MuscleMeat

Zijn er hier ook Marokkaanse atheïsten?

hoezo word hij daar gezocht?

maar waarom wil je je persé "outen" als atheist? wat hoop je er mee te bereiken? Geen zin meer om aan ramadam te doen, geen zin meer om naar de moskee te gaan,...?
Als het om zulke redenen is dan kan je beter gewoon niet zeggen dat je atheist bent en gewoon niet meedoen. Als iemand je er shit over geeft zeg je iets in de aard van "jij hebt niet over me te oordelen, enkel allah kan dat, remember?;)"

Als het is omdat je diepe gesprekken wilt met je ouders en naasten om zo een betere band te kweken o.i.d, dan ga je hoogstwss van een kale reis terugkomen, want zulke gesprekken gaan nagenoeg altijd eindigen in conflicten.

Leuk te zien dat je ook zeer correct en ernstig kan antwoorden.

In Marokko is er sinds een aantal jaar een beweging aan het ontstaan die openlijk, in groep, tijdens de Ramadan, in publieke sfeer, eet. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal evolueren.

In Marokko is er sinds een aantal jaar een beweging aan het ontstaan die openlijk, in groep, tijdens de Ramadan, in publieke sfeer, eet. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal evolueren.

ja dat heb ik ook vernomen. ging het niet om 'ongelovigen' ?

• Topic Starter Topic Starter
maar waarom wil je je persé "outen" als atheist? wat hoop je er mee te bereiken? Geen zin meer om aan ramadam te doen, geen zin meer om naar de moskee te gaan,...?

Als het is omdat je diepe gesprekken wilt met je ouders en naasten om zo een betere band te kweken o.i.d, dan ga je hoogstwss van een kale reis terugkomen, want zulke gesprekken gaan nagenoeg altijd eindigen in conflicten.

1: omdat ik denk dat er geen god bestaat en vind de wetenschap het meeste 'ware'.
2: goede vraag. Ik denk dat ik hierdoor niet wordt belemmerd om een mentaal gezonde en ronmale jongen te worden.
3: nee, niet omdat ik geen zin heb. Eerder omdat ik niet in iets wil geloven wat niet kan kloppen en niet goed voor je is.

Als het om zulke redenen is dan kan je beter gewoon niet zeggen dat je atheist bent en gewoon niet meedoen. Als iemand je er shit over geeft zeg je iets in de aard van "jij hebt niet over me te oordelen, enkel allah kan dat, remember?;)"

Goede punt. Echter, ik denk dan dat ik dan liever stiekem kan eten, ipv de confrontatie aangaan. zodra een persoon je ziet zal hij/zij het 'nieuws'meteen verspreiden. en wordt ik door jan en alleman op het dorpsplein gestenigd:D
J/K

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 19:16 ----------

Misschien dat ik mee kan doen :D

ja dat heb ik ook vernomen. ging het niet om 'ongelovigen' ?

Ja, inderdaad. Ongelovigen die zeggen dat ze, volgens de Islam, het recht hebben te eten tijdens de Ramadan. En gelijk hebben ze.

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 19:18 ----------

1: omdat ik denk dat er geen god bestaat en vind de wetenschap het meeste 'ware'.
2: goede vraag. Ik denk dat ik hierdoor niet wordt belemmerd om een mentaal gezonde en ronmale jongen te worden.
3: nee, niet omdat ik geen zin heb. Eerder omdat ik niet in iets wil geloven wat niet kan kloppen en niet goed voor je is.

Goede punt. Echter, ik denk dan dat ik dan liever stiekem kan eten, ipv de confrontatie aangaan. zodra een persoon je ziet zal hij/zij het 'nieuws'meteen verspreiden. en wordt ik door jan en alleman op het dorpsplein gestenigd:D
J/K

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 19:16 ----------

Misschien dat ik mee kan doen :D

Als je dan toch niet "uit de kast" gaat komen, kan je beter zeggen dat je niet mee kan doen omdat je elke dag drie maal per dag medicijnen moet nemen.

maw je wilt je familie doen inzien dat ze in onzin geloven? dat gaat voor de meerderheid onmogelijk zijn bro, dat ga je moeten accepteren:)

precies, je "outen" is compleet overbodig, er bestaat namelijk niet zoiets als een "praktiserend atheist", gezien wij gewoon een gebrek aan geloof hebben:D

je moet daar toch ook niet in geloven, maar ik neem aan dat moskee uitstappen, suikerfeesten,... gewoon een onderdeel van je familie's gebruiken zijn.
denk wel dat 99% van atheisten naar de kerk gaan wnn (pseudo-)gelovige vrienden van hen trouwen, hun kind laten dopen,.. naar kerstfeestjes gaan bij familieleden,...
Is gewoon een keuze die je moet maken:
- meedoen met de gebruiken zonder dat je gelooft, omdat je wel het samenzijn met je familie/vrienden leuk vindt
- of gewoon niet gaan naar zulke bijeenkomsten en dus half breken met je familie, want zij gaan er immers niet mee stoppen.

J/K

waarom? wees gewoon voorbereid op commentaar en hecht er 0 emotionele waarde aan, gewoon kort antwoorden met dat zinnetje en als ze er op doorhameren niet meer antwoorden.

daar gaan je maagden Adil, nee geintje.

ik vind het knap, ik bedoel dit niet verkeerd maar het islamitisch geloof wordt met de paplepel ingegoten en dat vind ik gewoon verkeerd. je moet gewoon zelf bepalen of je je eigen leven leidt, of ergens in geloofd.

ik heb in mijn klas meerdere islamitische jongens zitten waar ik vaak dingen aan vraag als ;
heb je wel eens coïtus gehad, gezoend oid met een meisje?
heb je wel eens drugs gebruikt?
ben je wel eens wezen stappen?

ze antwoorden alles met nee, terwijl er dus een andere islamitische jongen hard zit te lachen omdat hij dat wel allemaal doet maar toch geloofd in Allah en dus schijn speelt tegenover familie enzo.

ikzelf vind geloof onzin, ik ben nuchter daarin en vind het voor kuddedieren, no offence voor mensen die wel geloven.

mijn moeder wou me laten dopen btw, me vader zei dat ik dat zelf maar moest kiezen als ik ouder ben, ik ben 'm daar nog steeds dankbaar voor.

ivm z'n openlijke afvaligheid.

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 19:38 ----------

je moet daar toch ook niet in geloven, maar ik neem aan dat moskee uitstappen, suikerfeesten,... gewoon een onderdeel van je familie's gebruiken zijn.

Is gewoon een keuze die je moet maken:
- meedoen met de gebruiken zonder dat je gelooft, omdat je wel het samenzijn met je familie/vrienden leuk vindt
- of gewoon niet gaan naar zulke bijeenkomsten en dus half breken met je familie, want zij gaan er immers niet mee stoppen.

waarom? wees gewoon voorbereid op commentaar en hecht er 0 emotionele waarde aan, gewoon kort antwoorden met dat zinnetje en als ze er op doorhameren niet meer antwoorden.

Ik denk dat ik op termijn voor het tweede kies. later wil ik er niks mee te maken hebben, maar mijn ouders zal ik wel heel erg missen

Wat het commentaar betreft: daar moet ik aan werken. misschien hecht ik ook te veel waarde aan hoe mensen over mij denken.

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 19:39 ----------

Ja, inderdaad. Ongelovigen die zeggen dat ze, volgens de Islam, het recht hebben te eten tijdens de Ramadan. En gelijk hebben ze.

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 19:18 ----------

Als je dan toch niet "uit de kast" gaat komen, kan je beter zeggen dat je niet mee kan doen omdat je elke dag drie maal per dag medicijnen moet nemen.

Die zal ik onthouden. :D

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 19:43 ----------

excuses, ik verwarde hem met iemand anders:
http://www.nujij.nl/algemeen/imad-habib-op-de-vlucht-voor-marokkaanse.22932821.lynkx

Lijkt me toch dat er een keer een keuze gemaakt moet worden. Nu is het wel allemaal te doen en de verplichtingen op de koop toe nemen. Maar straks als je een (nl?) vrouw en kinderen zou willen gaan deze dingen toch veranderen. Dan is het niet meer even meespelen dat je Moslim bent. Of wil je het zo ver laten komen dat je een Moslima gaat trouwen en het toneelstukje je hele leven blijft volgen?

Dat deed ik vroeger ook altijd op school bij iedereen die aan het vasten was.

"ah heerlijk die burger, wil je er ook één? Je zal wel honger hebben."
:D

Lijkt me toch dat er een keer een keuze gemaakt moet worden. Nu is het wel allemaal te doen en de verplichtingen op de koop toe nemen. Maar straks als je een (nl?) vrouw en kinderen zou willen gaan deze dingen toch veranderen. Dan is het niet meer even meespelen dat je Moslim bent. Of wil je het zo ver laten komen dat je een Moslima gaat trouwen en het toneelstukje je hele leven blijft volgen?

Dit zou in het ergste geval wel kunnen uitkomen. hoop van ganser harte dat ik een atheiste mocro tegenkom:D
liefst met dubbel D en volle sanca uiteraard :D

daar zijn er genoeg van hoor, de meeste zitten gewoon te faken tegenover familie.

daar zijn er genoeg van hoor, de meeste zitten gewoon te faken tegenover familie.

Nosje, hoe weet JIJ dat er "genoeg zijn" (je bedoelt dus dat er veel zijn, niet?)

Ik denk niet dat er veel ongelovige moslims zijn. Wel geloof ik dat er velen met heel veel vragen zitten waar ze geen antwoord op krijgen. Na een paar jaar raken ze het gewoon zich in een dergelijke toestand te bevinden en "geven ze het op en aanvaarden ze het". Ze verdedigen dan hun geloof en God en zo, eerder uit een soort identificatie met hun familie en hun cultuur. Maar ze geloven nog onvoldoende om aan alle regels te voldoen. Het 5 maal per dag bidden gaat het eerst de deur uit.

Ja nou snap ik dus niet waar je heen wilt? hoe ik weet dat er genoeg rondlopen? nou simpel omdat ik de meeste hier ken en de meeste die hier in nederland zijn geboren en al helemaal de generatie van adil die denken allemaal ongeveer zo.

Ja nou snap ik dus niet waar je heen wilt? hoe ik weet dat er genoeg rondlopen? nou simpel omdat ik de meeste hier ken en de meeste die hier in nederland zijn geboren en al helemaal de generatie van adil die denken allemaal ongeveer zo.
Hebben ze jou gezegd dat ze ongelovig zijn? Wat hebben ze je dan gezegd? Je het ze zien eten tijdens de Ramadan? Of wat bedoel je?

niet in precieze woorden nee, heb ik ze tijdens ramadan zien eten? ja natuurlijk dat doet iedereen bijna.

Terug
Naar boven