Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
maar waarom wil je je persé "outen" als atheist? wat hoop je er mee te bereiken? Geen zin meer om aan ramadam te doen, geen zin meer om naar de moskee te gaan,...?
Als het om zulke redenen is dan kan je beter gewoon niet zeggen dat je atheist bent en gewoon niet meedoen. Als iemand je er shit over geeft zeg je iets in de aard van "jij hebt niet over me te oordelen, enkel allah kan dat, remember?"
Als het is omdat je diepe gesprekken wilt met je ouders en naasten om zo een betere band te kweken o.i.d, dan ga je hoogstwss van een kale reis terugkomen, want zulke gesprekken gaan nagenoeg altijd eindigen in conflicten.
Leuk te zien dat je ook zeer correct en ernstig kan antwoorden.

In Marokko is er sinds een aantal jaar een beweging aan het ontstaan die openlijk, in groep, tijdens de Ramadan, in publieke sfeer, eet. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal evolueren.
maar waarom wil je je persé "outen" als atheist? wat hoop je er mee te bereiken? Geen zin meer om aan ramadam te doen, geen zin meer om naar de moskee te gaan,...?
Als het is omdat je diepe gesprekken wilt met je ouders en naasten om zo een betere band te kweken o.i.d, dan ga je hoogstwss van een kale reis terugkomen, want zulke gesprekken gaan nagenoeg altijd eindigen in conflicten.
Als het om zulke redenen is dan kan je beter gewoon niet zeggen dat je atheist bent en gewoon niet meedoen. Als iemand je er shit over geeft zeg je iets in de aard van "jij hebt niet over me te oordelen, enkel allah kan dat, remember?"
In Marokko is er sinds een aantal jaar een beweging aan het ontstaan die openlijk, in groep, tijdens de Ramadan, in publieke sfeer, eet. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal evolueren.

ja dat heb ik ook vernomen. ging het niet om 'ongelovigen' ?
1: omdat ik denk dat er geen god bestaat en vind de wetenschap het meeste 'ware'.
2: goede vraag. Ik denk dat ik hierdoor niet wordt belemmerd om een mentaal gezonde en ronmale jongen te worden.
3: nee, niet omdat ik geen zin heb. Eerder omdat ik niet in iets wil geloven wat niet kan kloppen en niet goed voor je is.
Goede punt. Echter, ik denk dan dat ik dan liever stiekem kan eten, ipv de confrontatie aangaan. zodra een persoon je ziet zal hij/zij het 'nieuws'meteen verspreiden. en wordt ik door jan en alleman op het dorpsplein gestenigd![]()
J/K
---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 19:16 ----------
Misschien dat ik mee kan doen![]()
maw je wilt je familie doen inzien dat ze in onzin geloven? dat gaat voor de meerderheid onmogelijk zijn bro, dat ga je moeten accepteren1: omdat ik denk dat er geen god bestaat en vind de wetenschap het meeste 'ware'.

precies, je "outen" is compleet overbodig, er bestaat namelijk niet zoiets als een "praktiserend atheist", gezien wij gewoon een gebrek aan geloof hebben2: goede vraag. Ik denk dat ik hierdoor niet wordt belemmerd om een mentaal gezonde en ronmale jongen te worden.

je moet daar toch ook niet in geloven, maar ik neem aan dat moskee uitstappen, suikerfeesten,... gewoon een onderdeel van je familie's gebruiken zijn.3: nee, niet omdat ik geen zin heb. Eerder omdat ik niet in iets wil geloven wat niet kan kloppen en niet goed voor je is.
Goede punt. Echter, ik denk dan dat ik dan liever stiekem kan eten, ipv de confrontatie aangaan. zodra een persoon je ziet zal hij/zij het 'nieuws'meteen verspreiden. en wordt ik door jan en alleman op het dorpsplein gestenigd![]()
J/K
je moet daar toch ook niet in geloven, maar ik neem aan dat moskee uitstappen, suikerfeesten,... gewoon een onderdeel van je familie's gebruiken zijn.
Is gewoon een keuze die je moet maken:
- meedoen met de gebruiken zonder dat je gelooft, omdat je wel het samenzijn met je familie/vrienden leuk vindt
- of gewoon niet gaan naar zulke bijeenkomsten en dus half breken met je familie, want zij gaan er immers niet mee stoppen.
waarom? wees gewoon voorbereid op commentaar en hecht er 0 emotionele waarde aan, gewoon kort antwoorden met dat zinnetje en als ze er op doorhameren niet meer antwoorden.
Ja, inderdaad. Ongelovigen die zeggen dat ze, volgens de Islam, het recht hebben te eten tijdens de Ramadan. En gelijk hebben ze.
---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 19:18 ----------
Als je dan toch niet "uit de kast" gaat komen, kan je beter zeggen dat je niet mee kan doen omdat je elke dag drie maal per dag medicijnen moet nemen.

Dat deed ik vroeger ook altijd op school bij iedereen die aan het vasten was.In Marokko is er sinds een aantal jaar een beweging aan het ontstaan die openlijk, in groep, tijdens de Ramadan, in publieke sfeer, eet. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal evolueren.

dat zeg jij maar de meeste die zogenaamd moslim zijn, die praktiseren het geloof toch niet tenminste die ik ken die drinken/snuiven allemaal sneaky maar voor de rest van de wereld zijn het zogenaamd vrome moslims.

Dat deed ik vroeger ook altijd op school bij iedereen die aan het vasten was.
"ah heerlijk die burger, wil je er ook één? Je zal wel honger hebben."
![]()
Lijkt me toch dat er een keer een keuze gemaakt moet worden. Nu is het wel allemaal te doen en de verplichtingen op de koop toe nemen. Maar straks als je een (nl?) vrouw en kinderen zou willen gaan deze dingen toch veranderen. Dan is het niet meer even meespelen dat je Moslim bent. Of wil je het zo ver laten komen dat je een Moslima gaat trouwen en het toneelstukje je hele leven blijft volgen?

daar zijn er genoeg van hoor, de meeste zitten gewoon te faken tegenover familie.
Hebben ze jou gezegd dat ze ongelovig zijn? Wat hebben ze je dan gezegd? Je het ze zien eten tijdens de Ramadan? Of wat bedoel je?Ja nou snap ik dus niet waar je heen wilt? hoe ik weet dat er genoeg rondlopen? nou simpel omdat ik de meeste hier ken en de meeste die hier in nederland zijn geboren en al helemaal de generatie van adil die denken allemaal ongeveer zo.