AndroidHealthClinic

Word er hier ook gepost wat de bijwerkingen zijn ??

wazzup zei:
Waarom denken mensen dat alles wat op ergogenics staat niet waar is, terwijl ze alles wat "supplementen"-pushers zeggen wel voor waar aannemen ?

Bro, allereerst kijk op pubmed en lees het zoals het daar staat. Over een periode van 4 jaat hebben ze in zweden via een anonieme lijn de vragen en bijwerkingen mbt. steroiden genoteerd, er zijn 4339 personen geweest die 10.800 bijwerkingen aangegeven hebben. Wat dus neerkomt op gemiddeld 2-3 klachten per gebruiker, varieerend van gyno tot acne, tot het krimpen van de testikels. Volgens het onderzoek zouden er 27 klachten onder voorgeschreven medicatie zijn. Daar kan je al een vraagteken bij zetten, stel ik zeg me huisarts dat ik geirriteerde slijmvliezen van de voorgeschreven neusspray krijg, denk je dat de arts dat gaat rapporteren?? Nee, enkel ernstige bijwerkingen welke niet in de bijsluiter vermeld staan zullen geraporteerd worden. Steroiden vallen onder de underground en zijn taboe, als er een lijn komt waar gebruikers vragen kunnen stellen anoniem zal hier gretig gebruik van gemaakt worden. Koert doet de 27 x 400 en dan kom je ergens in de buurt van de 10.800 totale klachten. Erg kortzichtig en wel heel simplistisch geredeneerd. Ook nog meegenomen dat van de 10.800 klachten er 770 acne waren, er 637 gyno waren, er 835 een toegenomen agressie waren, er 318 het vasthouden van vocht zijn. Nog steeds allemaal onschuldige bijwerkingen. Vasthouden van vocht?? Acne??

Voordat je afgaat op een sensatie verhaal waar Koert mee komt moet je op ze minst het feitelijke onderzoek gelezen hebben, zelfs de pubmed versie is een beknopte versie die nog essentiele informatie ****. Wat gebruikten de gebruikers, hoe lang gebruikten ze de middelen, welke doseringen, ook niet onbelangrijk, enz, enz. Dit soort conclusies trekken op basis van zo weinig informatie zegt mij toch echt genoeg. En het is zeker niet de eerste keer dat hij zo kortzichtig zulke gevaarlijke conclusies trekt. Mensen moeten niet direct geloven wat ze lezen.

En nee, ik geloof ook niet wat supplementenboeren zeggen. Als je mij een beetje zou kennen zou je dat ook weten.

Mocht je interesse hebben, hier staat de pubmed versie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=PubMed&list_uids=13680032&dopt=Abstract

Dus voordat iemand in de toekomst weer met een of ander sensationeel ergo artikel aankomt wil ik diegene verzoeken eens verder te kijken dan zijn neus lang is en op ze minst de pubmed versie te lezen.

Laatst bewerkt:
tom-i zei:
heb een vriend van me gehad die tijdens een kuurtje trenbolone gebruikte...nu die jongen heeft heel zen kuur weinig of geen last gehad maar kreeg vanaf dat hij trenbolone zette kreeg hij een ontsteking aan zen linker teelbal??? iemand mss info over??? kan je daar ontstekingen ontwikkelen door AS? en zoja kunnen die zich terug otwikkelen bij een 2de kuurtje? (was ps zen eerste kuurtje en heeft serieus liggen stacken)

greetz!

he wat jij bedoelt is een bijbal ontsteking en dat kan wel voor komen, maar hoeft niet per definitie door de AAS te komen hoor.
ik heb het ook 2x gehad en is bepaald geen lolletje en je spuit dan echt alle kleuren van de regenboog!!
een antibioticakuurtje doet dan wonderen en na een week zijn je kloten weer normaal.

netjes uitgelegd soulraver!! goed speurwerk man

@soulreaver

Het onderwerp van gesprek was bijwerkingen van steroiden, het artikel op ergogenics ging erover. De link naar pubmed staat erbij in het artikel. Iedereen die niet in staat is zijn eigen conclusie te trekken kan maar beter van de AS afblijven is mijn mening.

NB: Volgens de 4339 zweedse bellers waren de bijwerkingen:

The ten most commonly reported ADRs of AAS were aggressiveness (835), depression (829), acne (770), gynecomastia (637), anxiousness (637), potency problems (413), testicular atrophy (404), sleep disorders (328 ), fluid retention (318 ) and mood disturbances (302). Female side effects included menstruation disturbances, hair growth in the face, lower voice and enlarged clitoris

Laatst bewerkt:
Ik heb het gelezen bro. Ik wil alleen aangeven dat de sensatie die WK met ze 400x meer bijwerkingen als andere medicijnen totaal ongefundeerd is. Dat steroiden bijwerkingen geven is een feit, net als alle andere medicijnen. Dat overdoseren meer bijwerkingen geeft is een feit. Dat 90% niet in staat is of niet bereid is zijn eigen conclusies te trekken of zich in de materie verdiepen is ook een feit. Maar als ik zaken quote dan zijn het zaken waar ik achter sta. Je had namelijk ook de pubmed kunnen quoten wat je net doet en heel ergo er buiten gelaten omdat je zelf concludeert na lezen van het feitelijke artikel dat het opgeblazen sensatie is en wel erg makkelijke conclusies. Ik denk dat je het pubmed artikel net pas gelezen hebt.

Ehm... om eerlijk te zijn had ik het stukje van ergogenics geciteerd simpel om te verwijzen naar het artikel, en aangezien de link naar pubmed eronder stond was dat ook meteen voor een ieder na te gaan. Dat er 400 maal meer bijwerkingen worden gemeld over steroiden dan over reguliere medicijnen in eenzelfde tijdsspanne is een conclusie van Willem... ik zou appels en peren niet met elkaar willen vergelijken. Maar goed, de Zweden geven zelf wel aan dat het op zijn minst opmerkelijk is dat er heel weinig geklaagd wordt over reguliere medicijnen en toch best wel redelijk veel over verboden substanties. Daar kun je op zich toch best wel leuke conclusies uit trekken. (alleen niet dat er meer bijwerkingen ZIJN, hoogstens dat er meer gemeld worden) Dat van die 25.000 bellers afronden naar 30.000 vind ik ook wel dubieus.

Ik had het stuk op ergogenics zelf niet echt gelezen, althans niet bestudeerd.. alleen de cijfers van de zweden heb ik bekeken en de lijst met bijwerkingen. Daarin is verder geen verschil tussen ergo en pubmed.

NB: Ik quote ook wel zaken waar ik niet achter sta. Mijn persoonlijke mening doet hier niet ter zake.

Denk dat je dan ook in acht moet nemen dat steroiden zwaar overgedoseerd worden door bodybuilders en dan vaak ook nog 3 middelen tegelijk. vergelijk dat eens met normale medicijnen die normaal gedoseerd worden en waarbij geen andere tegelijk genomen worden. plus dat naar mijn idee maar weinig artsen melding maken als patienten een bijwerking hebben, ze hebben we wat beters te doen, naar mijn idee schrijven ze een ander middel voor en klaar is kees.. Zoals jij het hierboven stelt zitten we wel op 1 lijn :)

pipo zei:
mixer vraagt naar de bijwerkingen bij ex gebruikers en gebruikers dus boys wees eens eerlijk en post hier je ervaringen eens met de bijwerkingen.
je maakt mij niet wijs dat niemand op dit board nog nooit last heeft gehad van de bijwerkingen.

bijwerkingen die ik heb gehad:

- leverproblemen
- flauwvallen
- gekrompen klootjes
- acne
- vochtophoping achter m,n oog waardoor mijn oog helemaal dicht zat door het vocht!
- meer haar groei
- vergrote pik (blijvend)
- hormoonhuishouding door de war
- depressief
- agressief
- verminderede libido
- extreem meer libido

dit zijn z,n beetje de bijwerkingen waar ik last van gehad heb, alle waren van korte duur en na een tijd niet gekuurdt te hebben was alles na een aantal maanden weer normaal.
mijn vergrote pik is wel blijvend hoewel ik dat niet echt als negatief zie.

ik ga ervan uit dat er meer BBrs toch wel bijwerkingen hebben gehad, maar veel mensen praten hier niet over!! waarom?? ik weet het niet.

zeker voor nieuwelingen die willen gaan gebruiken is het wel zo eerlijk om de bijwerkingen niet onder stoelen of banken te steken.
bijwerkingen horen er helaas wel degelijk bij.

groetjes,

pipo

Wat voor leverproblemen precies bro? 'Alleen' verhoogde SGPT/SGOT waardes of iets anders?

Enne vergrote pik? Komt dat door het gebruik van GH of van 'normale' AAS? Altijd handig om te weten. :p

Ik heb wel's gelezen dat je een penisvergroting kan krijgen van stromba of dat in de praktijk klopt weet ik niet! Een vriend van mij had ook een penisvergroting gekregen door a.s. hij wou alleen niet zeggen wat voor middel hij heeft gebruikt. Wel zei die dat zijn eikel net zo groot was als een tennisbal en dat zijn vriiendin zijn lul als knuffelbeer gebruikte!!

ik ben benieuwd hoe je dat moet zien..

"vergroting" van: lengte,dikte(rondom dus), breedte ....

en bij welke as??

Ik weet niet jullie maar ik ben tevreden met wat ik heb en mijn vriendin trouwens ook!
Je kan proberen om groeihormonen direkt je lul te spuiten, zal wel pijn doen, maar de resultaat zal ongelooflijk zijn.De dag daarna sta je naakt voor de spiegel van: Damn I'm growing alright!

haha, de psychologische drempel om een spuit in m'n pik te jassen is mij iets te groot. of direct in je eikel, brrrrrrrrr. En dan een spuitabcess krijgen ai ai ai.

ben nu bezig met d-boll 35mg e.d. en had in week 1 lichte sides, ik voelde me echt rete-suf. maar nu is er geen centje pijn.

Gebruik je alleen dianaboll, heo ziet je kuurtschema eruit en hoeveel weeg je??
Ik ga volgende week beginnen met deca voor 8 weken de laatste 6 weken ga ik stromba erbij pakken! Mijn doel is natuurlijk 4 tot 6 kilo spierwinst en mooi droog blijven.
Ik heb het over kwaliteitspieren en spieren die blijven!

Ook nog een nakuur geplanned en een weekje of 4 geen coïtus?

nakuren moet altijd, dat hoef ik nog geen eens erbij te zetten! En een deca d*ck kan ik ook voorkomen,geen probleem but tnx anyway!

ik heb al jullie shit niet gelezen.. maar nog een vraag. wat dacht je van contra indicaties.. iemand daar wel eens aan gedacht, maar ja niet iedereen kan zo geleeerd zijn als ik hehehehehehhe

Please explain. :)

louis zei:
Gebruik je alleen dianaboll, heo ziet je kuurtschema eruit en hoeveel weeg je??
Ik ga volgende week beginnen met deca voor 8 weken de laatste 6 weken ga ik stromba erbij pakken! Mijn doel is natuurlijk 4 tot 6 kilo spierwinst en mooi droog blijven.
Ik heb het over kwaliteitspieren en spieren die blijven!

yep, d-boll only. 't is m'n a.s. ontmaagding, vandaar. kuurschema: 35mg e.d. voor 6 weken. stats: 26 jaar, 1,95m 96kg toen ik begon. ik zit nu in week 6 en ik ben nu 105 kg, ik schat in dat de helft van de gewonnen massa vet en vocht is.
op B&F houdt ik een kuurverslag bij. die post ik t.z.t hier ook, dat heb ik tongpo beloofd via pm (en belofte maakt schuld....)

@ mr J: nakuren is voor watjes! :D

geintje.....
een nakuur is standaard. ik bedoel, zijn er nog mensen die geen nakuur doen?
maargoed, mijn nakuur is 2 a 3 weken een nolva/clomid combo.

Terug
Naar boven