat gaat rapporteren?? Nee, enkel ernstige bijwerkingen welke niet in de bijsluiter vermeld staan zullen geraporteerd worden. Steroiden vallen onder de underground en zijn taboe, als er een lijn komt waar gebruikers vragen kunnen stellen anoniem zal hier gretig gebruik van gemaakt worden. Koert doet de 27 x 400 en dan kom je ergens in de buurt van de 10.800 totale klachten. Erg kortzichtig en wel heel simplistisch geredeneerd. Ook nog meegenomen dat van de 10.800 klachten er 770 acne waren, er 637 gyno waren, er 835 een toegenomen agressie waren, er 318 het vasthouden van vocht zijn. Nog steeds allemaal onschuldige bijwerkingen. Vasthouden van vocht?? Acne??
Voordat je afgaat op een sensatie verhaal waar Koert mee komt moet je op ze minst het feitelijke onderzoek gelezen hebben, zelfs de pubmed versie is een beknopte versie die nog essentiele informatie ****. Wat gebruikten de gebruikers, hoe lang gebruikten ze de middelen, welke doseringen, ook niet onbelangrijk, enz, enz. Dit soort conclusies trekken op basis van zo weinig informatie zegt mij toch echt genoeg. En het is zeker niet de eerste keer dat hij zo kortzichtig zulke gevaarlijke conclusies trekt. Mensen moeten niet direct geloven wat ze lezen.
En nee, ik geloof ook niet wat supplementenboeren zeggen. Als je mij een beetje zou kennen zou je dat ook weten.
Mocht je interesse hebben, hier staat de pubmed versie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=PubMed&list_uids=13680032&dopt=Abstract
Dus voordat iemand in de toekomst weer met een of ander sensationeel ergo artikel aankomt wil ik diegene verzoeken eens verder te kijken dan zijn neus lang is en op ze minst de pubmed versie te lezen.
Laatst bewerkt:

iemand mss info over