XXL Nutrition

Ziekte van Pfeiffer

liquid_ice

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Heey beste BB-ers,

Afgelopen 2 weken voelde ik me wat duf, had koppijn, nekpijn, snel moe, concentratieverlies enz enz. De klachten werden ook steeds heviger.

Dus ging ik gister morgen na de huisarts, want 2 weken vond ik wel teveel.
Deze vertelde me dat ik waarschijnlijk Pfeiffer had, maar dat ik dezelfde dag een bloed onderzoekje moest laten doen.

Zo gezegd zo gedaan. Ik ging direct na het ziekenhuis, voor wat bloedafname. Om 16:00 (dezelfde dag nog steeds) moest ik de huisarts terug bellen had hij gezegd. Wonderbaarlijk (vond ik) waren de uitslagen al binnen.
en JAAH hoor, Pfeiffer was het :S :S :S

Wat ik wel interessant vind was HOE dat ik er in godsnaam aangekomen was.
Nou heb ik dus al 2 weken klachten, en blijkt Pfeiffer een incubatietijd te hebben van 3 a 4 weken. wat was er 6 weken gelede gebeurd??
ik kreeg een nieuwe vriendin :S :S :S
en als je ook bedenkt dat Pfeiffer bekent staat als: ''The Kissing disease''......

Het hoeft niet zo te zijn, natuurlijk...
het kan ook een vies glas zijn geweest in dezelfde periode, maar hoe moeilijk is 1 erbij 1 optellen?
volgens mij heb ik het dus van m'n vriendin afkomstig, whahahaha
leuk cadeautje dan, dat ze alles wilt delen met me hoeft ze niet ZO letterlijk te nemen.

Nou ja, ik ben nu verplicht door de dokter tot MIN 1 week niet werken en niet sporten enzo. daarna opnieuw contact opnemen met de doc.
Er bestaan geen medicijnen, je moet Pfeiffer zelf bevechten.
De duur van de ziekte is 3 weken tot 6 maanden, so I'm out of the running.

Zijn er hier menen die ervaring hebben met deze ziekte, en die mij maybe iets van tips kunnen geven?

Verder zat ik eraan te denken om m'n lijnzaad olie gewoon door te gaan met gebruiken, net als m'n multivit. Verder hebben we ook nog een homeopathisch middeltje dat je weerstand moet verhogen tegen ziekten. en ik ga Vit C nemen.
Op deze manier hoop ik het STERKST te zijn uitgerust tegen die t*fus ziekte.
heeft hierover iemand nog wat ideetjes?

enne help ff meedenken wat m'n meid moet doen om ZO iets goed te maken ;)
WHAHAHAHA

Laatst bewerkt:
Das balen man :(
Maar mag je wel weer na een tijdje gaan sporten?

een paar maanden moeheid. het zal wat moeilijker gaan om te trainen, soms zal het niet gaan. gewoon niet forceren en binnen een paar maanden is alles voorbij. uw vriendin kan daar natuurlijk niets aan doen. zij heeft het ook maar van iemand doorgekregen.

mooi k*t jongen, sterkte...

Ai, da's balen. Hopelijk duurt het niet te lang...

Ik denk dat als je snel genoeg gaat trainen terwijl het nog niet helemaal over is het nog langer duurt voordat de pfeiffer echt weg is. Het beste kun je gewoon goed rusten en wachten totdat het helemaal over is. Groeien en tegelijkertijd herstellen van pfeiffer is een zware taak voor je lichaam. Je lichaam kan beter alle aandacht besteden aan het genezen.

• Topic Starter Topic Starter
@skydirk:
natuurlijk neem ik ut d'r niet echt kwalijk, maar ik mag d'r daar nog wel meej plage, whaha

en ik ga pas weer trainen als alles klaar is, want als je niet genoeg toegeeft aan Pfeiffer, dan kan ut tot meer dan 8 maanden duren :S.

en thnx for the support

sterkte bro en ik hoop dat je weer snel kan trainen

je zou je vriendin bijvoorbeeld een (ergere) ziekte terug kunnen geven!!

of haar bang maken door te vertellen dat er ook een SOA in je bloed was gevonden maar eerst bang was om dit te vertellen...

Ja heb het ook gehad, gewoon even 2/3 weken helemaal niks meer doen. Is k*t, maar liever 6 maanden als een slappe vod trainen of zelfs niet trainen.

Sterkte man.

@Kalosse:
neej, jij maakt ut wel erg bond vind ik...

verders thnx 4 the support everybody
voel me stuk beter na het lezen hiervan

kalosse zei:
je zou je vriendin bijvoorbeeld een (ergere) ziekte terug kunnen geven!!

of haar bang maken door te vertellen dat er ook een SOA in je bloed was gevonden maar eerst bang was om dit te vertellen...
dit is nu echt een goed onderbouwd antwoord dude!!!

Geloof dat een SOA en pfeijfershit nog al erg verschillen!!

Maar neem gewoon je rust en drink en eet goed dan zal je snel hersteld zijn hoe gaat het nu eigenlijk met je?,en nog beterschap toegewenst bro!!

Pfeiffer is een soa, sterker nog...
het is fam. van Herpes

hoe dat het gaat?
slecht, ik slaap 12 uur per dag, en lig 6 uur per dag op bed te liggen.
de overige 6 uur doe ik MAYBE iets.

Ik had alle symptomen van Pfeiffer, behalve keelpijn, maar ook die is er nou ook bijgekomen. en ik ben 2 a 3 kg afgevallen vanaf het begin van dit topic :D
whahaha

liquid_ice zei:
Pfeiffer is een soa, sterker nog...
het is fam. van Herpes

hoe dat het gaat?
slecht, ik slaap 12 uur per dag, en lig 6 uur per dag op bed te liggen.
de overige 6 uur doe ik MAYBE iets.

Ik had alle symptomen van Pfeiffer, behalve keelpijn, maar ook die is er nou ook bijgekomen. en ik ben 2 a 3 kg afgevallen vanaf het begin van dit topic :D
whahaha
Pfeiffer? [Link niet meer beschikbaar]

De ziekte van pfeiffer (mononucleosis infectiosa)

[Link niet meer beschikbaar]

Inleiding

Deze virusziekte wordt door zijn manier van verspreiding ook wel “the kissing disease” genoemd. Een andere, minder flatteuze naam is “De geslachtsziekte van boven de gordel”. Deze benamingen hebben te maken met de manier van verspreiding van de ziekte.

De oorzaken

De verwekker van deze ziekte wordt het Epstein-Barr-virus genoemd. Na een infectie blijft dit virus levenslang in het lichaam aanwezig. Het virus wordt dan op gezette tijden via het speeksel uitgescheiden. Dit zou bij 20% van de volwassenen het geval zijn. Na besmetting duurt het nog 4-6 weken voordat iemand ziek wordt (de incubatietijd).

De klachten

Vaak betreft het een puber of jonge volwassene met:

• Koorts; Moeheid en een gevoel van ziek-zijn; Keelpijn;
  • Opgezette klieren.

De diagnose

Die kan vaak worden gesteld op grond van het ziektebeeld.

Bij laboratoriumonderzoek wordt meestal een verhoogde bloedbezinking gevonden. Vaak zijn er zogenaamde a-typische lymfocyten. Soms is er een verhoging van de leverenzymwaarden.

Bepaalde antistoffen tegen de ziekteverwekker kunnen een vermoeden van deze ziekte bevestigen.

De behandeling

Bij deze ziekte is een behandeling niet nodig. De verschijnselen verdwijnen meestal binnen enkele weken. Soms kan volledige genezing echter enkele maanden op zich laten wachten.

Vraag en antwoord:

Balen man! Ik hoop dat je r snel weer boven op bent, sterkte kerel!

sterkten !!!!

heb zelf ook pfeiffer gehad
had er alleen in het begin last van. Door ind. erge keelpijn. Zodra dat voorbij was geen problemen meer heb niks meer van de ziekte gemerkt. Ik had toen trijwens al een jaar dezelfde vriendin en dat was ind. wel ff stresse :P maar ik denk dat het bij mij is gekomen door een vies glas.

sterkte

Terug
Naar boven