Fitness Seller

Nieuw XXL Nutrition - Video's Training Basics

Ondanks dat ik al een tijdje train, steek ik er toch nog een hoop van op. Top!

• Topic Starter Topic Starter
Goed dat jij weet wat hij bedoelt, maar dat maakt t nog niet minder onzin.
Iedereen kan wel van alles verkondigen en daarna beweren dat ie totaal wat anders bedoelde.
Bij dat squat filmpje zegt ie eerst iets van dat jullie altijd full ROM trainen, volledige bewegingsuitslag. Vervolgens gaat die kerel buigen, zit ie nog een stuk boven par, en hoor je "goeie diepe squat". Ja, wat is t dan? Dat gaat bij elk filmpje zo door, of bedoelt ie daar dan telkens iets compleet anders dan wat ie zegt?

Bodybuilding is geen powerlifting hè! :wave2:

Ondanks dat ik al een tijdje train, steek ik er toch nog een hoop van op. Top!

Mooi! Pak gewoon de dingen mee waarvan je denkt dat het wat kan toevoegen. Belangrijkste boodschap is luister naar je lichaam, weet wat je doet. Het gaat niet domweg om het verplaatsen van een gewicht ;)

Sommige personen zouden beter een ban krijgen in dit topic, als je het niets vindt kijk er dan gewoon niet naar ?
People only hate on things they TRULY care about.

Sommige personen zouden beter een ban krijgen in dit topic, als je het niets vindt kijk er dan gewoon niet naar ?

Ja dat vind ik ook hoor. Wij vinden het leuke filmpjes waar voor veel mensen wel wat uit te halen valt. Alles kan vast anders en beter.

Maar we gaan lekker verder in de ingeslagen weg ;)

Bodybuilding is geen powerlifting hè! :wave2:

Heeft toch niets te maken met de BB/PL discussie? Het gaat erom dat er het e.e.a. verteld wordt in het filmpje en dat daarna het verkeerde (of in ieder geval niet passende) voorbeeld wordt gegeven.

Slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Als je op DBB kritisch bent, zou je direct een hater zijn. Complete onzin natuurlijk. Het is gewoon zo dat er een aantal keer gesteld is dat er nogal veel bro-science in die filmpjes voorkomt, terwijl het 'Training Basics' moeten zijn, dat klopt gewoon niet.

Leuk initiatief verder, alleen wel jammer dat het niet is wat de titel voor doet komen, namelijk; Training Basics.

We leven in een samenleving met mensen die meningen hebben. Aangezien ieder een andere mening heeft lijdt dit tot confrontaties en kritiek.
Wat naar mijn mening de beste feedback is dat er bestaat. Complimenten zijn leuk maar kritiek is bruikbaar.
De een ervaart kritiek anders dan een ander. Komt misschien op de manier hoe het gebracht wordt, maar het is maar net hoe jij het interpreteert.

Het belangrijkste is dat jij doet waar jij je goed bij voelt.

Thnx René,
Mooi filmpje weer.

In.

Niet alleen voor de filmpjes, maar ook zeker voor de discussie.

We leven in een samenleving met mensen die meningen hebben. Aangezien ieder een andere mening heeft lijdt dit tot confrontaties en kritiek.
Wat naar mijn mening de beste feedback is dat er bestaat. Complimenten zijn leuk maar kritiek is bruikbaar.
De een ervaart kritiek anders dan een ander. Komt misschien op de manier hoe het gebracht wordt, maar het is maar net hoe jij het interpreteert.

Het belangrijkste is dat jij doet waar jij je goed bij voelt.

Zoveel mensen zoveel meningen ;) maar we gaan lekker door met de filmpjes :wl:

Thnx René,
Mooi filmpje weer.

:thumbs:

In.

Niet alleen voor de filmpjes, maar ook zeker voor de discussie.

haha!

Je krijgt wel een hoop tegenwind met die video's hé :D

wat ik me afvraag gezien dit een serie voor beginners bij de basics is oa. waarom er voor oefeningen gekozen is als een standing cable row etc. Dit zijn juist niet de oefeningen die je als basics beginners moet "aanleren".

Je krijgt wel een hoop tegenwind met die video's hé :D

Ja dat is altijd lekker makkelijk om ergens commentaar op te geven :D

wat ik me afvraag gezien dit een serie voor beginners bij de basics is oa. waarom er voor oefeningen gekozen is als een standing cable row etc. Dit zijn juist niet de oefeningen die je als basics beginners moet "aanleren".

Het is een selectie van oefeningen en zo zijn wel honderden. Discussies hou je dan altijd.

Al die gains die ik gemist heb door diep te squatten. Gelukkig zijn deze videos er om mij op het rechte pad te brengen.

Ben ik de enige die afgezien van de discussie over de uitvoering zich ergert aan de muziek in het laatste filmpje? :x

Al die gains die ik gemist heb door diep te squatten. Gelukkig zijn deze videos er om mij op het rechte pad te brengen.

:roflol: :roflol:

Achja vind zelf de filmpjes wel leuk, niets op tegen, mensen zullen toch verkeerd blijven squatten en deadliften en andere oefeningen dus

EDIT: Wel verschrikkelijk irritant dat geswitch van kleur naar zwart wit tijdens de uitleg

Laatst bewerkt:
Zeker makkelijk, helemaal als het terecht is.

Maar je bent het dus totaal oneens met hetgeen gesteld is?

Nee zit zeker wat in!

Maar de filmpjes zijn nooit gemaakt op het walhalla te prediken of allesomvattend te zijn. Het zijn gewoon wat leuke filmpjes die een impressie geven van mogelijke oefeningen en het doel daarvan.

Heeft dus ook geen zin om elke oefening hier te gaan bespreken en bekritiseren. Er is niets Nederlands met betrekking tot dit soort video's en wij hebben daarmee een begin gemaakt. We gaan dit verder uitwerken en maandelijks nieuwe video's posten.

Waar dan uiteraard weer lekker wat discussie van komt, kijk maar hier :D

Laatst bewerkt:
Leuke filmpjes! Eventueel van plan het Benen-train filmpje in te delen in 2 losse filmpjes, namelijk quadriceps en hamstrings/glutes? Volgensmij zijn er een paar oefeningen die ze isoleren, ben nog een leek op been-gebied.. :)

Leuke filmpjes! Eventueel van plan het Benen-train filmpje in te delen in 2 losse filmpjes, namelijk quadriceps en hamstrings/glutes? Volgensmij zijn er een paar oefeningen die ze isoleren, ben nog een leek op been-gebied.. :)

Hi Mark,

Deze filmpjes laten we zo als ze zijn, straks komen er gewoon steeds meer bij. Aantal dingen doen we dan ook net wat anders, het is ook voor ons een leerproces m.b.t. het maken van filmpjes.

Terug
Naar boven