AndroidHealthClinic

zelf cable cross maken, katrol en 50mm gewichthouder nodig

Wat je ook kan doen is inplaats van een kabel een buis gebruiken.
Een ronde of vierkante buis die over elkaar schuiven.
Zo werkt het bij mijn bodycraft cable cross ook.
Buis aan grond en dak monteren en het is vrij stevig.
Ik heb even mijn paint skills gebruikt haha.

Je zou dan wel een katrol moeten plaatsen recht boven de geleider buis en dan de kabel naar katrol twee (zoals in je tekening) een X aantal cm er van af voor goede geleiding.

Je zou dan wel een katrol moeten plaatsen recht boven de geleider buis en dan de kabel naar katrol twee (zoals in je tekening) een X aantal cm er van af voor goede geleiding.

Dit ja. Gaat anders echt k*t pullen worden plus dat die geleiding wel goed stevig moet zijn anders want er komt anders sowieso veel zijwaartse kracht op

Ik ga vanavond langs de bouwmarkt op ook zoiets in elkaar te zetten. Ik zal mijn bevindingen hier wel even dumpen!

Ik ga vanavond langs de bouwmarkt op ook zoiets in elkaar te zetten. Ik zal mijn bevindingen hier wel even dumpen!

Succes! Ben benieuwd :)
Ik denk dat er ook nog wel wat las werk aan te pas komt aangezien je standaard geen buizen zult vinden met bevestiging voor op t plafond/grond

Ik kwam dit net tegen:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=153518781&page=1

Hier heb je misschien ook wat aan.

Ow en voor die steigerbuizen, koppelingen etc heb ik laatst wat gegoogled. Ik ben van plan eigen plateracks te maken.
Sites als buizenshop.nl, steigerpijp.nl etc hebben dat spul ook en niet zo duur als bij de bouwmarkten denk ik. Ook kan je dat op maat laten zagen, soms zonder extra kosten. Tik maar gewoon steigerbuis in op google. Genoeg webshops te vinden. Het is idd helemaal hip lijkt het met zoveel webhops;)

Op youtube is ook van alles te vinden. Zoek op homemade cable crossover, homemade cable pulley, homemade cable pulldown etc.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Best idea so far wat mij betreft....

Ik kwam dit net tegen:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=153518781&page=1

Hier heb je misschien ook wat aan.

Ow en voor die steigerbuizen, koppelingen etc heb ik laatst wat gegoogled. Ik ben van plan eigen plateracks te maken.
Sites als buizenshop.nl, steigerpijp.nl etc hebben dat spul ook en niet zo duur als bij de bouwmarkten denk ik. Ook kan je dat op maat laten zagen, soms zonder extra kosten. Tik maar gewoon steigerbuis in op google. Genoeg webshops te vinden. Het is idd helemaal hip lijkt het met zoveel webhops;)

Op youtube is ook van alles te vinden. Zoek op homemade cable crossover, homemade cable pulley, homemade cable pulldown etc.

Ik heb hier nog eens verder op zitten zoeken, en het oorspronkelijke idee is volgens mij afkomstig van de 'Yukon Fitness Caribou III':

Caribou%2BIII%2BPackage%2Bwith%2BCable%2BCrossover%2BAttachment.jpg

Dit lijkt mij wel na te maken, alleen die katrol die je hier voor nodig krijg ik niet zo snel gevonden.

Laatst bewerkt:
ik heb zelf ook een simpele latpully gemaakt, hij werkt goed, heb een katrol aan de nokbalk van mijn zolder gehangen en 1 aan de dwarsbalk van mijn zolderdak

latpully werkt goed echter is ben wel op zoek naar betere katrollen

ik heb nu de volgende gebruikt: http://www.karwei.nl/assortiment/katrol-60mm-staand/p/B270667

maar ze worden nogal warm als ik de pully flink gebruikt heb, en ik zoek eigelijk toch wel wat stevigere katrollen, iemand een idee???

fitness-seller?

Zit zelf ook te denken om een cable cross over / dubbele lat pulldown te maken aan mijn Smith machine.
Makkelijk vast te maken aan de haken van de glijders.

• Topic Starter Topic Starter
Gelukt met het setje van fitness seller. Van de week even testen. :) Voor onder de 100 euro voldoende kwaliteit voor thuisgebruik. Nog bedankt voor het meedenken.

image.jpg

• Topic Starter Topic Starter
PS zwaaien van het gewicht lijkt erg mee te vallen

Ik heb die Marbo set ook sinds een maand, slingeren idd heel weinig. En schijven bijsteken of afhalen is simpel, ik haal de kabel van de bovenste karabijnhaak en schuif er 50mm schijven over.

Terug
Naar boven