AndroidHealthClinic

Ze snappen het nog steeds niet bij rechts

Mooi verstopt: 'aantasting van de eer'.
Neen, ze vinden het blijkbaar doodnormaal mensen te dreigen. En als we nu ons mond hielden, zou je denken dat terrorisme werkt.

Extreme uitingen zijn btw nog zacht uitgedrukt hoor. Zeg maar gerust wraakacties...

Niks mooi verstopt, aantasting van de eer is in de meeste landen iets waardoor gewelddadigheden kunnen ontstaan. Ga voor de lol eens in Thailand met je voet richting een Boeddhabeeld wijzen, grote kans dat er furieuze opmerkingen je richting uit komen.

Niemand hoeft zijn mond te houden, ook Wilders niet. Maar van iemand die politiek bedrijft heeft hij verdomd weinig begrepen van diplomatie. Een wezenlijk onderdeel van de politiek.

Niks mooi verstopt, aantasting van de eer is in de meeste landen iets waardoor gewelddadigheden kunnen ontstaan. Ga voor de lol eens in Thailand met je voet richting een Boeddhabeeld wijzen, grote kans dat er furieuze opmerkingen je richting uit komen.

Niemand hoeft zijn mond te houden, ook Wilders niet. Maar van iemand die politiek bedrijft heeft hij verdomd weinig begrepen van diplomatie. Een wezenlijk onderdeel van de politiek.

Waarom zouden wij wel rekening moeten houden met hun regelgeving ivm de 'eer' en zij niet van ons over ons recht op vrije meningsuiting ? (Zijn ze daar te blind/dom/arrogant voor?).

Ik heb nu wel ondervonden dat dit een onderwerp waar we niet aan zullen uitgeraken.:p

@EricR: Misschien wil hij wel heel graag dat ze razend worden, gewoon uit de tent lokken, aanslag die erop volgt en zo staat Wilders alleen sterker... opnieuw die man is niet dom, alleen speelt hij een smerig en gevaarlijk spelletje. Hij heeft een punt dat er extremisten in de Islam zitten, maar hij wilt blijkbaar aantonen dat heel de Islam zo is, en dat ze allemaal levensgevaarlijk zijn. Maar dat is het hele probleem: zwart wit denken, een grijze zone kent extreem rechts niet.

Dat zei ik al, hij lijkt er op uit om reacties uit te lokken om maar zijn gelijk te willen aantonen. Alleen vergeet hij wel dat de aversie tegen Nederlanders door zulke uitspraken ook toeneemt in sommige landen. Maar dat zal hem waarschijnlijk aan de reet roesten..

Goorlap dat wilders is
Tegen moslim zeggen dat ze koran uit moeten scheuren en dat mohammed swt met pek en veren moet besmeuren is alsof je tegen iemand zegt, je moeder is een goor kank** varken en ik neuk haar plat
Geheid dat je ruzie krijgt

Goorlap dat wilders is
Tegen moslim zeggen dat ze koran uit moeten scheuren en dat mohammed swt met pek en veren moet besmeuren is alsof je tegen iemand zegt, je moeder is een goor kank** varken en ik neuk haar plat
Geheid dat je ruzie krijgt

Haha feit dat moslims zo aan een boek hangen zegt genoeg.
Iets over een denkbeeldig iemand zeggen of iets over een ouder, die voor je gezorgd heeft vind ik een groot verschil. Maar als een nobody zoiets wil zeggen over mijn moeder. Be my guest. I don't give a ****!

Veel te snel op de teentjes getrapt. De moslims die ik ken lachen om opmerkingen van Wilders en dat was het. Ben blij als over 30 jaar ze zelf ook minder gelovig zijn, er waarschijnlijk wel om kunnen lachen.

Dan gaan wij de moskeeen weer afbreken. Net als de laatste jaren met de kerken al gebeurd.

Je kan natuurlijk niet je eigen situatie vergelijken met hoe een ander denkt over zaken die belangrijk voor hem of haar zijn. Respect betekent ook respect opbrengen voor de levenswijze van anderen, daar hoort moedwillig beledigen toch echt niet bij.

Zullen er wel weer voorbeelden komen van 'Ja maar zij doen dit toch ook', maar zijn we nou kleine kinderen of volwassenen? Moeten we alles terugdoen wat anderen ook doen?

Je kan natuurlijk niet je eigen situatie vergelijken met hoe een ander denkt over zaken die belangrijk voor hem of haar zijn. Respect betekent ook respect opbrengen voor de levenswijze van anderen, daar hoort moedwillig beledigen toch echt niet bij.

Zullen er wel weer voorbeelden komen van 'Ja maar zij doen dit toch ook', maar zijn we nou kleine kinderen of volwassenen? Moeten we alles terugdoen wat anderen ook doen?

Het lijkt wel alsof wij ons kont laat nken door moslims en dat we dat zomaar laten doen, want anders worden ze 'boos'.
Ik zie het zo.

Je trekt het te ver door, respect opbrengen voor elkaar heeft niks met je in de kont laten nken te maken. Vrijheid van meningsuiting betekent nog niet dat je maar als een dolle groepen moet gaan beledigen.

Stel dat Wilders mee gaat regeren, gaat hij dan nog steeds als een olifant door de porceleinkast heen banjeren? Daarmee Nederland neerzettend als net zo'n achterlijk land als de landen waar hij tegen zegt te strijden. Politiek betekent ook enige diplomatie kunnen betrachten, dat ontbeert Wilders.

Haha feit dat moslims zo aan een boek hangen zegt genoeg.
Iets over een denkbeeldig iemand zeggen of iets over een ouder, die voor je gezorgd heeft vind ik een groot verschil. Maar als een nobody zoiets wil zeggen over mijn moeder. Be my guest. I don't give a ****!

Veel te snel op de teentjes getrapt. De moslims die ik ken lachen om opmerkingen van Wilders en dat was het. Ben blij als over 30 jaar ze zelf ook minder gelovig zijn, er waarschijnlijk wel om kunnen lachen.

Dan gaan wij de moskeeen weer afbreken. Net als de laatste jaren met de kerken al gebeurd.

Denkbeeldig?
Zegt al genoeg over jouw kennis over de islam, de profeet swt heeft echt bestaan , je lult in het rondte terwijl je niet eens weet waar je het over hebt.
Ik weet niet welke woorden jou snel kunnen raken, maar over het algemeen raak je veel moslims als je dat soort uitspraken maakt, en ja dat komt overeen met de meest erge beledegingen die je kan bedenken voor een moslim.
Der hoort gewoon een mate van respect te zijn, die ontbreekt bij wilders gewoon.

Off topic :

Cool Avatar Marky....trip zegels :rolleyes:

Welcom to the world of the lsd user.......

Laatst bewerkt:
Denkbeeldig?
Zegt al genoeg over jouw kennis over de islam, de profeet swt heeft echt bestaan , je lult in het rondte terwijl je niet eens weet waar je het over hebt.Ik weet niet welke woorden jou snel kunnen raken, maar over het algemeen raak je veel moslims als je dat soort uitspraken maakt, en ja dat komt overeen met de meest erge beledegingen die je kan bedenken voor een moslim.
Der hoort gewoon een mate van respect te zijn, die ontbreekt bij wilders gewoon.

Ja en alles wat in de koran staat is waarheid. Bestaan momenteel misschien wel 100 mijoen Mohammed. I don't give a ****.

Dikgedrukt:
Wil ik ook vooral zo houden:D

Als ik mensen raak, zegt dat meer over hun intelligentie als over mij.
Moslims die ik ken (bevriend mee ben) raakt het niet, die denken er hetzelfde over.

Respect? Aanpassen aan je omgeving is ook respect. Iets wat je zeker de helft van de moslims in dit land dan maar eens snel mag leren. Want wat 1 niet moslim doet haalt de woede al bij alle moslims naar boven.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, dat is idd zo. Ik vind Wilders ook gewoon verbaal niet goed bezig. De man zou beter achter de schermen blijven, goed in ideeën/voorstellen (soms) maar slecht in public relations. Neem daar dan iemand voor in je partij die het beter kan uitleggen ofzo. Hij trekt wel stemmen, maar ik vrees vooral van de extreme zijde. Je hebt idd weinig aan zulke partij op de lange termijn, ze worden gewoon uitgesloten en ze gooien verder alleen kolen op het vuur. Maar ik maak nog altijd een onderscheid tussen extreem rechts en centrum rechts, zie jij die scheiding ook?

Absoluut. Daarom vind ik dat de VVD ook een degelijke afstand moet nemen van Wilders, met de VVD heb ik als partij weinig in gemeen, echter ben ik er wel van overtuigd dat ze Nederland hogerop kunnen brengen want ze de mensen met de kwaliteiten daarvoor zitten. En het gevaar is juist dat centrumrechts en extreemrechts door velen verward wordt.

'Hard aanpakken' wat Rita Verdonk vaak opperde resulteerde vaak in pittige discussies. Ze had echter onderbouwing voor het diplomatieke standpunten. Straffen voor wetsovertredingen op grond van religie hoort er te zijn. Punt. We hebben geloof en staat gescheiden.

Maar extern buiten ons land de hand uitsteken zonder enige aanleiding en bewoordingen loslaten die beide werelden uit elkaar stoten met woede, is totale nonsense. Als hij dan al dit soort uitspraken wil doen, had hij het binnenlands moeten houden en bijvoorbeeld op wetsovertedingen van niet Westerse burgers in Nederland moeten inhakken. Ter bescherming van ons land en bevolking. Maar dan nog is hij onnodige hard.

In Nederland wordt aan geen èèn persoon de macht toegeschoven, en het feit dat Geert Wilders het aantal kamerleden wil reduceren tot 100 is ook veelzeggend. Reductie is alsware een eerste, prille stap. Omdat z'n macht nog minimaal is.

vind je zulke reacties gek als dhr. Wilders in het openbaar verkondigt aan de moslims om de helft van de Koran te verscheuren of anders maar op te rotten?

ik denk dat Wilders een beetje te ver gaat in zijn uitspraken; of het op een verkeerde manier brengt!

Terug
Naar boven