MuscleMeat

Zijn Soja eiwitten een goede afwisseling?

philaprilia

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Er vanuit gaande dat je je eiwitten uit zoveel mogelijk verschillende bronnen moet halen heb ik maar eens een zak van 1kg soja eiwit isolaat 95% gekocht.

4tsw8zt.jpg

Prijs valt goed mee : 12euro

Smaak : Opgelost in water proeft dit soja-eiwit redelijk neutraal en een beetje naar granen. De bekomen structuur is redelijk dik en romig.

Voedingswaarde:

372Kcal /100gr

Wat opvalt is dat er per 100gr 6,57gr arginine en 15,95 gram glutaminezuur inzit.
Dit is zeker voor arginine aan de hoge kant. (het dubbel van mijn gewone eiwit 95 shake)

Verder lees veel positieve zaken over soja producten.

Sojadieet remt bijwerkingen androgenen, laat anabole werking intact
Antikatabool effect soja vermindert spierafbraak na training

ik neem soja eiwitten. veel goedkoper en volgens mij gezonder. al die smaakversterkers in die andere eiwitten vind ik maar vies. en dat whey effectiever zou zijn dan soja eiwit. misschien, maar dan is het voordeel volgens mij toch te verwaarlozen. ik ga niet drie keer zoveel geld geven voor die eiwitten die door de sportvoedingsindustrie gepromoot worden door slimme marketingmensen.

vind je dat in de gewone supermarkt? Is percies ships :)

• Topic Starter Topic Starter
Kheb deze gevonden in essenza shop.

maar hoeveel eiwit krijg je dan eigenlijk binnen per shake?

Kun je ook bij de tuinen kopen (geen tuinen in belgie ?)..is wel goed spul hoor heb het ook vaak gebruikt.
En smaakloos ...yes!.

Ik heb ergens gehoord dat soya proteïne vitamine D zou afbreken. Dus daar wel even
mee opletten.

Tevens het volgende:

Soja verlaagt de insuline response en daarmee overgewicht
Soja kan ernstige tekorten aan voedingsstoffen veroorzaken
Soja extract kan borstkanker veroorzaken
Tofu, een sojaproduct, versnelt de veroudering van de hersenen
Soja melk veroorzaakt ernstige gezondheidsproblemen bij kinderen

BRON: Soja

En tot slot nog dit:

8 juli 2005: Bron: Nutraingredients

Een grote meta analyse van vele grote en langjarige studies heeft uitgewezen dat wanneer mannen enkele keren per week soja eiwitten eten en drinken zij tot 30% minder risico hebben op ontwikkelen van prostaatkanker. Opvalllend natuurlijk dat soja eiwitten ook voor andere hormoongerelateerde kankersoorten zoals eierstokkanker en borstkanker ook heel nadrukkelijk een positief effect hebben op ontwikkelen van die bepaalde kankersoorten en zelfs een genezende bijdrage leveren in het bestrijden van die kankersoorten of in het langer uitstellen van recidief. Hier aan artikel over deze studie uit Nutraingredients

BRON: http://www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=ka_pre&nieuws=9252

Dus ja ... voor het ene is het goed, voor het andere dan weer niet :p

Lekker artikel weer.....kanker kanker en nog eens kanker dat is wat je krijgt van alles tegenwoordig....mooie k*nkerzooi weer !

:D

Lekker artikel weer.....kanker kanker en nog eens kanker dat is wat je krijgt van alles tegenwoordig....mooie k*nkerzooi weer !

:D

je mag van niets meer verschieten tegenwoordig.
Geen tuinen in belgie, mss is de "tegenhanger" Kruidvat???

Er vanuit gaande dat je je eiwitten uit zoveel mogelijk verschillende bronnen moet halen heb ik maar eens een zak van 1kg soja eiwit isolaat 95% gekocht.

4tsw8zt.jpg

Prijs valt goed mee : 12euro

Smaak : Opgelost in water proeft dit soja-eiwit redelijk neutraal en een beetje naar granen. De bekomen structuur is redelijk dik en romig.

Voedingswaarde:

372Kcal /100gr

Wat opvalt is dat er per 100gr 6,57gr arginine en 15,95 gram glutaminezuur inzit.
Dit is zeker voor arginine aan de hoge kant. (het dubbel van mijn gewone eiwit 95 shake)

Verder lees veel positieve zaken over soja producten.

Sojadieet remt bijwerkingen androgenen, laat anabole werking intact
Antikatabool effect soja vermindert spierafbraak na training

afwisseling is goed , ik geloof niet alles wat er vertelt word over Soja.

Ken veel mensen die Koemelk allergie hebben en hier dus mede hun eiwit uit halen.

De lactose en calsiumcasiënaat uit gewone Melk blijken ook nadelen te hebben

lactose word omgezet in vet en calsiumcasiënaat word slecht opgenomem
en de calsium zou op later leeftijd vergroeide gewrichten veroorzaken
( Reuma , Artrose enz.)

Zou het zelf niet constant gebruiken.

als je het nooit hebt gebruikt neem dan een overgangsfase door te mengen met whey.

Constand wheyconcentraat lijkt me ook niet goed;)

afwisselen van eiwitten is misschien het beste. ik koop mijn soja eiwitten in de natuurwinkels. proteine 95 van pharmafood.

Mijn zus vertelde me dat ze in een studie gelezen heeft dat baby's die allergisch zijn aan melk, soyamelk krijgen ter vervanging. Conclusie is dat die kinderen een minder ontwikkeld brein hadden met de Soya.

Terug
Naar boven