Fitness Seller

Wovano’s daddy gains

Bezoekers in dit topic

Eergisteren borst willen trainen, maar dat liep uit op een deceptie omdat ik bij de opwarming met bankdrukken weer flink last kreeg van mijn borst. Voorlopig even op apparaten houden dus. Daarna wel lekker armen gepompt, ook wel eens leuk.

Gisteren rug getraind.

Plate loaded row
4x12x120

Close grip seated row
12x80
10x90
2x8x100

Dumbbell row
4x10x40

Lat pulldown
4x12x70

Close grip pulldown
4x12x70

Plate loaded pullover machine
4x10x120

Heerlijke training :D
 
Eergisteren borst willen trainen, maar dat liep uit op een deceptie omdat ik bij de opwarming met bankdrukken weer flink last kreeg van mijn borst.
Kijk je uit!:bang:

Stevige rugworkout man!:bow:
 
Kijk je uit!:bang:

Stevige rugworkout man!:bow:
Vorige week had ik met incline db press met dumbbells van 54 kg gespeeld. Toen schoot er al iets in, maar die pijn was weg inmiddels. Blijkbaar toch nog niet helemaal dus komende tijd even voorzichtig doen idd.
 
Eergisteren borst willen trainen, maar dat liep uit op een deceptie omdat ik bij de opwarming met bankdrukken weer flink last kreeg van mijn borst. Voorlopig even op apparaten houden dus. Daarna wel lekker armen gepompt, ook wel eens leuk.

Gisteren rug getraind.

Plate loaded row
4x12x120

Close grip seated row
12x80
10x90
2x8x100

Dumbbell row
4x10x40

Lat pulldown
4x12x70

Close grip pulldown
4x12x70

Plate loaded pullover machine
4x10x120

Heerlijke training :D
Flat bench?
 
Yep, was nog aan het opwarmen. Bij de 2e set met 100 kg voelde ik een steek in mijn borst. Jammer want de bench ging de laatste tijd goed vooruit. Ik heb de aflopen jaren wegens een blessure niet kunnen bankdrukken. Opeens merkte ik dat het begin dit jaar weer ging, maar nu merk ik steeds dat wanneer ik op een bepaald gewicht kom ik steken in mijn borst krijg. Ik heb vervolgens dan een aantal dagen last van een verharde spier. Mijn fysio zegt dat dit een triggerpoint is. Een soort verkramping van de spier. Meestal verhelpt hij dit dan met dry needling of een drukpuntmassage. Soms gaat het vanzelf over. Ik denk dat ik nu te snel na de vorige keer weer ben gaan bankdrukken.
 
Yep, was nog aan het opwarmen. Bij de 2e set met 100 kg voelde ik een steek in mijn borst. Jammer want de bench ging de laatste tijd goed vooruit. Ik heb de aflopen jaren wegens een blessure niet kunnen bankdrukken. Opeens merkte ik dat het begin dit jaar weer ging, maar nu merk ik steeds dat wanneer ik op een bepaald gewicht kom ik steken in mijn borst krijg. Ik heb vervolgens dan een aantal dagen last van een verharde spier. Mijn fysio zegt dat dit een triggerpoint is. Een soort verkramping van de spier. Meestal verhelpt hij dit dan met dry needling of een drukpuntmassage. Soms gaat het vanzelf over. Ik denk dat ik nu te snel na de vorige keer weer ben gaan bankdrukken.
Laat flat bench maar achterwege. Of je bent powerlifter en wilt zeggen.. Kijk k eens wat ik duw..
 
Ruig die gigantische ventilator bij de ingang trouwens
 
Laat flat bench maar achterwege. Of je bent powerlifter en wilt zeggen.. Kijk k eens wat ik duw..
Ik vind de flat bench toch wel een hele goede oefening voor de borst. Het gewicht dat ik duw boeit me niet zoveel. 1rm test ik nooit en minimaal 5 reps.
Ruig die gigantische ventilator bij de ingang trouwens
Pleister
 
Ik vind de flat bench toch wel een hele goede oefening voor de borst. Het gewicht dat ik duw boeit me niet zoveel. 1rm test ik nooit en minimaal 5 reps.

Pleister
En hoeveel blessures moet je krijgen voordat je m toch minder vind?
 
Zo is die bij mij toen gedeeltelijk ingescheurd, ik warm nu echt extreem lang op alvorens ik aan werksets begin.
 
Zo is die bij mij toen gedeeltelijk ingescheurd, ik warm nu echt extreem lang op alvorens ik aan werksets begin.
Precies....pecs en delts flink opwarmen en losgooien,,sindsdien nooit geen blessures met flat BP :pressing:
 
Beterweters;):rolleyes:
 
Mijn opwarmsets voor BP zijn 20-40-60-80 kg. Daarnaast losmakende oefeningen met DB's en stretches. Wellicht zijn block of pin presses iets?

Zo'n Pullover machine voor je rug is trouwens super; voel ik veel beter dan bijv. DB Pullover; jammer dat ze die niet overal hebben. :p
 
Laat flat bench maar achterwege. Of je bent powerlifter en wilt zeggen.. Kijk k eens wat ik duw..

Flat bench laat ik ook achterwege, geeft bij mij teveel irritatie op de schouders. Zowel flat als incline, press ik vrijwel uitsluitend met dumbbells, of zelfs machines.
Tussen de sets door stretchen en gaat eigenlijk al tijden prima, zowel in pijnloos trainen als progressie.
Benchen is imo overrated en blessuregevoelig als het puur om chest gaat.
 
Flat bench laat ik ook achterwege, geeft bij mij teveel irritatie op de schouders. Zowel flat als incline, press ik vrijwel uitsluitend met dumbbells, of zelfs machines.
Tussen de sets door stretchen en gaat eigenlijk al tijden prima, zowel in pijnloos trainen als progressie.
Benchen is imo overrated en blessuregevoelig als het puur om chest gaat.
Presies
 
En hoeveel blessures moet je krijgen voordat je m toch minder vind?
Flat bench laat ik ook achterwege, geeft bij mij teveel irritatie op de schouders. Zowel flat als incline, press ik vrijwel uitsluitend met dumbbells, of zelfs machines.
Tussen de sets door stretchen en gaat eigenlijk al tijden prima, zowel in pijnloos trainen als progressie.
Benchen is imo overrated en blessuregevoelig als het puur om chest gaat.
Het ironische is dat het bankdrukken de laatste tijd pijnloos ging. De pijn begon vorige week juist met de incline db press en kwam nu weer terug met bankdrukken omdat het denk ik nog niet helemaal was hersteld. Het had dus met elke andere oefening ook kunnen gebeuren denk ik.
 
Back
Naar boven