XXL Nutrition

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

• Topic Starter Topic Starter
een smart for 2 diesel ;) 41 PK hoor !!!

maar ik ken me wel voorstellen dat niet iedereen zo patserig rijden wilt zoals ik

Jouw wagen zal wellicht ook wel hoog scoren maar dan in een totaal andere ranglijst, die van de meest walgelijke/lelijke auto's aller tijden. :p

Jouw wagen zal wellicht ook wel hoog scoren maar dan in een totaal andere ranglijst, die van de meest walgelijke/lelijke auto's aller tijden. :p

tja dat is gewoon HARDCORE ;)
vergelijk mijn auto maar met profi BB'er, veel mensen vinden dat walgelijk/lelijk... maar wij willen er wel allemaal zo uitzien ;)

Maar mijn stoere bolide krijg je lekker niet :p

Daarom scoort mazda al jaren nu beter in Duitsland en nu dus ook al in Belgie omdat Toyota beter is?
Daarom hebben ze 3 nieuwe directeuren aangesteld bij Toyota om de kwaliteit weer ter verbeteren naar het nivo van een aantal jaren terug;)

Zoveel terugroepacties er de laatste jaren zijn geweest bij Toyota is niet acceptabel volgens eigen zeggen.

Maar zelfs dan scoren ze nog steeds beter dan Duitse auto's:D

Oké, jij bent goed up-to-date :) Maar in Nijmegen gaat het nieuws altijd wat sneller he ;) Ik rij dus in een Duitse auto, Opel, enne tadaptaptadaaaaa I'm Loving It :D nooit gezeik mee :P

M'n maat zweert ook bij Toyota. Ik vind ze niet zo mooi, looks zijn bij mij toch nog minstens even belangrijk als kwaliteit. M'n car moet er wel cool uitzien :cool:

Oké, jij bent goed up-to-date :) Maar in Nijmegen gaat het nieuws altijd wat sneller he ;) Ik rij dus in een Duitse auto, Opel, enne tadaptaptadaaaaa I'm Loving It :D nooit gezeik mee :P

Je hebt een gelukkig exemplaar hoor ik al;)
Hehe hoeveel km draai je per jaar?

Ik zelf rijd ook in een Duits Spaanse (Leon). Al 110.000 km zonder problemen.
Echter over alle auto's stellen de japanners hogere eisen aan betrouwbaarheid (misschien iets minder aan uiterlijk).

er zijn nog geen enkel andere dieselmotoren die kunnen tippen kwa pestraties aan de tdi's van volkswagen en audi en zeker niet op het vlak verbruik

Laatst bewerkt:
er zijn nog geen enkel andere dieselmotoren die kunnen tipen kwa pestraties aan de tdi's van volkswagen en audi en zeker niet op het vlak verbruik

90 pk tdi is bij normale rijgedrag en stuk zuiniger dan een SDI. De TDI die ik gehad heb reed +/- 1:18 bij 140 a 150km/h. Bij 120 km/h 1:22 en hoe langzamer hoe zuiniger. Echt bizar.

De JTD van alfa zijn ook rete snel. Het verbruik weet ik niet. Peogeot met de HDI zijn even zuinig als de TDI's van VW en bijna net zo snel.

90 pk tdi is bij normale rijgedrag en stuk zuiniger dan een SDI. De TDI die ik gehad heb reed +/- 1:18 bij 140 a 150km/h. Bij 120 km/h 1:22 en hoe langzamer hoe zuiniger. Echt bizar.

De JTD van alfa zijn ook rete snel. Het verbruik weet ik niet. Peogeot met de HDI zijn even zuinig als de TDI's van VW en bijna net zo snel.

is nog wel zeer groot verschil tussen hoor, en de autocontructeurs geven niet vaak de juiste cijfers, op verbruik veel lager als in werkelijkheid en dit is wat telt
vb 2 normale middenklassers...
Actieauto.nl - de kortste weg naar uw voordeel
Actieauto.nl - de kortste weg naar uw voordeel

bij volkswagen kloppen deze cijfers maar bij de peugeot is het brandstofverbruik meer dan 130 procent dan het cijfer dat wordt opgegeven door de constructeurs...

Hmm beetje onzin over het verbruik.
Leon met VW motor rijd gemiddeld 1:17 (90% snelwegkilometers) dus valt wel mee hoor.
Nieuwe Mazda die ik ga rijden (waarschijnlijk) rijd dat ook gewoon makkelijk, en weegt een stuk zwaarder.

Voor sommige worden duitse auto's gewoon heilig verklaard.
Zou niet weten waarom.

En als je dan toch een Duitse auto wilt met de beste diesels moet je maar 1 merk noemen BMW!

Dan heb je tenminste nog wat;)

• Topic Starter Topic Starter

Jij lijkt me een kenner, waarom heeft een VW caddy SDI 64pk en een VW Golf IV SDI 68pk (nochthans zelfde motor)..

er zijn nog geen enkel andere dieselmotoren die kunnen tippen kwa pestraties aan de tdi's van volkswagen en audi en zeker niet op het vlak verbruik

ford-logo-2.jpg

:thumbs:

echt wel...
mijn vader had een lancia lybra emblema 2.4jtd dat ding was ****ing ziek en nog superultra lux ook wel jammer dat ie weg moest, lease periode afgelopen.
nu heeft ie een passat 2.0 fsi station ook lekker bakkie zeg mis alleen wel die turbo van de lancia hehe
wat me opvalt is dat die passat echt veel zuipt als je een beetje gast

I second the top-post.

Mijn Honda Civic Type-R heb ik nieuw gekocht en deze heeft nu 170.000 km op de teller staan.

Kilometers voor het grootste deel met:
-hard accelereren
-regelmatig boven de 220 rijden
-vierkant door de bocht gooien
Kortom, ik ben er niet voorzichtig mee geweest. Maarja waar koop je een Type-R anders voor...

Hij heeft 2 (ja slechts 2!!) mankementen vertoond in al die tijd:
103.000 km: koppelingcylinder vervangen (garantie)
150.000 km: reactiesteun vervangen

Thats it!

Ik heb Mazda, Peugeot, Fiat, VW, BMW gereden maar die vertoonden veel meer mankementen.

Daarom dat de 2.2 diesel van honda zo geprezen word... Het is hun eerste diesel die ze uitbrengen en meteen een top diesel... lees de vakbladen maar eens door!

Terug
Naar boven