XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains

Hoe gaat het hier?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.583
Ik ben nu ruim een maand bij Daan gestopt, niks ten nadele van hem maar mijn leven is momenteel te druk om 100% met bodybuilding bezig te zijn en dan is het zonde om bij een coach als Daan te zitten. Trainen gaat wel gewoon nog door en voeding ook maar gear even verlaagd tot ik wat meer ruimte heb.

Ik ben nu ruim een maand bij Daan gestopt, niks ten nadele van hem maar mijn leven is momenteel te druk om 100% met bodybuilding bezig te zijn en dan is het zonde om bij een coach als Daan te zitten. Trainen gaat wel gewoon nog door en voeding ook maar gear even verlaagd tot ik wat meer ruimte heb.
Ik vond het al knap hoe je je werk (docent), gezinsleven en je coaching kon combineren.

Wat is nu je gewicht?

Ik had ergens zo’n vermoeden. Denk wel een goeie keus, is natuurlijk vrij veel geld wanneer je je het niet ten volle kan geven. Aan de andere kant denk ik dat je dat niet meer gaat kunnen. Ik merk zelf dat er met vader zijn altijd wel iets tussen kan komen dat niet gepland is en alles in de war gooit of het niet perfect kan zijn. Kut natuurlijk maar ja wachten op het moment waar alles wel perfect loopt gaat nog lang duren denk ik dan :o

Ben je nu dan aan het cruisen of eerder een lager (dan initieel gepland) aan het blasten?

• #5.586
Ik vond het al knap hoe je je werk (docent), gezinsleven en je coaching kon combineren.

Wat is nu je gewicht?
Rond de 116-117 kg, waarmee ik ben geëindigd begin januari.
Ik had ergens zo’n vermoeden. Denk wel een goeie keus, is natuurlijk vrij veel geld wanneer je je het niet ten volle kan geven. Aan de andere kant denk ik dat je dat niet meer gaat kunnen. Ik merk zelf dat er met vader zijn altijd wel iets tussen kan komen dat niet gepland is en alles in de war gooit of het niet perfect kan zijn. Kut natuurlijk maar ja wachten op het moment waar alles wel perfect loopt gaat nog lang duren denk ik dan :o

Ben je nu dan aan het cruisen of eerder een lager (dan initieel gepland) aan het blasten?
Cruisen.
Er is privé nog een ding wat ik eerst gefixt wil hebben voor ik denk weer vol door te kunnen gaan. Doel is gewoon nog volgend jaar het podium op.

Easy

Sterk, en dat zonder belt!

• #5.591
Na lange tijd geen update nog eens een update van mijn kant. Mijn dochter is inmiddels 1 en dat is een mooi moment om te reflecteren op het afgelopen jaar. Er is namelijk veel veranderd in een jaar tijd. Als ik dan vooral even inzoom op mijn bodybuilding lifestyle heb ik wel een moeilijker jaar gekend. Van een volledige routine gericht op eten, trainen, slapen is geen sprake meer als je een jonge baby hebt. Nu heb ik geprobeerd om alles zo goed mogelijk te doen, maar dat is niet altijd gelukt. De volledige focus kon echter niet naar bodybuilding.

Het niet 100% kunnen uitvoeren van alles is op zich niet zo’n groot probleem. Maar nu ik meerdere wedstrijden gedaan heb en coach ben, heb ik het gevoel dat anderen iets van mij verwachten. En dat brengt een soort druk met zich mee wat er eigenlijk alleen nog maar extra zware lading aan geeft. En dat laatste is iets wat ik me eigenlijk pas recent echt gerealiseerd heb. Mijn hele leven al doe ik deze sport voor mezelf. In 2021 met 0,0 verwachten wat prijzen gepakt en sindsdien voelt het al alsof iedereen hoge verwachtingen heeft. Veel mensen spreken me aan en zijn heel positief. Zo ook bij mijn wedstrijd in 2023 waar iedereen er maar vanuit ging dat ik even zou winnen. Zelf zit ik veel liever in een underdog rol waar niemand verwachtingen heeft. En dat realiseerde ik me deze week toen een klant in de gym zei: ‘Jij bent ook weer echt goed in shape.’ En hoe gek het klinkt, dat vond ik niet chill om te horen. Want ik ben nog lang niet waar ik wil zijn qua shape.

Wel heb ik nu laatste tijd gelukkig meer focus terug op bodybuilding. Dat is overigens mede mogelijk gemaakt door mijn top vrouw @Natty87 want zij geeft me daar wel veel ruimte in. Ook bij haar gaat het trainen laatste tijd weer goed en af en toe kunnen we wel eens samen gaan wat ik ook heel erg leuk vind. Een tijdje was trainen ook meer den routine en de laatste tijd beleef ik gelukkig weer zoals vanouds plezier erin. Door het als routine te blijven doen ben ik gelukkig qua massa niet echt iets verloren dus dat scheelt.

Qua progressie zal ik rond mijn verjaardag 11 maart even op 120,8 kg dus daarna even de teugels flink aangetrokken en op 3400 kcal gaan zitten. Nu in iets meer dan 6 weken al gezakt tot 111,0 kg vanmorgen en mijn doel is om voor de zomer een wedstrijdwaardig fysiek neer te zetten qua shape. Ik heb sinds half maart mijn doseringen weer iets verhoogd naar 300 test e, 300 mast e, 300 primo. Ondanks dat ik veel gewicht ben verloren heb ik niet echt kracht ingeleverd, misschien zelfs sterker op sommige oefeningen. Dat ga ik even zo doorzetten. Stappen probeer ik zoveel mogelijk te doen met als doel elke dag 10.000 maar als dat door tijdgebrek niet lukt is dat maar zo. Cardio dagelijks op 20 min.

Na lange tijd geen update nog eens een update van mijn kant. Mijn dochter is inmiddels 1 en dat is een mooi moment om te reflecteren op het afgelopen jaar. Er is namelijk veel veranderd in een jaar tijd. Als ik dan vooral even inzoom op mijn bodybuilding lifestyle heb ik wel een moeilijker jaar gekend. Van een volledige routine gericht op eten, trainen, slapen is geen sprake meer als je een jonge baby hebt. Nu heb ik geprobeerd om alles zo goed mogelijk te doen, maar dat is niet altijd gelukt. De volledige focus kon echter niet naar bodybuilding.

Het niet 100% kunnen uitvoeren van alles is op zich niet zo’n groot probleem. Maar nu ik meerdere wedstrijden gedaan heb en coach ben, heb ik het gevoel dat anderen iets van mij verwachten. En dat brengt een soort druk met zich mee wat er eigenlijk alleen nog maar extra zware lading aan geeft. En dat laatste is iets wat ik me eigenlijk pas recent echt gerealiseerd heb. Mijn hele leven al doe ik deze sport voor mezelf. In 2021 met 0,0 verwachten wat prijzen gepakt en sindsdien voelt het al alsof iedereen hoge verwachtingen heeft. Veel mensen spreken me aan en zijn heel positief. Zo ook bij mijn wedstrijd in 2023 waar iedereen er maar vanuit ging dat ik even zou winnen. Zelf zit ik veel liever in een underdog rol waar niemand verwachtingen heeft. En dat realiseerde ik me deze week toen een klant in de gym zei: ‘Jij bent ook weer echt goed in shape.’ En hoe gek het klinkt, dat vond ik niet chill om te horen. Want ik ben nog lang niet waar ik wil zijn qua shape.

Wel heb ik nu laatste tijd gelukkig meer focus terug op bodybuilding. Dat is overigens mede mogelijk gemaakt door mijn top vrouw @Natty87 want zij geeft me daar wel veel ruimte in. Ook bij haar gaat het trainen laatste tijd weer goed en af en toe kunnen we wel eens samen gaan wat ik ook heel erg leuk vind. Een tijdje was trainen ook meer den routine en de laatste tijd beleef ik gelukkig weer zoals vanouds plezier erin. Door het als routine te blijven doen ben ik gelukkig qua massa niet echt iets verloren dus dat scheelt.

Qua progressie zal ik rond mijn verjaardag 11 maart even op 120,8 kg dus daarna even de teugels flink aangetrokken en op 3400 kcal gaan zitten. Nu in iets meer dan 6 weken al gezakt tot 111,0 kg vanmorgen en mijn doel is om voor de zomer een wedstrijdwaardig fysiek neer te zetten qua shape. Ik heb sinds half maart mijn doseringen weer iets verhoogd naar 300 test e, 300 mast e, 300 primo. Ondanks dat ik veel gewicht ben verloren heb ik niet echt kracht ingeleverd, misschien zelfs sterker op sommige oefeningen. Dat ga ik even zo doorzetten. Stappen probeer ik zoveel mogelijk te doen met als doel elke dag 10.000 maar als dat door tijdgebrek niet lukt is dat maar zo. Cardio dagelijks op 20 min.
verwachtingen managen is nou eenmaal lastig , zeker als het andermans verwachtingen zijn ....doet zo voort zoals in Belgie zeggen

Sommige dingen n het leven zijn nu eenmaal belangrijker dan BB. Het is dan wel way of life, sommige zaken gaan gewoon voor. Een baby is gewoon keihard werken en als je ook nog een slaaptekort hebt wordt het snel pittig.

Allemaal prima, maar dan kun je niet alles volhouden. Je bent zeker niet de enige die 10km op aankwam in dat eerste jaar 😂

Van een volledige routine gericht op eten, trainen, slapen is geen sprake meer als je een jonge baby hebt. Nu heb ik geprobeerd om alles zo goed mogelijk te doen, maar dat is niet altijd gelukt. De volledige focus kon echter niet naar bodybuilding.
Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en een kind brengt nou eenmaal andere prioriteiten met zich mee, het is ook goed dat je je daar nu meer op focust, uiteindelijk is de rest maar bijzaak. Wellicht kan je dit ook zien als een leermoment (of doe je al) en kan je zelfs je cliënten hierin nog beter begeleiden.

Ik hoop heel erg dat je hierin een middenweg vindt die voor jou ok aanvoelt! Fijn dat jij en @Natty87 hierin elkaar supporten!

Take care en een knuffel aan de kleine meid!

Mooi stuk geschreven en herkenbaar. Heb zelf 4 kinderen en helaas lang alles op een laag pitje gekomen. Trainde vaak samen met mijn vrouw en dat is er helaas niet meer bij. Iemand moet toch een concessie doen in de eerste jaren!

Veel succes samen en uiteraard met je voorbereiding naar je toekomstige doelen. Gaat vast goed komen jou kennende 💪🏻👍🏻

Log take over💪🏽

Samen trainen is er idd bijna niet meer bij zoals @wovano zegt. Heel soms als we oppas regelen. Trainen was toch wel hetgeen dat we bijna dagelijks samen deden. Toch wel een hele omschakeling met een kleine en zorgen dat je op een andere manier samen tijd doorbrengt en ook nog kunt gaan trainen.

@wovano heeft heel andere ambities/doelen dus blijf ik zelf sneller thuis. De laatste tijd ben ik wel weer meer aan het trainen en vind ik het ook prima tijd zonder Emily te hebben waar ik eerder meer moeite mee had.

Op dit moment langzaam aan het cutten bw @ 69kg. Het mag allemaal wel ietsje strakker maar heb niks te klagen. Kracht komt ook weer terug, duurt nog wel even tot alles weer op niveau terug komt, als dat al zover komt. We zullen zien.

Bye🙋🏻‍♀️

• #5.597
Had erger gekund @ 110,5 kg
Screenshot_20240428-121039_Instagram.jpg

Beest.

Het is belangrijk dat je je prioriteiten legt bij het aller belangrijkste in je leven inderdaad. Ja, als deze scene in NL zo klein is en je ongeveer de enige bent op een wedstrijd, iedereen je de beste vind hier, dan krijg je vast een flinke kluif op je bordje als je internationaal zou gaan. (Zegmaar, daar kom ik direct weer met zo'n verwachting. )

Misschien is dit wel een geruststellende gedachte: dat rust je gains ook goed doet. Dus lekker spelen met die kleine :). Volgens mij betekent het veel voor mensen dat je je zo inzet voor Dutch BB. Een van de beste quotes van Arny: "visualize where you want to go. See it before you, very clearly." En wat zijn de stappen dan die je nemen moet rekening houdend met je gezin. No worries, als je het duidelijk genoeg voor je ziet ben je er al eens geweest en is het maar een kwestie van tijd voordat je er ook echt geraakt.

Goeie fotoos. Groetjes

Je ziet er goed uit man. Zat ff terug te lezen alles. Je kan niet altijd pieken. Soms heeft het leven even andere prioriteiten. 1 stap terug nemen is meerdere stappen weer vooruit. Blij dat je de focus weer heb terug gevonden ook. Zet hem op aankomende tijd!💪

Terug
Naar boven