MuscleMeat

Ziektekosten 100 euro duurder!!

In deze ben ik het met Richard eens: waarom zou iemand die meer verdiend meer moeten betalen? Iedereen krijgt in Nederland dezelfde gezondheidszorg. Daar betaal je zelf voor, dus eigenlijk koop je een produkt. Zou een leuke boel worden als een armoedzaaier via de staat voor E2.000 een Ferrari kan kopen... "want hij heeft nu eenmaal niet meer te besteden!". :rolleyes:

Prijs jezelf gelukkig dat iedereen nog steeds hetzelfde recht heeft op gezondheidszorg, en dat het hier nog erg goedkoop is. Enig idee wat een simpele poliklinische ingreep kan kosten? Dat haal je er met een jaar premies meestal niet uit! Om nog maar te zwijgen over de kosten van medicijnen... dat kan oook oplopen tot enkele tientjes PER DAG! Maar daar hoeft niemand een cent extra voor te betalen. Dus eigenlijk mag niemand hier zeiken over de kosten. Het is nu niet opeens heel duur, maar was decennia lang veel te goedkoop. Het geld wat niet door premies binnenkwam, dat werd uit andere belastingpotjes gehaald, dus uiteindelijk betaalde je er altijd al meer voor.

Ach ja alles wordt nu eenmaal duurder lets face it.
Maar de manier waarop de staat met het geld bestemd voor de gezondheidszorg omgaat is werkelijk schandalig.
Je oma word nog maar 1 keer per week gewassen en als ze overlijd heb je kans dat ze d,r pas na 6 dagen vinden.
Geld zat in de staatskas maar wtf doen ze er mee?

doe niet zo dom man

je bent zelf een sukkel

en dus... mensen met een lager inkomen en volgens "jullie met wel uitzicht op te veel inkomen"die veel kosten aan doktor zijn eerder dood en dus minder ouderdoms kosten voor de rest van het werkende volk

jij kost dus eigenlijk te veel

ik zou wat ongezonder gaan leven anders:mad:

De staatskas? Zolang er tekorten zijn wordt die kas toch echt niet gevuld. Zeker niet op het gebied van gezondheidszorg waar de zorgmafia de touwtjes strak in handen heeft.

Zoveel geld hebben ze niet hoor. Kijk die premies zijn hoog en dat ze hoger worden tja... dat lijkt me ook logisch. De personen die dat niet hadden verwacht zijn wel erg naief. Daarbij kan je wel boos worden op de overheid maar wacht nou maar eerst op prinsjesdag. Dan weten we beter waar we aan toe zijn. Trouwens de echte boefjes zijn de verzekeraars zelf.

Prinsjesdag? Dan worden we collectief weer verdoet met een goedmakertje, het bekende doekje voor het bloeden omdat er verkiezingen aan komen. Eigen aan alle partijen die in de regering zitten, eerst keihard snoeien en richting de verkiezingen ga je even Sinterklaas spelen.

Ik denk dat ze eerder moeten gaan kijken, waarom het duizenden euro's kost om in een ziekenhuis te verblijven. En waarom moeten die pillen altijd zo vreselijk duur zijn.

Wel vind ik die noclaim regeling wel oke.

doe niet zo dom man

je bent zelf een sukkel

Monster kleuterklas reply.

en dus... mensen met een lager inkomen en volgens "jullie met wel uitzicht op te veel inkomen"die veel kosten aan doktor zijn eerder dood en dus minder ouderdoms kosten voor de rest van het werkende volk

jij kost dus eigenlijk te veel
Ik kost uiteindelijk meer aan gezondheidszorg, inderdaad. Maar ik lever ook meer op in heel mn leven, want ik betaal belasting over meer dan het minimumloon. Plus ik koop meer en duurdere spullen, waardoor ik dus ook veel meer BTW betaal. Dus qua gezondheidskosten ben ik iets duurder, maar aangezien ik veel meer oplever voor de staat is het lonend om mij zo lang mogelijk gezond te laten werken.

ik zou wat ongezonder gaan leven anders:mad:
Ik doe mn best, maar het lukt niet. Zelfs bij mn huidige gewicht is mn bloeddruk ook nog steeds helemaal goed. :)

Prinsjesdag? Dan worden we collectief weer verdoet met een goedmakertje, het bekende doekje voor het bloeden omdat er verkiezingen aan komen. Eigen aan alle partijen die in de regering zitten, eerst keihard snoeien en richting de verkiezingen ga je even Sinterklaas spelen.

Heb vertrouwen EricR :D

In de VVD? :D Nooit!! ****ers roepen eerst dat er niets mogelijk is aan lastenverlichting en nu kan alles weer. Met die verhoging van de zorgkosten moeten ze trouwens al weer gaan compenseren, ook al is dat maar een paar tienden van een procent per jaar aan extra kosten.

Monster kleuterklas reply.

Ik kost uiteindelijk meer aan gezondheidszorg, inderdaad. Maar ik lever ook meer op in heel mn leven, want ik betaal belasting over meer dan het minimumloon. Plus ik koop meer en duurdere spullen, waardoor ik dus ook veel meer BTW betaal. Dus qua gezondheidskosten ben ik iets duurder, maar aangezien ik veel meer oplever voor de staat is het lonend om mij zo lang mogelijk gezond te laten werken.

Ik doe mn best, maar het lukt niet. Zelfs bij mn huidige gewicht is mn bloeddruk ook nog steeds helemaal goed. :)
typische reply weer

die kleuterklas reply

kun je niks beters verzinnen

stik er toch gewoon in man:mad:

word echt ziek van mensen die zich duidelijk boven andere stellen alleen omdat ze het beter hebben

Ik vind dat t alleen duurder moet worden voor de mensen die t niet kunnen betalen :D

Kijk, deze is dan weer WEL van een redelijk niveau! Je kan het dus wel! Karma is onderweg. Inzet moet beloond worden. :)
eerst dom doen en dan ineens vriendelijk doen als er iets word gezegt dat je bevalt

laat die karma mooi maar zitten

en ik zal je eens laten zien hoe dom dit laag inkomen is

namenlijk ga ik niet meer verder hier op jou in

duidelijk een met een te hoog inkomen

wat een k*t opmerking van je btw mensen met lager inkomen zitten vaker bij de doktor:mad:

ik vind het koppelen aan salaris de oplossing

Ja, ik ben een Rijksambtenaar, die onder aan de ladder staat. Die zijn meestal enorm rijk.:sukkeltje:
Ik ben wel realistisch en ga niet alle problemen van de maatschappij (die meerendeels door mensen met lage inkomens worden veroorzaakt) proberen te verhalen op mensen, die het beter hebben getroffen. Dat is ten eerste zielig en ten tweede niet eerlijk/reëel.

**** man we betalen gvd al over de 250 euries ...
Ik kan me nog herinneren 24 gld ....
Tiepus man ... waar gaan we heen met deze klote economie

Terug
Naar boven