Fitness Seller

zelfmaak dumbbellsstangen alternatieve lengte.....

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Zoek dumbbell stangen die langer zijn dan de normale dumbbellstangen. Liefst met schroefdraad eindes. Dus dat je dumbbells kunt maken van 40-60 kilos de stuk.

Zijn er alternatieve merken/lengtes? Welke lengte zou ik dan moeten hebben?
 
Ik heb domyos, ben er heel tevreden over. Kan dumbbells maken tot 120 kg + zeer degelijk materiaal
 
Kijk maar eens bij fitness seller.
Heb daar 30-mm dumbbellstangen gekocht waarmee ik tot 52 kilo kan.
Staan ook maten bij en is met schroefdraad
 
Zoek dumbbell stangen die langer zijn dan de normale dumbbellstangen. Liefst met schroefdraad eindes. Dus dat je dumbbells kunt maken van 40-60 kilos de stuk.

Zijn er alternatieve merken/lengtes? Welke lengte zou ik dan moeten hebben?

Een vriend van mij had er een paar jaar geleden 2 laten maken. Gewoon een lange gladde staaf met 2 opstaande randjes om de schijven op zijn plek te houden. Hij had ze gewoon glad want zulk schroefdraad laten maken was heeel duur.

Zou ff kijken of hij er nog foto's van heeft want de stangen heeft hij verkocht omdat hij is gestopt met bb

EDIT

IJzeron machinehandel - draaibanken, drehebanke, lathes, freesbanken, frsmaschinen, millingmachines, boormachines, bohrmaschinen, drills, kotterbanken, bohrwerke, horizontalborers, zaagmachines, sagemaschinen, sawingmachines, scharen, schere, shears

Hier had hij ze laten draaien. Heeft 6 weken geduurd en waren 130 euro per stuk omdat het roestvrij staal was en moeilijk en zwaarder om te maken. Aluminium was de helft goedkoper maar dat is niet sterk. Ze waren bijna een halve meter lang met een handvat van 10cm. Dus iets van 40cm ruimte voor schijven. Je kan het proberen maar ik zou het geld er niet voor over hebben.
 
Laatst bewerkt:
Heeft 6 weken geduurd en waren 130 euro per stuk omdat het roestvrij staal was en moeilijk en zwaarder om te maken. Aluminium was de helft goedkoper maar dat is niet sterk. Ze waren bijna een halve meter lang met een handvat van 10cm. Dus iets van 40cm ruimte voor schijven. Je kan het proberen maar ik zou het geld er niet voor over hebben.
Dat is wel even een groot verschil met deze 450mm stangen (met schroefdraad ;))!

Een 10cm handvat lijkt me overigens wel wat aan de korte kant..
 
zoiets bedoel ik inderdaad fitnesseller.

Gewoon dat je ipv; 4 zwarte ijzeren schijven en 6 op kunt zetten.
Meestal kun je op dergelijke stangetjes max. 2 zwarte ijzeren schijven per kant (4 per dumbbell) dus: 4 x 10 kilo = 40 kilo.En ik zoek iets dat er max. 6 op kunnen: dus 6x10 = 60 kilo.
 
zoiets bedoel ik inderdaad fitnesseller.

Gewoon dat je ipv; 4 zwarte ijzeren schijven en 6 op kunt zetten.
Meestal kun je op dergelijke stangetjes max. 2 zwarte ijzeren schijven per kant (4 per dumbbell) dus: 4 x 10 kilo = 40 kilo.En ik zoek iets dat er max. 6 op kunnen: dus 6x10 = 60 kilo.
3x 10kg schijven per kant is normaal gesproken inderdaad geen probleem bij de 450mm dumbbells!

Als je echt zeker wilt zijn kun je altijd je 10kg schijven opmeten en uitrekenen of het past :)
 
Zo heb ik ze:

66o03t0.jpg
 
:haha: daarmee doe ik opwarm setjes side raises man...
 
Zo bedoel ik ze inderdaad. Alleen is 3 x 10 aan elke kant voldoende.Alleen wil ik een schroefring als sluiting en niet zo'n gevaarlijk iets als de foto! (vind dat niet fijn)
 
Zo bedoel ik ze inderdaad. Alleen is 3 x 10 aan elke kant voldoende.Alleen wil ik een schroefring als sluiting en niet zo'n gevaarlijk iets als de foto! (vind dat niet fijn)


zijn gewoon overal te koop, ik heb er met 4 schijven aan iedere kant met schroefdraad. FS heeft leuke spullen hiervoor.

d
 
Zo bedoel ik ze inderdaad. Alleen is 3 x 10 aan elke kant voldoende.Alleen wil ik een schroefring als sluiting en niet zo'n gevaarlijk iets als de foto! (vind dat niet fijn)

Is niet gevaarlijk, heb sinds een paar dagen sluitringen, die makkelijker te sluiten zijn, zelfde principe, maar dan makkelijker te sluiten met de hand!

Kan die dumbbell aan de gewichten optillen (verticaal dus) en nog glijd er niets vanaf! Imo dus echt wel veilig... :)
 
Vind je dat niet k*t, van die grote schijven (kortere rom enzo)?

Ik gooi op mn dumbelstangetjes ook gewoon 20kg schijven hoor, werkt prima :D
 
Back
Naar boven