XXL Nutrition

Zijn er hier ook Marokkaanse atheïsten?

ja, het schijnt dat er veel Marokkaanse joden zijn. Dacht 0.6 procent van Marokko.
maar ben je een geboren jood of heb je je bekeerd (dacht volgens mij dat dat niet kon)
en wordt je door de islamitische Marokkanen raar aangekeken?

btw, ik las dat artikel 222 van het Marokkaanse wetboek van strafrecht; als je in het openbaar eet tijdens de ramadan dat je dan 1 tot 3 maanden cel riskeert. Weet jij daar wat meer van?

Nee, was dom grapje. Ik ben Nederlander.

Schijnt wel dat de laatste honderd jaar de populatie Joden In Marokko drastisch is geslonken en de meeste nu in Frankrijk leven

Goed topic!!

Amigo ik kan em dit echt niet voorstellen, zelfs de meest nette en bevrijde en ruimdenkende Marokkanen die ik ken zijn allen nog steeds erg gelovig.
Ook de Kardash lan die ik gekend heb.

Tegen hun zeggen dat god niet bestaat vinden ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg, heb ik zelf nooit gedaan maar heb het mensen wel zien doen.
De gezichtsuitdrukking van de gelovige op dat moment spreekt boekdelen.
Hij is in shock, hij kan zich niet voorstellen hoe iemand/een mens zonder god kan zijn.
Ik zou gewoon geloven maar er verder niet teveel van maken, voor de extra van je weet maar nooit wat er komt als ik dood ga, en het zit toch al in je routine dus zo een hele slechte gelovige zal je niet zijn. problem solved toch :)

Haha hombre, al zou god bestaan dan zal die dat wel door hebben denk je niet.
Ik geloof niet in een god maar als deze bestaat zou ik hrm niet in de maling nemen :)

Goed van je. Als direct er voor uitkomen te moeilijk is dan is er altijd nog het je dingen afvragen en rustig sceptische kanttekeningen plaatsen als het goede gesprek daar is.
Veel meer kun je ook niet doen denk ik, want verder is het vooral ook een persoonlijk iets dat iedereen voor zichzelf uit moet vinden.
Omdat je eigenlijk alleen kunt bepalen hoe je zelf denkt en niet hoe een ander denkt, ben je dus al goed bezig en is het misschien ook wel niet zo heel belangrijk dat een ander je mening deelt. Maar makkelijk zal het zeker niet zijn nee. Helaas zul je in het leven altijd omringt zijn door mensen die compleet anders denken. (Vaak tot grote verbazing.) Is het niet religieus dan is het wel politiek, wensen en kijk op het leven. Kan trouwens wel meedelen dat dat steeds makkelijker wordt naar mate je ouder wordt. (Nu ik de 30 voorbij ben gaat het mij in ieder geval steeds makkelijker af.)

Haha hombre, al zou god bestaan dan zal die dat wel door hebben denk je niet.
Ik geloof niet in een god maar als deze bestaat zou ik hrm niet in de maling nemen :)

Ssssssst niet zeggen he :eek:

Ik bedoel het voor hem hé Hij wilt niet meer geloven toch, ik geef hem een paar tips :D

ja dat is net zoiets als met ramadan dat iedereen schijnheilig naar de snackbar gaat, maar zolang de rest het niet weet dan "maak het niet uit" want het gaat meestal om wat de anderen denken/zeggen.

Goed topic!!

Amigo ik kan em dit echt niet voorstellen, zelfs de meest nette en bevrijde en ruimdenkende Marokkanen die ik ken zijn allen nog steeds erg gelovig.
Ook de Kardash lan die ik gekend heb.

Tegen hun zeggen dat god niet bestaat vinden ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg, heb ik zelf nooit gedaan maar heb het mensen wel zien doen.
De gezichtsuitdrukking van de gelovige op dat moment spreekt boekdelen.
Hij is in shock, hij kan zich niet voorstellen hoe iemand/een mens zonder god kan zijn.
Ik zou gewoon geloven maar er verder niet teveel van maken, voor de extra van je weet maar nooit wat er komt als ik dood ga, en het zit toch al in je routine dus zo een hele slechte gelovige zal je niet zijn. problem solved toch :)

Wtf :roflol: Je kan toch ook niet opeens weer in sinterklaas gaan geloven.

---------- Post toegevoegd 4 July 2013 om 19:02 ----------

bijna sig-waardig amigo

Wtf :roflol: Je kan toch ook niet opeens weer in sinterklaas gaan geloven.

---------- Post toegevoegd 4 July 2013 om 19:02 ----------

bijna sig-waardig amigo

Bedoel met geloven, doen alsof.
En ik zeg je wel dat bijna alle mensen die gelovig zijn opgevoed weer terugkeren naar het geloof als ze oud of terminaal ziek zijn ;)

verder mag je alles wat ik zeg in je sig zetten, je denkt toch niet dat ik op mijn leeftijd en met wat ik meegemaakt heb daar wat om geef.

Bedoel met geloven, doen alsof.
En ik zeg je wel dat bijna alle mensen die gelovig zijn opgevoed weer terugkeren naar het geloof als ze oud of terminaal ziek zijn ;)

verder mag je alles wat ik zeg in je sig zetten, je denkt toch niet dat ik op mijn leeftijd en met wat ik meegemaakt heb daar wat om geef.

ik (en vrij zeker genoeg andere dbb'ers) ben ook gelovig opgevoed en ik lach met je idiote uitspraak:roflol:

je lacht wel maar het is geen idiote uitspraak, er zijn mensen die als ze dood gaan opeens een reden gaan zoeken van waarom het nou precies bij hun gebeurd.

je lacht wel maar het is geen idiote uitspraak, er zijn mensen die als ze dood gaan opeens een reden gaan zoeken van waarom het nou precies bij hun gebeurd.

Lijkt me enorm sterk dat dat mensen zijn die atheistisch zijn geworden om de juiste redenen;) Zijn dan hoogstwss van die pseudo-atheisten die geen enkel goed argument hebben waarom ze atheistisch zijn, noch over waarom er geen (door ons gedefinieerde) god kan bestaan.

Lijkt me enorm sterk dat dat mensen zijn die atheistisch zijn geworden om de juiste redenen;) Zijn dan hoogstwss van die pseudo-atheisten die geen enkel goed argument hebben waarom ze atheistisch zijn, noch over waarom er geen (door ons gedefinieerde) god kan bestaan.

Beter dan die mensen die agnost zijn omdat je hrt niet zeker kan weten :roflol:

ligt eraan over welke soort agnost je het hebt, als je het over die mong*len hebt die het wel/niet bestaan ve god als een gevalletje 50/50 zien, dan ben ik het met je eens:)

Ik heb het over elke agnost die niet uitsluit dat er een man met baard de creator van het heelal is. :)

Terug
Naar boven