AndroidHealthClinic

zjoekee's log

zjoekee

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Nou, als newbie in de wereld van het bodybuilden lijkt het me ook wel leuk een log bij te houden. Hopelijk wordt het ook nog door wat ervarener mensen gelezen, zodat er (opbouwende) kritiek zal worden geleverd en ik er wat van zal leren.

In principe zit ik 6 dagen per week in de sportschool, maar na veel gelezen te hebben over HST, overweeg ik om daar een start mee te gaan maken. Ik denk alleen dat ik dan wel eerst nog wat meer kilo's aan moet kunnen.

Gisteravond ben ik flink met m'n bovenlijf bezig geweest (en alleen de legpress gedaan voor de bovenbenen):

Machine abdominal crunch: 3x15x45
Chest press: 3x15x35
Shoulder press: 3x10x25
Leg press: 3x15x170
Chinnen ass.: 3x9 (staan geen getallen op de contragewichten, maar nu op "stand 9", zaterdag nog op "stand 8", dus gaat beter)
Dippen ass.: 1x9, 1x5, 1x6 (zelfde machine als chinnen, zelfde stand)
Triceps pushdown: 2x10x25, 1x9x25 (10e keer was faillure)
Vertical row: 3x10x50

Tot slot nog dumbbell lateral raise, maar daar bleek ik geen kracht meer voor te hebben: 1x10x5, 1x9x5, 1x8x5

Vanavond heb ik de keus: of naar een saaie vergadering te gaan, of cardio...mmm...ik denk het laatste :D

• Topic Starter Topic Starter
Nou, dat werd 'em niet meer gisteravond. Kwam laat thuis en moest vanuit huis nog overwerken :(
Vanavond weer lekker aan de gang dus ;)

Succes met je logje;)

En met wat voor schema train je nu? Fullbody?

Wanneer denk je dat chins en dips 'los' kunnen? Dus zonder machine?

Succes met je log en 't trainen. :thumbs:

En met wat voor schema train je nu? Fullbody?

Wanneer denk je dat chins en dips 'los' kunnen? Dus zonder machine?

Succes met je log en 't trainen. :thumbs:

Op dit moment nog even zonder schema. Ze hebben op de sportschool bij wijze van 'introductieservice' een schema voor me gemaakt waar ik me de eerste 4 weken braaf aan heb gehouden, maar dat was niks. Ik probeer zolang ik me nog aan het orienteren ben min of meer fullbody te trainen, om de dag dus. Maar het mag nog even geen naam hebben.

Op de dagen dat ik geen krachttraining doe, doe ik cardio, plus drie keer in de week looptraining buiten. Voor de looptraining volg ik [Link niet meer beschikbaar]

Die chins en dips...tja...zo snel mogelijk! Maar mijn sportschool heeft geen stang waaraan ik het zonder machine kan doen :( Tot nu toe kan ik per week 1 of twee standjes zwaarder (ben begonnen op standje 2 in de tweede week van december, nu dus standje 9 in de tweede week van januari). Het is wel een van de dingen waar ik het meest naar uitzie...

Ik heb nog even wat meer gelezen rondom chinups/pullups en wat ik 'chinnen' noem, lijkt eigenlijk een "V-Bar Pullup" te heten. Maar goed. Wel assisted dus.

Is idd wel een aardig loopschema.
Ben zelf ook begonnen met hardlopen maar
je kan in het begin nog geen 5 minuten achterelkaar rennen idd.

Moet het ook opbouwen.

Maar ik ren gewoon tot ik niet meer kan en dan loop ik
weer even en dat gaat de hele route zo door ik hoop dat ik over 2 maanden de hele route uit kan lopen zonder stoppen.

Doe je nog aan squatten en deadliften?

Is idd wel een aardig loopschema.
Ben zelf ook begonnen met hardlopen maar
je kan in het begin nog geen 5 minuten achterelkaar rennen idd.
Dat dacht ik dus ook. Let wel, ik heb jaren gerookt, ben per 1 december dus omgeschakeld van zware roker naar fanatieke fitnesser (durf mezelf nog geen bodybuilder te noemen), en per afgelopen zondagochtend met dit schema begonnen...en ik kan het dus wel. Nooit verwacht

Ik geef toe dat ik na de eerste training (2x10 minuten met 4 minuten wandelen tussendoor) he-le-maal gebroken was en de hele zondag en maandag deed m'n hele lijf pijn. Dinsdagochtend ben ik toch weer om 6 uur opgestaan en om 5 over 6 begonnen met 15 minuten joggen...en weer gehaald. En geen spierpijn die keer. Morgenochtend wordt de derde looptraining. Dat moet een makkie worden (weer 2x10) ;)

Doe je nog aan squatten en deadliften?

hmmm...vooralsnog niet. Ik ben er een beetje huiverig voor. Als je techniek niet goed is, lijkt het me funest voor je rug, en iemand die zo lang en (vooralsnog) ongespierd is als ik, moet wel uitkijken met z'n rug...

Zo nou dat vind ik en grote omschakeling zeg....

Petje af ;)

Ik loop op dinsdag en donderdag en dinsdag word mijn 4e training.

Ik had ook aardig spierpijn na de 1e keer vooral liezen en hamstring.
dan ben ik nog al aardig getrained kan je nagaan dan;)

Loop je dan steeds dezelfde route??
Vind ik voor me zelf in ieder geval het beste.

Ik loop zo'n 30 min in een soort interval.

Maar igg knap hoor.

Vanwaar deze omschakeling als ik vragen mag??

hmmm...vooralsnog niet. Ik ben er een beetje huiverig voor. Als je techniek niet goed is, lijkt het me funest voor je rug, en iemand die zo lang en (vooralsnog) ongespierd is als ik, moet wel uitkijken met z'n rug...

Ja idd wat je zegt maar ik kende je achtergrond niet dus vandaar
dat ik er naar vroeg.

Maar chinnen al dan niet assisted is wel een goede voor je rug en je bouwt redelijk snel op dus miss over een paar maanden.

Zo nou dat vind ik en grote omschakeling zeg....

Petje af ;)
dank je :)

Ik loop op dinsdag en donderdag en dinsdag word mijn 4e training.

Ik had ook aardig spierpijn na de 1e keer vooral liezen en hamstring.
dan ben ik nog al aardig getrained kan je nagaan dan;)

Loop je dan steeds dezelfde route??
Vind ik voor me zelf in ieder geval het beste.
Yep. Mijn doel (zie m'n sig) is dus de 4 mijl van Groningen lopen, en ik heb een traject gevonden dat heen en terug naar mijn huis precies 2x3.3km is...oftewel, de 4 mijl. Op die manier kom ik er vanzelf achter wanneer ik het kan, en in welke tijd ik het kan...

Vanwaar deze omschakeling als ik vragen mag??
Ik was helemaal zat van mezelf. Ik heb totaal geen aanleg om dik te worden, maar door een zittend beroep (software ontwikkelaar), zwaar roken, (zeer) regelmatig blowen, ongelooooofelijk snoepen heb ik het klaargespeeld toch een klein buikje te ontwikkelen. Hart- en vaatziekten zitten in de familie....dan ga je toch bij jezelf denken...hoe vroeg wil ik m'n eerste hartaanval hebben? Of liever gezegd....wil ik er niet liever alles voor doen om een gezond en goed uitziend lijf te hebben? Op de eerste vraag zou ik willen antwoorden "op m'n 120e" :D en op de tweede "jaaaaaa".

Dus radicaal het roer om.

Nu het gewoon volhouden, maar daarom zit ik ook hier. M'n vriendin steunt me sowieso heel erg (gaat ook bijna iedere keer mee naar de sportschool en heeft hetzelfde "loopdoel"), maar contact met andere fanatiekelingen werkt vaak aanstekelijk :)

Is wel het beste radicaal zijn.

Je bent in ieder geval begonnen dus
de spits heb je afgebeten nou komt de rest ook goed!!

En als het een keer heel slecht weer is pak dan de loopband in de gym maar
sla niet over.

En als het stormt kan je ook best wel gewoon gaan.
Dat zijn juist de omstandigheden waarin je moet kunnen trainen.

Succes ermee!!

Succes en volhouden!

Nou, dat was een vluggertje gisteravond :D
Ik had maar drie kwartier, en moest nog ergens heen. Het ging ook niet echt lekker:

Abdominal crunch:
1x15x45
1x15x50
1x10x50

Chest press:
1x15x35
1x12x40
1x8x40

Shoulder press
3x10x30

Leg press
1x15x130 (had opwarmen moeten zijn, maar voelde al dat het erg zwaar ging)
1x8x170 (huh? alsof er 270 aan hing)
1x8x180 (jemig...geen benen meer over)

Chinnen ass.:
standje 10!!
1x10
1x6
1x5

Dippen:
ook standje 10!
3x5 (pffff...eigenlijk te zwaar)

Vertical row
1x15x40
1x15x45
1x9x50 (ook dat ging weer niet lekker)

Triceps pushdown
1x15x15
1x10x25 (dat werd niks meer, maar gestopt)

dumbbell lateral raise
3x10x5 (had gedacht dat ik wel zwaarder kon, maar toch blij dat de 3x10 tenminste heb gehaald)

Geen lekker gevoel aan overgehouden. Volgende keer maar even wat meer tijd nemen en gewichten hetzelfde houden

In ieder geval een goed begin....

Die verticalrow vind ik best netjes want die is ook redelijk zwaar ik pak maar de helft.

Niet dat ik me met jou moet vergelijken want ik ben een vrouw maar toch
ik weet dat deze niet slecht is voor jou!!

Dippen en chinnen doe je goed over een maand of 2 kan je die zonder assisted nodig te hebben.

Succes joh xxx

Vanochtend om 6 uur ging de wekker...tijd voor de looptraining. Ik was al bang dat het zwaar zou worden gezien de slechte legpress van gisteren. De bovenbenen waren nog steeds moe. Maar goed, het was tijd voor 2x10 minuten met 3 minuten wandelpauze.

Op de heenweg had ik helaas weer de wind in de rug, dus voelde al aankomen dat de terugweg weer zwaar zou worden. Die eerste 10 minuten gingen dus ook nog wel, maar toen ik terug moest, voelde ik na letterlijk 3 passen al alsof ik niet meer kon. Maar niet opgeven, doorlopen!

En jawel, ik heb het gered :banana:

En de gemiddelde hartslag was 148, terwijl dat afgelopen zondag (toen ik voor de eerste keer 2x10 minuten moest) 158 was! Ook dat is beter geworden (zelfde tempo ongeveer gelopen)....

Morgenochtend 3x7 minuten met 2 minuten wandelpauzes, en 's avonds weer KT...

Heel netjes die looptraining van jou!!

Kan je nagaan hoe snel je conditie op kan bouwen.....

In ieder geval een goed begin....

Die verticalrow vind ik best netjes want die is ook redelijk zwaar ik pak maar de helft.

Niet dat ik me met jou moet vergelijken want ik ben een vrouw maar toch
ik weet dat deze niet slecht is voor jou!!

Dippen en chinnen doe je goed over een maand of 2 kan je die zonder assisted nodig te hebben.

Succes joh xxx

thanx!

vertical row...tja...de vorige keer was toch 3x10x50, maar dat kon nu echt niet.

De volgorde zoals ik het schreef is trouwens niet de volgorde waarin ik het doe. Ik begin steeds met chinnen....dan is m'n lijf nog niet zo moe :D Ik moet en zal dat zonder assisted kunnen!!

Terug
Naar boven