XXL Nutrition

Zoektocht naar koptelefoon

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, die sennheiser HD ziet er wel netjes uit! Eigenlijk zou je ze allebei moeten testen... Ik heb de mijne gekozen ook na uitgebreid testen tussen verschillende. Is er geen FeedBack Music store in Vlaanderen ergens? :P

Ziet er wel naar uit dat die Sennheiser geen koptelefoon is die je een DJ zou zien dragen, vanwege de verminderde geluidsisolatie van buitenaf (door het gebruikte kippengaas)

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Hoe bedoel je op het oor? Hij valt bij mij compleet over het oor heen, heb echter geen spock-oren.

mmh heb wel oren die aan de grote kant zijn, heb graag dat hij echt gen compleet rond m'n oor zit, dus weet niet :/ zal moeten uittesten

---------- Toegevoegd om 21:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------

Die Sennheiser 500 serie zijn inderdaad open headphones, dus eigenlijk alleen geschikt voor thuis in een rustige omgeving. Ik lees trouwens wel goede dingen over de hd 598 op audio fora en dat het misschien wel de moeite waard is. Moet je maar ff doorlezen:

http://www.head-fi.org/t/619287/sennheiser-hd-558-vs-598-which-is-the-best-overall/15

heb gelezen idd goeie feedback, welke denk je dat die hd 598 goed presteert op hardste hardcore vlak?

Er schijnt toch wel een verschil qua bass in te zitten als ik het goed lees. Sowieso zal de sound anders zijn vergeleken met gesloten headphones. Ik denk dat de 598 wel beter om kan gaan met de strakke bass sounds. Op dat forum noemt eentje de bass 'punchy', dus dat is wel positief. Het mooiste zou zijn als je het zou kunnen testen in een winkel met je eigen mp3-speler/mobieltje. Mediamarkt/Saturn zouden waarschijnlijk wel demo's hebben staan. Het is dat ik er niet heen moet, anders had ik wel ff kunnen kijken/testen :p Ik durf het niet te zeggen zo via internet, blijft een persoonlijke keuze :)

Het verschil is makkelijk: De een is een consumenten koptelefoon die je bij de mediamarkt koopt. De ander is een professionele DJ koptelefoon die je bij een geluidsapparatuur winkel aanschaft.

begin meer te neigen naar de technics, heb namelijk het idee om zo'n programma aan te schaffen en m'n eigen hardstyle te beginnen maken (dit zal een lang proces worden :p), daarom liefst iets dat meer dj gericht is :p

iemand nog voorstellen van andere meer dj-gerichte koptelefoons? van sennheiser bv

Terug
Naar boven