XXL Nutrition

WW2

Bezoekers in dit topic

Waar is onze duitse leider leberknecht eigenlijk
 
Er waren er wel meer die tegenwoordig in aanmerking zouden komen voor een dubbel paspoort. Opvallend, bijvoorbeeld, is de Amerikaanse link bij Hanfstaengl en Schirach.
 
Mooie doc nu op BBC4 waarin veteranen van tegen de 100 terugblikken op hun ervaringen gedurende de bouw van Birma's 'Death Railway'.
 
Russians Have Selective Memory on Victory Day

2qbvcrk.jpg
 
The Court of the Red Tsar al gelezen ondertussen?
 
Staat me hier al maanden aan te staren vanuit de boekenkast. Het is ook echt zo'n onzalig dik boek dat ik niet eens zin heb om er aan te beginnen, hoe boeiend ook.
 
Rusland is tot nu toe het enige (Europese) land dat fatsoenlijk de Armeense genocide aan het herdenken is. Gênanter kan het niet worden denk ik dan.
 
Kansloos! Er zijn duidelijk nog steeds idioten die niet weten waar het woord 'genocide' vandaan komt.
 
The Decent One(2014)
29 april 2015, 23:00 - 00:35 uurNPO 2
GESCHIEDENISPROGRAMMA

Op 6 mei 1945 vonden soldaten van het Amerikaanse leger in het huis van Heinrich Himmler, de leider van de SS, honderden brieven, documenten, dagboeken en foto's. Aan de hand van deze persoonlijke geschriften en foto's uit zijn privéleven wordt een beeld geschetst van het leven van een van de hoogstgeplaatste nazi's, een inzicht in de idealen, plannen en de geheimen van deze SS-commandant en architect van de Holocaust. Hoe de katholieke nationalistische jonge Himmler de handlanger van Hitler werd, die verantwoordelijk was voor het bedenken, ontwikkelen en uitvoeren van plannen die leidden tot de moord van miljoenen joden, homoseksuelen, communisten en Roma. Waar kwamen zijn denkbeelden vandaan? Welke ervaringen, ideeën en emoties hebben hem veranderd in de genadeloze 'architect van de Holocaust'? Hoe zagen zijn vrouw Margarete, zijn dochter Gudrun en zijn maîtresse Hedwig hem? En hoe zag hij zichzelf?
 
Het is weer die tijd van het jaar.
 
Back
Naar boven