AndroidHealthClinic

zjoekee's log

ben je er nog...???

• Topic Starter Topic Starter
Yup. Maar door omstandigheden met vanalles bezig geweest behalve trainen. Deze week ga ik weer aan de gang :wl:

En nu is het uit!
Ik ben in iets meer dan een maand weer helemaal teruggevallen in m'n slechte oude patroon van roken (:mad:), maaltijden overslaan (:() en niet sporten.

Dat is nu genoeg geweest. Vanochtend even op de weegschaal gestaan, en het valt me nog alleszins mee dat ik niet ben aangekomen (afgevallen zelfs, maar ook massa kwijt), maar ik heb zojuist m'n laatste sigaret uitgemaakt, naast me staat een bidon met water (weg met de koffie!), en er is weer een maand betaald voor onbeperkt fitnessen in de sportschool.

Vanavond eens kijken hoeveel kracht ik nog heb!

Leeft ie nog? Yup. Zeker leef ik nog.
Het afgelopen half jaar kwam er alleen helemaal niks van trainen. Eind augustus ben ik weer gaan hardlopen (moest ook wel, want de 4 mijl van Groningen kwam eraan op 14 oktober). Daar heb ik me dan eerst maar eens op geconcentreerd.
Ik was alleen al een poos weer stevig aan het roken, en de conditie was bar slecht. Roken is inmiddels drastisch geminderd (1 a 2 sigaretjes per dag), en afgelopen zondag heb ik de 4 mijl (6437 meter) onder de 35 minuten gelopen.

Dat doel is dus niet helemaal gehaald (tussen de 25 en 30 minuten), maar gezien de slechte voorbereiding valt het nog alleszins mee.

De voeding is goed gebleven, en ik ben slechts 200gram aangekomen sinds ik ben gestopt met trainen. Vetpercentage met 0.1% toegenomen, dus verwaarloosbaar.

Nu de krachttraining nog. Dat gaat morgen weer beginnen. En dan ook weer serieus natuurlijk. De nadruk gaat liggen op het bovenlijf. Ik weet het, iedereen zal roepen: je moet je hele lijf trainen, anders raakt het uit balans. Hardlopen is echter moeilijk combineerbaar met krachttraining van de benen. Dat heb ik begin dit jaar wel gemerkt. Hardlopen vind ik intussen echter zo leuk, dat ik dat sowieso erin wil houden, en er ook beter in wil worden. In maart wil ik zelfs een halve marathon gaan lopen!
Een sterke 'core' is ook goed voor het hardlopen, weet ik inmiddels, en die 'core' van mij is nu gewoon waardeloos. Een sterker bovenlijf dus. Hier en daar een beetje training van de benen zal ik niet overslaan natuurlijk...

Nou, dat zijn een hoop goede voornemens, maar beter nu dan zogenaamde goede voornemens met nieuwjaar, want daar komt toch nooit wat van terecht bij de meeste mensen ;-)

Ik zal dit logje dus weer gaan bijhouden!
(nu nog zien of iemand het leest ;-) )

aha.......:rolleyes:

Wat kan een mens in kracht achteruit gaan zeg. Ik ga geen getallen posten hier van wat ik vandaag heb gedaan. Da's het vermelden niet waard.
...ik put er m'n motivatie maar uit om door te gaan ;-) ...

Tja, een logje is leuk, maar ik ben meer een blogger dan een logger. Wees niet ongerust, de trainingen gaan echt wel door (heb het weer flink te pakken), maar ik denk dat ik er hier niet meer zoveel over ga schrijven, aangezien ik een nieuwe blog ben begonnen over mijn sport-ervaringen.
Wie geinteresseerd is om e.e.a. te volgen, is van harte welkom. Reageren (daar) kan natuurlijk ook!

Nog iets anders. Op Buckeye Outdoors Training Log Site kun je op een best wel leuke manier je trainingslog (van allerlei verschillende sporten) bijhouden. Ik houd er mijn kracht- en hardlooptrainingen op bij, maar je kunt net zo gemakkelijk fiets, zwem, of andere trainingen bijhouden. Leuke extra feature: je kunt je trainingen, wedstrijden en PR's automatisch op je blog vermelden (wat ik dus ook doe ;) )

Goed, mensen, voor vragen zal ik het forum zeker weten te vinden, maar voor mijn ervaringen ben ik voortaan te vinden op Steeds Fitter....

Terug
Naar boven