Jammer en ook triest dat je maat je niet mee hielp, dat is echt onbegrijpelijk, zeker gezien de ernst van de zaak. Als het nou op een beetje duwen was uitgelopen had ik het wel begrepen, maar als mijn vrienden echt heel serieus worden aangevallen dan blijf je toch niet passief? Zeker zoals uit je verhaal blijkt dat ze hem negeerden? Zelfs als hij niet eens kan vechten had hij nog eentje kunnen aanvliegen en wurgen (kan iedereen toch?).
Partijtjes straatvechten lopen meestal redelijk hard af als er niet direct publiek bij komt kijken, dat is het zure in dit geval.
Vaak genoeg hebben dit soort typetjes het "geluk" dat ze een groepje zoals die van jullie tegen het lijf lopen, eentje die niet durft te vechten, twee andere die enigszins nog wel een partijtje kunnen matten maar ook flink gefeest hebben..
Heb iets vergelijkbaars meegemaakt paar weekendjes terug in belgie, een vriend van ons raakte in discussie maar wij hadden het niet door, dus liepen rustig pratend door.. Opeens hoor ik wat gescheld en hoor ik een jongen schreeuwen: "Pak hem!". Staan er ook opeens 4 gasten om hem heen, ze hadden niet door dat wij bij hem hoorden (wij liepen 100m verderop) laffe joden. Maar goed, wij drie hebben dan toevallig alledrie 6 tot 10 jaar boksen/judo/mt gedaan. Ook toen kreeg een vriend van mij dus ook een klap van de zij/achterkant, weet niet meer precies.. Op zo'n moment krijg je toch zo'n adrenalineshock dat je jezelf niet tegen kan houden (Vandaar dat ik je passieve vriend niet zo goed snap), althans ik kon mezelf pas tot rust brengen toen ik die persoon out sloeg (lever

)
Nog steeds vond ik het nutteloos, weet niet eens meer waar de discussie over ging