XXL Nutrition

Zijn de Belgen jaloers?

pat21

Lamme tak
Elite Member
Waardering
425
Belgen hekelen onderzoek over slimme Nederlanders

Uitgegeven: 28 maart 2006 11:44

ANTWERPEN (ANP) - Belgische wetenschappers hekelen het onderzoek dat concludeert dat Nederlanders de slimste Europeanen zijn en Belgen een middelmatig IQ hebben. "Het is heel moeilijk resultaten uit verschillende landen te vergelijken. Dat is geweldig onwetenschappelijk", zegt Jo Lebeer, docent geneeskunde aan de Universiteit van Antwerpen dinsdag in Gazet van Antwerpen. "Je mag alleen binnen dezelfde populatie vergelijken."

Lieve Willems van het Centrum voor Leerlingenbegeleiding in Antwerpen vindt het eveneens vreemd om uitkomsten van testen globaal te vergelijken. "Een globaliserende IQ-test lijkt me een beetje gek."

Volgens Willems zijn Belgen absoluut niet dommer dan Nederlanders. "Bepaalde testen tonen aan dat Nederlanders hoger scoren dan wij op mondigheid, maar zwakker op inzicht en spelling. Maar dat zijn onderdelen, dat zegt niets over globale intelligentie."

Middenmoot

Onderzoek van de universiteit van Ulster toonde dinsdag dat Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ hebben van 107, op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar. Belgen scoren in de middenmoot met een IQ van 99. Turken en Serven staan onderaan met een score van respectievelijk 90 en 89.

Ik denk toch dat het jaloersheid is.
:P

is MWB Belg? Ipv te stoefen me ulder IQ zou ge verdomme beter ulder muil ougen Muttens van hollanders, miljaaaar.

Boos zou ik het niet noemen neen :p

• Topic Starter Topic Starter
tja ik denk dat Vlamingen wel even inteligent zijn, maar volgens mij hebben jullie ook nog Wallonie die het IQ flink onderuit haalt.

bur zei:
tja ik denk dat Vlamingen wel even inteligent zijn, maar volgens mij hebben jullie ook nog Wallonie die het IQ flink onderuit haalt.
Dat denk ik ook

Jezus wat zijn die mensen lomp!

pat21 zei:
Belgen hekelen onderzoek over slimme Nederlanders

Uitgegeven: 28 maart 2006 11:44

ANTWERPEN (ANP) - Belgische wetenschappers hekelen het onderzoek dat concludeert dat Nederlanders de slimste Europeanen zijn en Belgen een middelmatig IQ hebben. "Het is heel moeilijk resultaten uit verschillende landen te vergelijken. Dat is geweldig onwetenschappelijk", zegt Jo Lebeer, docent geneeskunde aan de Universiteit van Antwerpen dinsdag in Gazet van Antwerpen. "Je mag alleen binnen dezelfde populatie vergelijken."

Lieve Willems van het Centrum voor Leerlingenbegeleiding in Antwerpen vindt het eveneens vreemd om uitkomsten van testen globaal te vergelijken. "Een globaliserende IQ-test lijkt me een beetje gek."

Volgens Willems zijn Belgen absoluut niet dommer dan Nederlanders. "Bepaalde testen tonen aan dat Nederlanders hoger scoren dan wij op mondigheid, maar zwakker op inzicht en spelling. Maar dat zijn onderdelen, dat zegt niets over globale intelligentie."

Middenmoot

Onderzoek van de universiteit van Ulster toonde dinsdag dat Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ hebben van 107, op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar. Belgen scoren in de middenmoot met een IQ van 99. Turken en Serven staan onderaan met een score van respectievelijk 90 en 89.

Ik denk toch dat het jaloersheid is.
:P
bur zei:

Idd ik vond er ook al wat vreemds aan, zeker omdat Vlamingen over het algemeen slimmer zijn dan Walen. De werkloosheid is in Wallonië veel hoger en er studeren ook minder mensen. De rest leeft van het toerisme en de rijkdom van de industrie in Vlaanderen.

Je moet dus meer specifiek gaan kijken, als je Vlamingen en Nederlanders vergelijkt zal je waarschijnlijk veel minder verschillen zien.

Als iemand hier Het Groot Dictee der Nederlandse Taal volgt, zal je weten dat het de Vlamingen (nee niet "Belgen", België barst) zijn die bijna altijd winnen :)

Samu zei:
Afscheuren en tegen Frankrijk plakken die homo's. En van Brussel terug een Vlaamsche stad maken. :mad:
Ze mogen Brussel hebben van mijn part, is onbegonnen werk om da terug Vlaams te maken, Vilvoorde, Machelen, zelfs hier in mijn kleine Vlaamsche dorp kom je veel te vaak Walen tegen

amai, gij zottekoppen:D

Big_T zei:
De werkloosheid is in Wallonië veel hoger en er studeren ook minder mensen. De rest leeft van het toerisme en de rijkdom van de industrie in Vlaanderen.
Nou en? Wij hebben Noord- en Zuidholland. Ook ellende voor het gemiddelde IQ.

benchMarc zei:
Nou en? Wij hebben Noord- en Zuidholland. Ook ellende voor het gemiddelde IQ.
Het contrast is bij ons veel groter, bovendien is voor de meeste Vlamingen Wallonie eerder een ander land ipv een ander gewest.

De taal, de gebruiken, zelfs de regering is en denkt er helemaal anders. Voor mij bestaat België niet eens meer :)

Big_T zei:
Het contrast is bij ons veel groter, bovendien is voor de meeste Vlamingen Wallonie eerder een ander land ipv een ander gewest.

De taal, de gebruiken, zelfs de regering is en denkt er helemaal anders. Voor mij bestaat België niet eens meer :)
Kom bij brabant en limburg party vieren. Maken we een nieuw land. Dat krijgt dan zeker het hoogste IQ en het beste gevoel voor taal. :evil2:

ach simpel, nederland heeft meer allochtonen ;)

Terug
Naar boven