AndroidHealthClinic

zjoekee's log

• Topic Starter Topic Starter
Je legpress gaat wel lekker.
Ik zag dat je goodmornings doet :thumb:
Als je goodmornings kan doen zou je kunnen
beginnen met deadliften.

Yep. Dat was ik ook van plan. Ik zit heftig deadlift filmpjes te kijken en te lezen over de juiste techniek :)
D'r is niemand in onze gym die deadlift (tenminste, niet in de afgelopen tijd sinds ik er kom), dus ook niemand die me enigzins aanwijzingen kan geven over of ik het goed doe of niet....
Da's dan wel weer jammer...

Schaamrood op de kaken hoort er weleens bij, als je dan doorgaat ben je gewoon wel een bikkel. Niet opgeven dus.
Ik weet niet met welke barbbells je gebruikt, maar bij ons zijn degenen die gebruikt worden bij 'armen'
10kg (kortste, met S erin)
12.5 kg
2x15 kg
En dan de olympische, die is idd 20.
En eigenlijk mag die er best bij tellen hoor. ;)

Schaamrood op de kaken hoort er weleens bij, als je dan doorgaat ben je gewoon wel een bikkel. Niet opgeven dus.
Ik weet niet met welke barbbells je gebruikt, maar bij ons zijn degenen die gebruikt worden bij 'armen'
10kg (kortste, met S erin)
12.5 kg
2x15 kg
En dan de olympische, die is idd 20.
En eigenlijk mag die er best bij tellen hoor. ;)

Opgeven? Nee, dat komt niet in m'n woordenboek voor hoor! :cool:

Met die 'S' erin, da's de EZ bar, right? Die is bij ons (voor m'n gevoel tenminste) net zo zwaar als de gewone bar. Zou dat 10 kilo zijn? Tjee...ik zal vanavond in de gym es vragen of ze weten wat die dingen wegen (en zelf eerst even vergelijken met een schijf van 10kg...).

En ja, ik zal het er zeker bijtellen! :D barbell curl met 30kg lijkt toch heel wat meer dan 20kg!!

Een oly stang is 20kg toch? Dit was een gewone...weegt dat ding 10kg??? voelt niet zo. Ik zal vanavond even een schijf en een stang vergelijken...dan zou ik het wel moeten voelen.
Hmmm...als het inderdaad 10kg is, dan kan ik bij alle barbell oefeningen 10kg optellen :D

je moet altijd de stang meerekenen met je gewichten.
daar gaat iedereen hier wel van uit.
dus daar gaat je PR weer omhoog ouwe.........hahahahaha

Ik kan nog zulke goede bedoelingen en plannen hebben, maar stap 1 is toch wel gewoon gaan trainen, no matter what! En sinds donderdagavond ben ik niet meer geweest, terwijl ik dat wel zou doen :( niet cool.

Oftewel, vanavond ga ik er weer hard tegenaan!
Read my lips: no more excuses!

Ik kan nog zulke goede bedoelingen en plannen hebben, maar stap 1 is toch wel gewoon gaan trainen, no matter what! En sinds donderdagavond ben ik niet meer geweest, terwijl ik dat wel zou doen :( niet cool.

Oftewel, vanavond ga ik er weer hard tegenaan!
Read my lips: no more excuses!

disipline en lol in het trainen is regel no.1
:D

Vandaag alsnog schouderdag. Ik was van plan om "high pulley lateral extensions" te doen (don't bother to google, oefening staat in "Strength Training Anatomy 2nd edition"), maar dat lukte niet. Door mijn lengte (en bijbehorende lange armen) kon ik m'n armen maar half uitstrekken, en toen zaten de gewichten al bovenin ;-) Anyway, dit is wat ik wel heb gedaan:

Dumbbell lateral raise
12x5
10x7
8x8 (PR)

Dumbbell front raise
12x5
10x7
8x8 (PR)

Bent-over lateral raise eerste keer
8x5
8x5
3x5

Upright Rows eerste keer
12x15
10x20
8x25

Shrugs
12x20 (pr)
10x22 (pr)
8x24 (PR)

Had het gevoel dat ik nog iets moest doen, dus dat werd

Vertical Row
12x45
10x50
8x55

Lekker om weer bezig te zijn. Morgen naar kantoor en dus te laat terug om naar de gym te gaan, maar als ik voldoende vroeg uit bed ben, nog even hardlopen!

Lekker bezig nog steeds, hardlopen gaat ook vooruit?

Nou...dat hardlopen....
Nee, dat gaat niet echt vooruit op het moment. Maar ik zit dan ook al een poos met een gevoel dat ik niet helemaal fit ben. Beetje neusverkouden, af en toe een beetje benauwd (astma...) Desondanks vanochtend wel weer hard gelopen.

Ik kwam er na ongeveer 500 meter achter dat m'n stopwatch niet liep, maar toen ik 'm eenmaal had aangezet, heb ik het 11:40 volgehouden. Daarna nog 5 minuutjes uitgelopen naar huis toe...

Kan veel beter, maar beter wel lopen en niet lang, dan een keer overslaan...

yiiiiihaaaa

Oh, dit voelt goeeeeeed. Dit was dus mijn eerste echte rug-dag...

Chinnen (assisted)
6x stand 12
4x stand 13
4x stand 13
3x stand 13

Deadlift (eerste keer ooit)
4x40 (eitje)
4x50 (eitje)
3x70 (er kan meer bij)
3x80 (kan nog steeds meer bij :D)
2x90 (nu wordt ie zwaar)
1x100 (waaaauwww)

Lat pulldowns
12x40
9x45
8x40

Back lat pulldowns
12x30
10x35
8x35

Bent-over row
12x20
10x30
12x30
6x40

Wat een heerlijk, pijnlijk, uitgeleefd gevoel in m'n rug. Een nadeel: zo ontzettend veel zwaarder deadliften gaat niet in deze gym. Ik had alleen nog twee schijven van 20kg en de eind-stukjes van 2.5kg per stuk niet gebruikt... ;)

zie je nou wel .
gewoon DLen...........
wat is dat voor Gym daar ?
er liggen toch wel meer schijven dan 140KG daar.

zie je nou wel .
gewoon DLen...........
wat is dat voor Gym daar ?
er liggen toch wel meer schijven dan 140KG daar.

Wat voor gym het is? Een kleine, met voornamelijk machines, dumbbells tot 36kg, geen decline bankjes, geen squatrek...

Het enige waarvoor wel veel gewichten beschikbaar zijn, is de smith-machine, maar om daarin te gaan deadliften? Squatten zou nog gaan daarin. Bankdrukken kan wel met die olympic bar (voordat ik 145kg ga bankdrukken ben ik wel een paar jaar verder denk ik ;) ).
Maar er is nog 1 gast daar die serieus bezig is...ik zal hem eens vragen hoe hij het doet met deadliften...Lijkt me sterk dat hij daarvoor zo'n kleine bar gebruikt (zelfde maat als de smith-machine), volgens mij werkt dat niet echt lekker.

Maar ja, ik kan wel klagen, maar die gym zit wel op 5 minuten lopen van m'n huis, en het is de enige in Haren (Groningen). Als ik echt tegen limiet aan ga zitten, kan ik nog naar Groningen fietsen en daar naar Harimau gaan. Die is wel hardcore... :D

nette deadlift hoor:)
wel jammer dat er zo weinig schijven zijn. denk dat er bij ons wel 1500 kilo aan schijven ligt.

Weer lekker getraind. De borst deze keer. Ook nog even gebabbeld met een "ouwe rot" die ik er regelmatig tegenkom. We hadden het over het gebrek aan gewichten die ze in onze gym hebben. Hij kan veel meer verstouwen dan daar aanwezig is, maar met een volle barbell en geen gewichten meer, heeft hij ook weinig keus. Hij overweegt ook een andere gym...

Dan de resultaten:
Dippen (assisted)
6x stand 8
6x stand 9
6x stand 10
6x stand 11
(flink door de pijn in m'n linkershouder heen moeten bijten. Qua kracht had ik meer aangekund, maar wil geen schouderblessure!)

Bench Press:
6x30
4x40
2x40
1x45 (PR)
6x30

Incline Press (in de smith machine)
6x20
6x20
4x25
2x25

Dumbbell Press
6x10
6x12
6x14
3x16 (PR)

Dumbbell Flyes (eerste keer ooit)
6x10
6x10
6x10
6x10

Dumbbell Pullover (ook eerste keer)
7x12
7x12
7x12
7x12

om heel eerlijk te zijn heb ik best wel een beetje spijt van de manier waarop ik die deadlift heb gedaan. Ik had het net zo moeten doen als alle andere nieuwe oefeningen die ik doe: laag gewicht, normale sets/reps en de volgende training weer wat hoger, enz...

Waarom?

Omdat ik al twee dagen verga van de spierpijn in m'n rug :( :o

Vanochtend flink wat rode tijgerbalsem erop gesmeerd....:D

ik weet nog wel de eerste paar weken dat ik deadlifte, de volgende dag kon ik amper bukken damn wat deed dat pijn.

Heb gisteren op het laatste moment besloten niet te gaan trainen. M'n rug deed nog zo'n pijn dat gaan zitten en opstaan nog steeds leek op hoe m'n moeder van 72 dat doet :o
Vandaag gaat het een stuk beter, maar ben net te laat weer thuis (sportschool gaat over een half uur dicht). Morgen dus alsnog de armen trainen.

hahahaha..............heerlijke verhalen Zjoekee.
ik heb geen leedvermaak hoor.
vind het DL-verhaal gewoon grappig.:D

Terug
Naar boven