wat zijn de beste oefeningen die je thuis (zonder gewichten) kan doen voor je arm en borstspieren? deel je ervaringen hier.
alvast bedankt!
alvast bedankt!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
push ups/pull ups/dips
Geen onzin oefeningen, zeker niet als je er variaties op doet en verzwaard. Alleen niet genoeg voor je gehele lichaam/complete workout. Materiaal aanschaffen of naar de gym gaan gaat je meer helpen. Maar ligt natuurlijk aan je doelen.
ja klopt, ik wil een goed lichaam. Maar ik heb geen behoefte om zoals de meesten van jullie een echte bodybuilder te worden.
push up, dippen. gewoon onzin oefeningen.
naar de gym gaan
ja klopt, ik wil een goed lichaam. Maar ik heb geen behoefte om zoals de meesten van jullie een echte bodybuilder te worden.
veel variaties, ok. en hoe kan ik mijn oefeningen verzwaren want ik heb gelezen dat het meer helpt om hele intensieve oefeningen met minder reps te doen dan minder intensieve oefeningen met veel reps. klopt dat?

push ups/pull ups/dips
Geen onzin oefeningen, zeker niet als je er variaties op doet en verzwaard. Alleen niet genoeg voor je gehele lichaam/complete workout. Materiaal aanschaffen of naar de gym gaan gaat je meer helpen. Maar ligt natuurlijk aan je doelen.

Door je armen in een positie te brengen dat de leverage niet optimaal is. Je kunt het zo zwaar maken als je zelf wil
Door je armen in een positie te brengen dat de leverage niet optimaal is. Je kunt het zo zwaar maken als je zelf wil
verzwaren kan best. maar er is een limiet. Hoop dat ik hierdoor niet teveel haters op mijn dak krijg.
Je kan je oefeningen zwaarder maken door het opdrukken/heffen explosief te doen en het laten zakken heel erg traag, 4 hele seconden ofzo, daarbij ook nog eens weinig rust tussen de sets en het kan best intensief worden.
), en die verzwaar ik dan ook nog eens met extra gewicht.Neem aan dat TS bedoelt dat hij oefeningen voor thuis wilt doen zonder extra materiaal (gewicht) aan te schaffen, dus bedoel gewoon verwaren d.m.v. rugzak met wat boeken, waterflessen etc. erin om doen en dan push ups/pull ups doen om meer weerstand te creëren.

zijn keuze natuurlijk.@Thunderstruck, omdat hij geen reus wil worden mag hij hier niks vragen? lekkere mentaliteit heb jij. Toen ik het laatst keek was dit een open forum en aan wie kan je beter advies vragen over oefeningen aan mensen die er dagelijks mee bezig zijn? iedereen kwam hier als iemand om meer ervaring te krijgen dus laat hem lekker.
.
Ok dat begrijp ik, maar je wil toch ergens je progressie aan afmeten en verzwaringen inplannen, of niet? Hoe doe je dat dmv posities aanpassen? Het lijkt me niet zo practisch en zo objectief als een duidelijk vaststelbare verhoging in weerstand (nl. extra gewicht).