MuscleMeat

Zijn er hier ook Marokkaanse atheïsten?

Goed van je. Als direct er voor uitkomen te moeilijk is dan is er altijd nog het je dingen afvragen en rustig sceptische kanttekeningen plaatsen als het goede gesprek daar is.
Veel meer kun je ook niet doen denk ik, want verder is het vooral ook een persoonlijk iets dat iedereen voor zichzelf uit moet vinden.
Omdat je eigenlijk alleen kunt bepalen hoe je zelf denkt en niet hoe een ander denkt, ben je dus al goed bezig en is het misschien ook wel niet zo heel belangrijk dat een ander je mening deelt. Maar makkelijk zal het zeker niet zijn nee. Helaas zul je in het leven altijd omringt zijn door mensen die compleet anders denken. (Vaak tot grote verbazing.) Is het niet religieus dan is het wel politiek, wensen en kijk op het leven. Kan trouwens wel meedelen dat dat steeds makkelijker wordt naar mate je ouder wordt. (Nu ik de 30 voorbij ben gaat het mij in ieder geval steeds makkelijker af.)

Zeer mooie bijdrage!

ik (en vrij zeker genoeg andere dbb'ers) ben ook gelovig opgevoed en ik lach met je idiote uitspraak:roflol:

Jij mag het een idiote uitspraak vinden, jij ook weer blij vandaag.

Edit, fijn te horen dat ik je aan het lachen heb kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf moslim en mijn advies aan je is het gewoon eerlijk te zeggen tegen je ouders. Ze gaan je heus niet vermoorden. Hoogstens afstoten en willen ze je nooit meer zien. Dat schijnheilige gedoe maakt je alleen meer gespannen en stressvol en een erg fijn leven lijkt dit me niet. Kweek wat ballen en vertel het eerst je moeder en zie hoe ze erop reageert. Ik denk dat dit het beste voor je is.

Bedoel met geloven, doen alsof.
En ik zeg je wel dat bijna alle mensen die gelovig zijn opgevoed weer terugkeren naar het geloof als ze oud of terminaal ziek zijn ;)
Komt omdat de hersens aftakelen.

---------- Post toegevoegd 4 July 2013 om 20:27 ----------

Ik ben zelf moslim en mijn advies aan je is het gewoon eerlijk te zeggen tegen je ouders. Ze gaan je heus niet vermoorden. Hoogstens afstoten en willen ze je nooit meer zien. Dat schijnheilige gedoe maakt je alleen meer gespannen en stressvol en een erg fijn leven lijkt dit me niet. Kweek wat ballen en vertel het eerst je moeder en zie hoe ze erop reageert. Ik denk dat dit het beste voor je is.
Hoogstens onterven, eerwraak en stenigen.

Daarnaast zal ik, op een iemand na, al mijn vrienden kwijt raken en wordt ik
Als jij nergens jezelf kan zijn, hoe trek jij dan mensen aan die jouw echte persoonlijkheid wel mogen? Het is niet onmogelijk ofzo, maar wel veel lastiger. Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die jou als persoon écht mogen, maar dat is nu lastig of zelfs onmogelijk om te zien...

O het valt best mee toch dat ze je nooit meer willen zien vanwege je geloofsovertuigingen.

Als jij nergens jezelf kan zijn, hoe trek jij dan mensen aan die jouw echte persoonlijkheid wel mogen? Het is niet onmogelijk ofzo, maar wel veel lastiger. Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die jou als persoon écht mogen, maar dat is nu lastig of zelfs onmogelijk om te zien...

+1

Zijn ze echt vrienden of zijn jullie 'vrienden' omdat je een gelijkaardige overtuiging hebt en door met mekaar op te trekken reinforce je die overtuiging.

Ik heb het over elke agnost die niet uitsluit dat er een man met baard de creator van het heelal is. :)

voor hetzelfde geld is dit gewoon een computersimulatie van een echte (gewone) man met een baard. Iets voor 100% uitsluiten is even absurd als geloven in een god.

O het valt best mee toch dat ze je nooit meer willen zien vanwege je geloofsovertuigingen.

Haha dat kwam er wat ongelukkig uit maar wat ik bedoel te zeggem is dat het wel mee valt als je het vergelijkt met de doemscenarios die TS voor ogen heeft.

Het is zeker moeilijk maar het gaat erom dat je je eigen keuze maakt. Zijn moeder zal hem heus niet vermoorden. En als ze niets meer met hem te maken wil hebben is dat haar goed recht. Ja toch?

Op de subreddit 'exmuslim' op reddit.com heb je meerdere mensen met jouw probleem, kan je ook ff een kijkje nemen

Haha dat kwam er wat ongelukkig uit maar wat ik bedoel te zeggem is dat het wel mee valt als je het vergelijkt met de doemscenarios die TS voor ogen heeft.

Het is zeker moeilijk maar het gaat erom dat je je eigen keuze maakt. Zijn moeder zal hem heus niet vermoorden. En als ze niets meer met hem te maken wil hebben is dat haar goed recht. Ja toch?

Ouders zijn echt wel veel veranderd dus ik denk niet dat de ouders zo fel zullen reageren. Wat de TS zou kunnen doen is gewoon zeer lastige vragen stellen. Dat zal de ouders in een moeilijke situatie plaatsen daar ze geen afdoend antwoord kunnen geven. Laat hen gewoon verstaan dat je graag een beter antwoord zou willen op je vragen daar je deze niet afdoend vindt. Ik heb indertijd veel van deze discussies gehad, vaak door de onzinnige hadieths, waar mijn moslimvrienden geen antwoord op hadden.
ALs je hen dan zegt dat je daardoor twijfelt, kunnen ze je moeilijk iets kwalijk nemen he.

Volgens mij als jij het aan je moeder verteld dat je moeder je probeer over te halen om toch wel te geloven.

Ouders zijn echt wel veel veranderd dus ik denk niet dat de ouders zo fel zullen reageren. Wat de TS zou kunnen doen is gewoon zeer lastige vragen stellen. Dat zal de ouders in een moeilijke situatie plaatsen daar ze geen afdoend antwoord kunnen geven. Laat hen gewoon verstaan dat je graag een beter antwoord zou willen op je vragen daar je deze niet afdoend vindt. Ik heb indertijd veel van deze discussies gehad, vaak door de onzinnige hadieths, waar mijn moslimvrienden geen antwoord op hadden.
ALs je hen dan zegt dat je daardoor twijfelt, kunnen ze je moeilijk iets kwalijk nemen he.

Precies. Dat zeg ik. TS haalt doemscenarios in zijn hoofd als "ze gaan me onthoofden" enzo. Misschien maakt ie een grapje. Maar mede door dit soort uitingen heb ik in het begin getwijfeld of hij wel de gene is die hij zegt te zijn. Maar goed, als hij zegt dat hij een Marokkaanse atheist is dan prima. Maar zeker weten doen we het niet natuurlijk. Kan ook gewoon trollen zijn imo.

Yasemine, ik had al begrepen dat jij een voormalig bekeerde moslim was. Wat heerft jou doen bekeren naar de Islam en wat heert je naderhand weer ongelovig gemaakt? Ben daar best benieuwd naar. Dat je moslim vrienden geen antwoorden wisten op bepaalde lastige vragen is trouwens geen schande. Ze zijn immers geen geleerde of studenten van kennis.

ja, daar ben ik ook eigenlijk wel erg benieuwd naar.
goed topic dit!

ik (en vrij zeker genoeg andere dbb'ers) ben ook gelovig opgevoed en ik lach met je idiote uitspraak:roflol:

Ben jij al in de situatie geweest dat je oud of terminaal ziek bent?

Ontopic: Succes ermee. Ik kan me erg goed voorstellen dat het moeilijk voor je is. Een aantal in dit topic lijken ook wel moeite te hebben met inlevingsvermogen maar dat lijkt iets te zijn waar meer en meer mensen moeite mee hebben. Als jij over bijvoorbeeld een paar jaar op jezelf woont en wellicht meer niet-gelovige vrienden hebt wordt het misschien ook makkelijker om dit wat meer openbaar te maken?

Vraag jij jezelf trouwens niet af of er nog veel meer marokaanse jongeren zijn met dit probleem? Wie weet zijn er zelfs mensen in je eigen wijk die precies het zelfde denken.

Ben jij al in de situatie geweest dat je oud of terminaal ziek bent?

Ontopic: Succes ermee. Ik kan me erg goed voorstellen dat het moeilijk voor je is. Een aantal in dit topic lijken ook wel moeite te hebben met inlevingsvermogen maar dat lijkt iets te zijn waar meer en meer mensen moeite mee hebben. Als jij over bijvoorbeeld een paar jaar op jezelf woont en wellicht meer niet-gelovige vrienden hebt wordt het misschien ook makkelijker om dit wat meer openbaar te maken?

Vraag jij jezelf trouwens niet af of er nog veel meer marokaanse jongeren zijn met dit probleem? Wie weet zijn er zelfs mensen in je eigen wijk die precies het zelfde denken.

burden of proof kerel;)

Terug
Naar boven