apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom de **** zou je je als atheist bekeren tot de islam?
Als je nou een of andere cognitieve ziekte of hersentumor zou hebben zou ik het nog redelijk kunnen begrijpen. Maar wat the **** moet er in je omgaan dat je opeens moslim wordt?

Ik ben zelf moslim en mijn advies aan je is het gewoon eerlijk te zeggen tegen je ouders. Ze gaan je heus niet vermoorden. Hoogstens afstoten en willen ze je nooit meer zien. Dat schijnheilige gedoe maakt je alleen meer gespannen en stressvol en een erg fijn leven lijkt dit me niet. Kweek wat ballen en vertel het eerst je moeder en zie hoe ze erop reageert. Ik denk dat dit het beste voor je is.
) dan zal ik het wel vertellen, denk ik. Voorlopig is dat not doneWaarom de **** zou je je als atheist bekeren tot de islam?
Als je nou een of andere cognitieve ziekte of hersentumor zou hebben zou ik het nog redelijk kunnen begrijpen. Maar wat the **** moet er in je omgaan dat je opeens moslim wordt?

Als jij nergens jezelf kan zijn, hoe trek jij dan mensen aan die jouw echte persoonlijkheid wel mogen? Het is niet onmogelijk ofzo, maar wel veel lastiger. Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die jou als persoon écht mogen, maar dat is nu lastig of zelfs onmogelijk om te zien...
Op de subreddit 'exmuslim' op reddit.com heb je meerdere mensen met jouw probleem, kan je ook ff een kijkje nemen
Waarom de **** zou je je als atheist bekeren tot de islam?
Volgens mij als jij het aan je moeder verteld dat je moeder je probeer over te halen om toch wel te geloven.
Ja dat heb ik, dat is dus ook de reden waarom ik religie achterlijk vind. Omdat ik de Islam achterlijk vind wil dat niet zeggen dat ik het Christendom niet achterlijk vind. Ze zijn beide achterlijk, alleen de Islam is gewoon net een stapje erger.ik vraag me af of jij ooit de bijbel gelezen hebt.. laat staan je ooit verdiept hebt in de historie van het Christendom.
dat waren zeker ook geen lieve jongens en toch laten/ lieten we ons massaal dopen. maar dat is dan 'gedoogd' in NL/BE. zodra het 'anders' is en niet binnen de christelijke waarden pas dan is het opeens een bedreiging. in mijn ogen vrij achterlijk.
Precies. Dat zeg ik. TS haalt doemscenarios in zijn hoofd als "ze gaan me onthoofden" enzo. Misschien maakt ie een grapje. Maar mede door dit soort uitingen heb ik in het begin getwijfeld of hij wel de gene is die hij zegt te zijn. Maar goed, als hij zegt dat hij een Marokkaanse atheist is dan prima. Maar zeker weten doen we het niet natuurlijk. Kan ook gewoon trollen zijn imo.
Yasemine, ik had al begrepen dat jij een voormalig bekeerde moslim was. Wat heerft jou doen bekeren naar de Islam en wat heert je naderhand weer ongelovig gemaakt? Ben daar best benieuwd naar. Dat je moslim vrienden geen antwoorden wisten op bepaalde lastige vragen is trouwens geen schande. Ze zijn immers geen geleerde of studenten van kennis.
ik vraag me af of jij ooit de bijbel gelezen hebt.. laat staan je ooit verdiept hebt in de historie van het Christendom.
dat waren zeker ook geen lieve jongens en toch laten/ lieten we ons massaal dopen. maar dat is dan 'gedoogd' in NL/BE. zodra het 'anders' is en niet binnen de christelijke waarden pas dan is het opeens een bedreiging. in mijn ogen vrij achterlijk.

Ben jij al in de situatie geweest dat je oud of terminaal ziek bent?
Ontopic: Succes ermee. Ik kan me erg goed voorstellen dat het moeilijk voor je is. Een aantal in dit topic lijken ook wel moeite te hebben met inlevingsvermogen maar dat lijkt iets te zijn waar meer en meer mensen moeite mee hebben. Als jij over bijvoorbeeld een paar jaar op jezelf woont en wellicht meer niet-gelovige vrienden hebt wordt het misschien ook makkelijker om dit wat meer openbaar te maken?
Vraag jij jezelf trouwens niet af of er nog veel meer marokaanse jongeren zijn met dit probleem? Wie weet zijn er zelfs mensen in je eigen wijk die precies het zelfde denken.
ja en dat niet alleen. Ze zal ongetwijfeld hulp roepen aan een horde imaam's en geestelijk en ze zullen daarnaast nog denken dat ik door de duivel bezeten ben. (srs)
thanx man!
Geen idee of er in mijn buurt ook Marokkanen zijn die zo denken. Ik denk niet dat het er veel zijn. De meeste Marokkanen(vooral de laag opgeleide) volgen gewoon wat hun ouders doen, zonder zelf op onderzoek uit te gaan en daarbij kritisch te denken.
Ja dat heb ik, dat is dus ook de reden waarom ik religie achterlijk vind. Omdat ik de Islam achterlijk vind wil dat niet zeggen dat ik het Christendom niet achterlijk vind. Ze zijn beide achterlijk, alleen de Islam is gewoon net een stapje erger.
Spreek trouwens voor jezelf, ik ben niet gedoopt en mijn kinderen zullen nooit gedoopt worden.

wat als je hen op voorhand duidelijk maakt dat het niet is alsof je alle waarden verwerpt, enkel de nutteloze onzin als geen spek eten en bidden (maar dan op een minder brute manier ofc).

)
thanx man!
Geen idee of er in mijn buurt ook Marokkanen zijn die zo denken. Ik denk niet dat het er veel zijn. De meeste Marokkanen(vooral de laag opgeleide) volgen gewoon wat hun ouders doen, zonder zelf op onderzoek uit te gaan en daarbij kritisch te denken.
De atheïstische ex-moslims die ik ken zijn allen mensen die praktiserend waren, veel over hun religie wisten, steeds meer over hun religie leerden, maar door hun studies (al dan niet zelfstudie) beseften dat de islam in strijd is met de wetenschap. En dan kan je besluiten om verder te leven en doen alsof, of gewoon besluiten dat je atheïst bent geworden; In sommige families dit bekennen is niet altijd evident.
Het zijn de lager opgeleiden, die tevens heel weinig van hun religie weten, die vaak het meest "vroom" zijn en nooit atheïst zullen worden. Ik heb maanden met dergelijke moslims gepraat. Die verwierpen de evolutieleer maar ze begrepen die niet.
Dus de meeste zijn gewoon Moslim bij naam. Waar maak je je dan eigenlijk druk over? alsof je per se gedwongen wordt om je religieuze overtuigingen kenbaar te maken? Begin er niet over en doe je eigen ding.
Bij mijn vrienden en kennissen doe ik dat soms, alhoewel ik af en toe iets te ver door ga
soms vragen ze wel of ik een grapje maak en dan antwoord ik altijd met; ja tuurlijk maak ik een grapje, wat dacht je anders
Bij mijn ouders is het helaas niet mogelijk.
btw, voor bidden gebruiken mijn vrienden als tegen argument dat het gezond is(je rekt en strekt jou spieren)
Spek is volgens hen ongezond en ga je ziek worden.![]()
"