Fitness Seller

Xeno-oestrogenen in plastic waterfles etc

Undefeated

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m74
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Naar aanleiding van oa deze informatie wil ik mijn plastic waterfles (waar ik de elke dag uit drink op kantoor en tijdens sporten en onderweg) vervangen door een RVS flesje.
Nu gooi ik ook iedere dag mijn warme rijst/kip etc in een plastic broodtrommel voor op het werk. Weet iemand daar een alternatief voor?
En zijn er meer mensen die andere materialen zijn gaan gebruiken om deze reden?

Vrijwel alle baby producten als flesjes, bakjes, doosjes en trommeltjes zijn tegenwoordig BPA vrij. PolyCarbonaat drinkbekers ook vermijden, daar zit ook BPA in. Tegenwoordig zie je dat die steeds meer worden vervangen door Tritan, wat bijna hetzelfde is als PC maar dan zonder BPA.

Naar aanleiding van oa deze informatie wil ik mijn plastic waterfles (waar ik de elke dag uit drink op kantoor en tijdens sporten en onderweg) vervangen door een RVS flesje.
Nu gooi ik ook iedere dag mijn warme rijst/kip etc in een plastic broodtrommel voor op het werk. Weet iemand daar een alternatief voor?
En zijn er meer mensen die andere materialen zijn gaan gebruiken om deze reden?
De meeste broodtrommels zijn van BPA-vrij plastic tegenwoordig.
De meeste plastic drinkflesjes ook, tenzij je de wegwerpflesjes koopt: die zou ik inderdaad niet vaker dan 2 keer gebruiken (of heel lang geleden die flesjes kocht).

Terug
Naar boven