MuscleMeat

WW2

Bezoekers in dit topic

Er is geeneens bewijs dat er überhaupt sprake was van een fysieke relatie met Geli. :o
 
Baassie dit

Bundesarchiv_Bild_146-2006-0123,_Adolf_Galland.jpg
 
Zometeen de Doc. Shoah Op NPO 2. Is volgens kenners de film die gezien moet worden omtrent de Holocaust.
 
Zometeen de Doc. Shoah Op NPO 2. Is volgens kenners de film die gezien moet worden omtrent de Holocaust.

Gaan ze die dan helemaal achter elkaar uitzenden? Duurt negen uur ofzo.

Is wel een goede film natuurlijk maar hij had korter gemogen. Je moet m eigenlijk wel gezien hebben ja
 
23:20 ~ 03:55 geeft de guide aan. Heb m thuis hier ook liggen. Misschien hebben ze de anti-semitische Poolse boeren eruit gelaten. Zo is die doc ook in Polen uitgebracht. Heb ik me laten vertellen.
 
Morgen doen ze deel twee zie ik. Waarom dan niet gewoon om half negen beginnen, dit slaat natuurlijk nergens op
 
Ik heb net weer twee boeken binnen. Leningrad van Brian Moynaham en de memoires van Hans von Luck.

Heb ook nog de biografie van Goebbels door Peter Longerich 'ge-pre-ordered'. Pas na zes jaar een betaalbare vertaling in het Engels is best wel sneu. 30+ euro voor de hardback vind ik toch een beetje teveel van het goeie. :o

Ben vooral benieuwd naar Leningrad. Die zou in een verfrissende stijl geschreven zijn.

Waarvan akte? :)
 
  • Like
Waarderingen: mat
Staat tegenwoordig hoop materiaal van Maurice de Wilde op yt

 
Before the War: The Life of a U.S. Ambassador in the Soviet Union
In Nov.16, 1936, Joseph Edward Davies was appointed to be the U.S. Ambassador to the Soviet Union by President Roosevelt. Davies was the only western diplomat in the Soviet history who was honored with the Order of Lenin in May, 1945.
Litvinov is vooral roemruchtig door dit incident.

"Stalin’s diplomatic Terror was designed to appeal to Hitler: “Purge the ministry of Jews,” he said. “Clean out the ‘synagogue.’” “Thank God for these words,” Molotov (married to a Jewess) explained. “Jews formed an absolute majority and many ambassadors…” Stalin was an anti-Semite by most definitions but until after the war, it was more a Russian mannerism than a dangerous obsession." –Montefiore
 
Zijn, dacht, ook hoop Amerikanen gepurged ten tijde van Stalin.
 
Zijn, dacht, ook hoop Amerikanen gepurged ten tijde van Stalin.

Amerikaanse immigranten in Hotel Lux-toestanden zou mij niet verwonderen.

Soms lees je ook wel dat er dwangarbeiders waren (in toekomstig Oost-Duitsland) die liever met Duitse burgers vertrokken i.p.v. op de Sovjets te wachten. Maar dat moet je eerder denken aan bv. een Fransman die op een Oost-Pruisische boerderij moest werken of iets dergelijks.
 
Back
Naar boven