Fitness Seller

WW2

Bezoekers in dit topic

Svetlana 'Stalin' Dzhugashvili & Lavrenti Beria
wt8zgk.jpg
 
Beria, Yezhov en Yagoda staan wel in mijn top 10 van interessantste figuren uit de 20ste eeuw
 
Wie zijn de overige zeven?
 
Wie zijn de overige zeven?

Stalin
Hitler
Goebbels
Yamashita
Mladic
Karadzic
Milosevic

---------- Toegevoegd om 11:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

En die van jou dan?
 
En die van jou dan?

Van de twintigste eeuw weet ik zo gauw nog niet, tussen 1931 en 1949 alvast de volgenden.

  • Hitler
  • Heydrich
  • Stalin
  • Rokossowski
  • Gollancz
 
Er is een filmpje dat Uncle Joe allemaal hoge heren de hand schud en dan Yagoda overslaat. Genrikh weet hoe laat het dan is.
 
Er is nu een mooie docu op National Geographic, D-Day sacrifice.
 
In de spirit van vandaag, iemand nog mooie fotos van d day en de dagen erna gevonden?

We will remember them...
 
Operation Overlord
1eazuu.jpg

2hzjtzm.jpg

i6kuhu.jpg

2cpvxxy.jpg

2hgbedy.jpg

2aklaa9.jpg

2i6p55f.jpg

9tfpz5.jpg

154y42u.jpg

a5dxtk.jpg

qz13t3.jpg

24d2f6f.jpg

261292e.jpg

s25nk7.jpg
 
Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik zo weinig afweet van de eerste en tweede wereldoorlog. En dan vooral wat er toe leidde. Dan heb ik het over de evenementen en evoluties in de 18, 19de eeuw,...
Zal echt eens tijd moeten maken om deze documentaires te bekijken; Wat me er een beetje van weerhoudt is vaak dat deze docs niet altijd heel "neutraal" zijn. 'history is the whore that sleeps with the winner".
 
Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik zo weinig afweet van de eerste en tweede wereldoorlog. En dan vooral wat er toe leidde. Dan heb ik het over de evenementen en evoluties in de 18, 19de eeuw,...
Zal echt eens tijd moeten maken om deze documentaires te bekijken; Wat me er een beetje van weerhoudt is vaak dat deze docs niet altijd heel "neutraal" zijn. 'history is the whore that sleeps with the winner".

Check Gavrilio Princip op google. Is de aanstichter van WO1 dus indirect ook van WO2.
General George Patton
16hu786.jpg

289l8go.jpg

mb4f4m.jpg

14lq8hz.jpg

otdz4z.jpg

e5l1de.jpg

1535yk6.jpg

j90a4z.jpg

Typische Amerikaanse hot shot die pistolen Paultje. Debieler kan niet.
 

Bitsig baasje!

Op 3 augustus bezocht Patton het 15de evacuatiehospitaal. Hij was zichtbaar aangedaan tijdens zijn ronde langs de gewonden, maar van mannen met psychische klachten moest hij niets hebben. Patton vroeg een soldaat van de 1ste Divisie, een jonge tapijtlegger uit Indiana die aan oorlogsneurose leed, wat er met hem aan de hand was. 'Ik geloof dat ik er niets van kan,' antwoordde de man hulpeloos. Patton werd razend, sloeg hem met zijn handschoenen en trok hem de tent uit. Hij gaf hem een schop tegen zijn achterwerk en schreeuwde: 'Laffe klootzak! Jij gaat terug naar het front! Versta je me?' Een week later had Patton opnieuw zo'n uitbarsting tijdens een bezoek aan het 93ste evacuatiehospitaal. Hij trok bij die gelegenheid zelfs zijn pistool en dreigde het slachtoffer dood te schieten wegens lafheid. Een Britse verslaggever die toevallig aanwezig was was, hoorde hem meteen daarna zeggen: 'Shellshock bestaat helemaal niet. Het is een uitvinding van de joden!'
 
Check Gavrilio Princip op google. Is de aanstichter van WO1 dus indirect ook van WO2.

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------



Typische Amerikaanse hot shot die pistolen Paultje. Debieler kan niet.

Bedankt. Ga dat deze namiddag eens in de tuin lezen.
 
Decision day. De decision werd uitgevochten in het Oosten. Anglo-Amerikaanse propaganda.
 
Back
Naar boven