Fitness Seller

Sticky WW2

Waar moet ik precies op reageren dan? Jij komt met zo'n algemeen wijsneuzerige opmerking. Gefeliciteerd met je superkritische houding, ik ben enorm onder de indruk.

Ik weet niet wie jij bent en lijkt me ook niet echt het topic voor persoonlijke aanvallen verder.
Moet ik dit nu ernstig nemen of ben je weer aan het trollen. Ben je je aan het vervelen? Jij valt me aan met zo'n idiote opmerking en doet dan heel verbouwereerd. Ik heb je lang gerespecteerd hier op het forum voor je uitgebreide algemene kennis maar mijn god wat kan je je soms gedragen als een ettertje.

Laatst bewerkt:
Oke, staat genoteerd

Ik voel een WW3 aankomen in dit topic :bang:

Waarvan akte, Mattijs van Nieuwkerk

Als ik zie in welke mate we vandaag belogen en gemanipuleerd worden door de media begin ik me steeds meer vragen te stellen bij wat wij nu als voor waar aannemen over de twee wereldoorlogen. Geschiedenis is de h**r die slaapt met de overwinnaar.
De geschiedenis herhaald zich keer op keer.
B.v
De Germanen waren geen barbaren, de Romeinen waren vooringenomen, omdat ze voor het jaar 0 telkens werden geplunderd door Kelten, maar dat verschil zagen de Romeinen niet

De geschiedenis herhaald zich keer op keer.
B.v
De Germanen waren geen barbaren, de Romeinen waren vooringenomen, omdat ze voor het jaar 0 telkens werden geplunderd door Kelten, maar dat verschil zagen de Romeinen niet
Aldus de historicus die het had over Jan Maat :emo:

Laatst bewerkt:
'We hebben niets geleerd van de geschiedenis', is er ook zo eentje

Ik zie nochtans veel mensen heel vlotjes de onzin in het hedendaags nieuws slikken. Ik zie hoe leugens zo vaak herhaald worden dat ze zelf na ontkrachting tot het collectief geheugen behoren en iedereen ze voor waar aanneemt zonder enig bewijs of zelf ondanks tegenbewijs. We weten nu hoe we werden belogen over de oorlog in Irak, Libië, Syrië, Rusland- Oekraïne.......
Maar toch geloven we alles wat we lezen over de Vietnam-oorlog, over de eerder oorlogen in die streken, over de slachtpartijen die we aanrichtten in Afrika de laatste 500 jaar...over de tweede en eerste wereldoorlog..... het lijkt me normaal en zelf verplicht ook die verhalen in vraag te stellen.

Maar ach, ik ben maar een wijsneus.

Een ware eikel ben je. Ik heb je lang gerespecteerd hier op het forum voor je uitgebreide algemene kennis maar mijn god wat ben je een kloterige eikel.
Zeer origineel. Tien jaar geleden was je beter. Maar je arrogantie heb je behouden. Sommige mensen rijpen als wijn....jij als zure melk.

Ik zie nochtans veel mensen heel vlotjes de onzin in het hedendaags nieuws slikken. Ik zie hoe leugens zo vaak herhaald worden dat ze zelf na ontkrachting tot het collectief geheugen behoren en iedereen ze voor waar aanneemt zonder enig bewijs of zelf ondanks tegenbewijs. We weten nu hoe we werden belogen over de oorlog in Irak, Libië, Syrië, Rusland- Oekraïne.......
Maar toch geloven we alles wat we lezen over de Vietnam-oorlog, over de eerder oorlogen in die streken, over de slachtpartijen die we aanrichtten in Afrika de laatste 500 jaar...over de tweede en eerste wereldoorlog..... het lijkt me normaal en zelf verplicht ook die verhalen in vraag te stellen.

Maar ach, ik ben maar een wijsneus.
Welke verhalen heb je het over en in hoeverre worden die niet in vraag gesteld volgens jou?

We weten nu hoe we werden belogen over de oorlog in Irak, Libië, Syrië, Rusland- Oekraïne.......
Allemaal goed en wel, maar dit is het WWII topic.
Maar toch geloven we alles wat we lezen over de Vietnam-oorlog
Wie? Max Hastings schreef onlangs nog een uitstekend vuistdik boek over die episode.

front-small-2488147931.jpg

Laatst bewerkt:
Allemaal goed en wel, maar dit is het WWII topic.

Wie? Max Hastings schreef onlangs nog een uitstekend vuistdik boek over die episode.

front-small-2488147931.jpg
We hebben het over ww2. We hebben het over feiten en wat we als feiten hebben aangenomen. Het gaat over geloofwaardigheid en historische juistheid. Het gaat dus over het feit of we onze bronnen nog mogen vertrouwen. En dus is er een directe link met de andere oorlogen en grote historische gebeurtenissen.

Laatst bewerkt:
Kun je ook even stoppen met schelden en mijn vraag hierboven beantwoorden?

Kun je ook even stoppen met schelden en mijn vraag hierboven beantwoorden?
ik negeer je bewust omdat je niet in staat bent op oprechte wijze met iemand te debatteren. Je arrogantie laat je niet toe de opinie van de andere objectief te evalueren. Het heeft dus geen zin.
Indertijd had ik intense debatten met EricR. Soms moest ik toegeven dat hij gelijk had. Soms deed hij dat. Maar na 15 jaar hier op het forum heb ik je dat nog nooit zien doen. Dus debatteren met jou heeft geen zin. Ik heb geleerd enkel tijd te steken in het debatteren met mensen waarvan ik kan leren en die openstaan om bij te leren.
In het dagelijkse leven ben je misschien een totaal andere kerel, maar ik kan enkel afgaan op wat ik op dit forum zie. En op 15 jaar heb ik geen evolutie gezien.

Terug
Naar boven