Fitness Seller

Ziektekosten 100 euro duurder!!

In de VVD? :D Nooit!! ****ers roepen eerst dat er niets mogelijk is aan lastenverlichting en nu kan alles weer. Met die verhoging van de zorgkosten moeten ze trouwens al weer gaan compenseren, ook al is dat maar een paar tienden van een procent per jaar aan extra kosten.

Haha nee die kale Jan? Of Wouter ik stuur je door het bos.:D

@Remco:
Goede opmerking: Waarom is die zorg zo duur. Waarom worden altijd de duurste medicijnen voorgeschreven.
Ga zo maar door.
Waarom krijgt een ziekenhuis 500 miljoen jaarlijks te besteden en wat niet op gaat krijgen ze het jaar erna niet meer, dus maken ze het bewust wel op.
Waarom, waarom....:D

Is toch onzin!
Als iemand 100.000 verdient moet ie maar 5.000 gaan betalen?
En iemand die 10.000 heeft maar 500?
Vergeet niet dat diegene die meer verdient ook meer belasting al betaald.

Onzin om dingen aan het salaris te koppelen.
Dus als mensen meer gaan verdienen moeten ze maar meer betalen. Dat bepaalde jobs misschien onder betaald zijn is misschien waar, maar imo moet je geen dingen aan het salaris koppelen.

Aan de andere kant is het nut van een boete mensen tot aandenken zetten. Iemand die het niks uitmaakt of hij 100 euro boete krijgt, die blijft gewoon op dezelfde manier doorrijden. Wil je hem er over laten nadenken dan moet je hem raken in de portemonnee. En die grens is nu net bij iedereen anders. Dus op dat aanzicht zou het goed zijn om het er aan te koppelen.

(ik zeg niet dat ik er voor ben, maar zo denk ik er over.)

Aan de andere kant is het nut van een boete mensen tot aandenken zetten. Iemand die het niks uitmaakt of hij 100 euro boete krijgt, die blijft gewoon op dezelfde manier doorrijden. Wil je hem er over laten nadenken dan moet je hem raken in de portemonnee. En die grens is nu net bij iedereen anders. Dus op dat aanzicht zou het goed zijn om het er aan te koppelen.

(ik zeg niet dat ik er voor ben, maar zo denk ik er over.)

man jij moet de regering in

dat is nou een goed idee

wat je al zegt

iemand die het kan betalen die maakt zich er niet druk om en blijft te hard rijden

anders gezien als het hem wel raakt dus een boete naar inkomen

en huppa!! de oplossing

man jij moet de regering in

dat is nou een goed idee

wat je al zegt

iemand die het kan betalen die maakt zich er niet druk om en blijft te hard rijden

anders gezien als het hem wel raakt dus een boete naar inkomen

en huppa!! de oplossing

Ik heb net je begleider nog ff gePMt en je had allang in bed moeten liggen jongen!! Ksst!!

De verzekeringen worden duurder omdat, naar wat ik heb gehoord, de verzekeringsmaatschappijen ten tijde van de Grote Overstap teveel hebben gestunt met prijzen. De echte stunters, die met bedragen kwamen van 82 euro voor een basispakket, zullen het meest stijgen, puur om zo de tekorten te kunnen dekken.

Wat betreft de gang naar de dokter klopt het inderdaad dat mensen met lagere inkomens veel vaker artsen raadplegen en in ziekenhuizen liggen.
Dat komt omdat deze inkomensgroep wat ongezonder leeft.
De reclames van de overheid zijn ook vaak gespitst op die doelgroep.
Dat is geen k*topmerking, het is een feit, heel simpel, zonder haatdragend naar anderen te worden.

Mensen uit hogere inkomensgroepen halen hun energie uit groenten en kwaliteitsvlees terwijl de lagere inkomensgroepen hun energie vooral haalt uit vetten en goedkope maaltijden. Dat kan elke huisarts je vertellen.
Het betekent dan echter niet dat ze goedkoper zijn omdat ze eerder doodgaan; iemand die slecht voedsel eet en ongezond leeft maakt meer kosten bij ziekenhuis en huisarts in z'n korte leven dan een ander in een langer en gezonder leven.

Las van morgen in de krant dat de ziektekosten meer als 100 euro duurder worden wat vinden jullie hiervan niet normaal toch?

We ver-amerikaniseren straks krijg je het dat iedereen onverzekerd is want ons loon stijgt toch zeker niet met 100 euro...

weer ut eunde van ut jaar, dan moete ze ff laten zien wat ze gepresteerd hebben

VGZ doet weinig zover ik heb begrepen. En ja 8 euro per maand kan er ook nog wel bij hoor.

Wat betreft de gang naar de dokter klopt het inderdaad dat mensen met lagere inkomens veel vaker artsen raadplegen en in ziekenhuizen liggen.
Dat is geen k*topmerking, het is een feit, heel simpel, zonder haatdragend naar anderen te worden.

Mensen uit hogere inkomensgroepen halen hun energie uit groenten en kwaliteitsvlees terwijl de lagere inkomensgroepen hun energie vooral haalt uit vetten en goedkope maaltijden. Dat kan elke huisarts je vertellen.
Het betekent dan echter niet dat ze goedkoper zijn omdat ze eerder doodgaan; iemand die slecht voedsel eet en ongezond leeft maakt meer kosten bij ziekenhuis en huisarts in z'n korte leven dan een ander in een langer en gezonder leven.

Luister je Marky?

De verzekeringen worden duurder omdat, naar wat ik heb gehoord, de verzekeringsmaatschappijen ten tijde van de Grote Overstap teveel hebben gestunt met prijzen. De echte stunters, die met bedragen kwamen van 82 euro voor een basispakket, zullen het meest stijgen, puur om zo de tekorten te kunnen dekken.

jip heb het gelezen

maar er word hier gefixeerd op ziekenhuis kosten

de mensen met lagere in komens die hun wao of hoe heet dat ook weer als je 65 bent geworden niet ontvangen of maar kort om dat ze niet veel ouder worden dan 65
kosten veel minder dan de mensen die hoger inkomen hebben en 90 jaar oud worden en dus 35 jaar lang geld van het rijk krijgen.

dat is waar mijn verhaal over ging

en dat was ook de uitkomst van dat ene onderzoek dat ik had gelezen

Marky heeft wel een punt natuurlijk, maar helaas worden ongezond levende mensen ook nog wel eens in leven gehouden met levensverlengende behandelingen. Die behandelingen en medicijnen zijn duurder dan iemand die 35 jaar een AOW'tje krjgt. Dat geld van die AOW'er verdwijnt namelijk niet, een groot gedeelte komt gewoon weer in de economie terecht, het geld voor die behandelingen zijn gewoon extra kosten. Gestegen zorgkosten die worden afgewenteld op de rest van de premie betalenden.

Marky heeft wel een punt natuurlijk, maar helaas worden ongezond levende mensen ook nog wel eens in leven gehouden met levensverlengende behandelingen. Die behandelingen en medicijnen zijn duurder dan iemand die 35 jaar een AOW'tje krjgt. Dat geld van die AOW'er verdwijnt namelijk niet, een groot gedeelte komt gewoon weer in de economie terecht, het geld voor die behandelingen zijn gewoon extra kosten. Gestegen zorgkosten die worden afgewenteld op de rest van de premie betalenden.

Dat zei ik ook al maar dat wil hij niet zien. De kosten om mensen met lagere inkomens in leven te houden met de dagelijkse kruiwagen vol medicijnen die ze slikken kost éventjes meer dan de extra AOW die wordt betaald :D

ik weet niet wat voor soort medicatie jij denk voorsteld maar als ik als lagerinkomen 20 euro zou uit moeten geven per keer dat ik bij de apotheek ben ( iets wat de verzekering dan terug betaald ) dan is dat veel
en die 20 euro staat als prijs indicatie op de verpakking

20 euro voor 1 week medicatie is dus 1040 euro per jaar
zou ik dus tot aan mijn 60ste ( want lager in komens sterven jonger ) deze moeten slikken dan kost ik dus 62.400 euro

als ik van mijn 65 tot 90ste 35 jaar dus elk jaar ( na belastingen etc ) 600 euro ( en dit is dan al een lagerin komen dan de hogere inkomens aan uitkering krijgen dacht ik zo ) kost dit 252.000 euro

verschil 189.600 euro meer als je langer leeft

en alleen als je zegt dat de meerderheid van de lagere inkomens meer zorg nodig zou hebben dan maak je een verschil
maar in dat geval zou dus de huidige zorg te kortschieten en ziekenhuisen te weinig zijn en dat is niet het geval
want de meerderheid van de mensen in nederland hebben nog een midden of hoger inkomen dan de lagere inkomens in nederland

dus in het kort

de midden en hoger inkomens die dus volgens jullie gezonder leven en dus ook langer leven kosten de staat meer geld

Als jij denkt dat je bij bepaalde aandoeningen er bent met € 20,- per week dan heb je het mis. Je hebt ook nog doktersbezoek, ziekenhuisbezoek, ziekenhuisopname, operatie etc.

Overigens wordt er natuurlijk ook door de midden inkomens en hogere een belasting gelegd op het zorgstelsel, maar over het algemeen komen bepaalde aandoeningen meer voor bij de lagere inkomens. Een Tokkie lifestyle is funest voor het lichaam.

Daarbij verder nog aangetekend dat zeker in de lagere inkomensregionen minder deelname is aan het arbeidsproces. De economische bijdrage is dus een stuk kleiner en degenen die een uitkering trekken kosten over hun gehele leven genomen meer dan iemand die werkt en verder gezond leeft.

Gezond leven is dan ook geen garantie dat je geen kwalen krijgt als je ouder wordt, maar je verkleint wel de kans er op.

:roflol:L :roflol: :roflol:

TWINTIG EURO PER WEEK!! Ze moeten jou echt bijscholen kerel! :D
Met twintig euro betaal ik net een tubetje cortico's tegen een geinfecteerde huid, wat zeg ik, in SPANJE betaal ik dat voor een tube cortico's, hier dus al meer :D:D:D

de midden en hoger inkomens die dus volgens jullie gezonder leven en dus ook langer leven kosten de staat meer geld

De midden en hogere inkomens betalen ook even iets meer belasting en besteden ook iets meer geld aan onze draaiende economie dus zoveel geld als jij doet voorkomen kosten ze de staat niet. Ze brengen geld in het laadje.

Het is geen 'k*topmerking' om die feiten in te zien, het is gewoon een feit. En voor jou heet dat een 'k*topmerking' omdat je weet dat nu eenmaal zo is maar je het zielig vindt voor lagere inkomens dat ze inderdaad mer geld kosten. Maar feiten zijn feiten.

Dus met 2 tientjes in de week kom je niet weg. Wat me wel opvalt, misschien een beetje offtopic, is dat je een grondige teringtyfushekel hebt aan elke levend wezen dat meer verdient dan jij. Dat maakt je zicht op de realiteit troebel.

Laatst bewerkt:
Tjsah.. t feit is wel dat ondertussen farmaceutische zakenlui her en der leuke presentjes doorsturen aan artsen, om hun duurdere (vaak niet eens zo beter of meer bijwerkingen) medicijnen te slijten. Ook al zijn er betere, nieuwere en goedkopere varianten op de markt.

Maar heeft weinig nut om je er druk over te maken, betalen zul je het toch. De enige invloed die je hebt is over een paar maandjes voor de lange lijsten.

Terug
Naar boven