AndroidHealthClinic

zonder gewichten

louloux

Novice
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
76kg
wat zijn de beste oefeningen die je thuis (zonder gewichten) kan doen voor je arm en borstspieren? deel je ervaringen hier.

alvast bedankt!

push up, dippen. gewoon onzin oefeningen.

naar de gym gaan

push ups/pull ups/dips

Geen onzin oefeningen, zeker niet als je er variaties op doet en verzwaard. Alleen niet genoeg voor je gehele lichaam/complete workout. Materiaal aanschaffen of naar de gym gaan gaat je meer helpen. Maar ligt natuurlijk aan je doelen.

Niks onzin oefeningen.

Opdrukken kun je zwaar maken door er pseudo pushups van te maken.
Schouders trainen door handstand pushups te doen
Rug train je door pullups en levers te doen. Als je het te licht vind doe je ze gewoon met 1 hand.

Benen traint toch wel stuk fijner met gewichten, maar eventueel kun je pistol squats en dergelijke doen

• Topic Starter Topic Starter
push ups/pull ups/dips

Geen onzin oefeningen, zeker niet als je er variaties op doet en verzwaard. Alleen niet genoeg voor je gehele lichaam/complete workout. Materiaal aanschaffen of naar de gym gaan gaat je meer helpen. Maar ligt natuurlijk aan je doelen.

ja klopt, ik wil een goed lichaam. Maar ik heb geen behoefte om zoals de meesten van jullie een echte bodybuilder te worden.

veel variaties, ok. en hoe kan ik mijn oefeningen verzwaren want ik heb gelezen dat het meer helpt om hele intensieve oefeningen met minder reps te doen dan minder intensieve oefeningen met veel reps. klopt dat?

ja klopt, ik wil een goed lichaam. Maar ik heb geen behoefte om zoals de meesten van jullie een echte bodybuilder te worden.

Je gaat echt niet op een ochtend opstaan met het lichaam van een bodybuilder omdat je eens een namiddagje naar de gym bent geweest.
Gewichten heffen is effectiever en makkelijker om dat goede lichaam dat je wil te bereiken.

veel variaties, ok. en hoe kan ik mijn oefeningen verzwaren want ik heb gelezen dat het meer helpt om hele intensieve oefeningen met minder reps te doen dan minder intensieve oefeningen met veel reps. klopt dat?

Hm, let's see ... naam van dit forum is? forum.dutchbodybuilding.com ...
snap echt niet wat je hier komt doen dan :p

push ups/pull ups/dips

Verzwaren... Hoe ga je dat doen zonder gewichten? :D

Verzwaren... Hoe ga je dat doen zonder gewichten? :D

Neem aan dat TS bedoelt dat hij oefeningen voor thuis wilt doen zonder extra materiaal (gewicht) aan te schaffen, dus bedoel gewoon verwaren d.m.v. rugzak met wat boeken, waterflessen etc. erin om doen en dan push ups/pull ups doen om meer weerstand te creëren.

@Thunderstruck, omdat hij geen reus wil worden mag hij hier niks vragen? lekkere mentaliteit heb jij. Toen ik het laatst keek was dit een open forum en aan wie kan je beter advies vragen over oefeningen aan mensen die er dagelijks mee bezig zijn? iedereen kwam hier als iemand om meer ervaring te krijgen dus laat hem lekker.

@louloux, unknown heeft gelijk, gewoon back to basic en flink opdrukken, pull ups, je hebt verschillende positief van handen qua push ups. Als je 2 groten blokken langs elkaar zet kun je triceps doen. voor verzwaring gewoon een tas met boeken / lege flessen water die je 1 voor 1 vult etc etc Let alleen wel op blessures ! zoek het op youtube op en let op de techniek, verder maakt het niet uit waar / wat of hoe je traint.

verzwaren kan best. maar er is een limiet. Hoop dat ik hierdoor niet teveel haters op mijn dak krijg.

Je kan je oefeningen zwaarder maken door het opdrukken/heffen explosief te doen en het laten zakken heel erg traag, 4 hele seconden ofzo, daarbij ook nog eens weinig rust tussen de sets en het kan best intensief worden. Gym blijft beter. groet, haaii.

Door je armen in een positie te brengen dat de leverage niet optimaal is. Je kunt het zo zwaar maken als je zelf wil

Ok dat begrijp ik, maar je wil toch ergens je progressie aan afmeten en verzwaringen inplannen, of niet? Hoe doe je dat dmv posities aanpassen? Het lijkt me niet zo practisch en zo objectief als een duidelijk vaststelbare verhoging in weerstand (nl. extra gewicht).

---------- Post toegevoegd Fri 13 Jul 2012 om 15:45 ----------

verzwaren kan best. maar er is een limiet. Hoop dat ik hierdoor niet teveel haters op mijn dak krijg.

Je kan je oefeningen zwaarder maken door het opdrukken/heffen explosief te doen en het laten zakken heel erg traag, 4 hele seconden ofzo, daarbij ook nog eens weinig rust tussen de sets en het kan best intensief worden.

Idd, maar is dat niet een beetje een paste on the wall methode?
Bon, zal wel liggen aan mijn gebrek aan ervaring met enkel bodyweight oefeningen.

Als we het hebben over oefeningen waarbij je je eigen lichaamsgewicht draagt, doe ik enkel alleen chins en dips (en squats :D), en die verzwaar ik dan ook nog eens met extra gewicht.

---------- Post toegevoegd Fri 13 Jul 2012 om 15:47 ----------

Neem aan dat TS bedoelt dat hij oefeningen voor thuis wilt doen zonder extra materiaal (gewicht) aan te schaffen, dus bedoel gewoon verwaren d.m.v. rugzak met wat boeken, waterflessen etc. erin om doen en dan push ups/pull ups doen om meer weerstand te creëren.

Lijkt me nogal een gedoe :cool:

Maar ja, als de TS het echt wil omdat hij bang is dat hij er anders gaat uitzien als een pro bodybuilder :roflol: zijn keuze natuurlijk.

@Thunderstruck, omdat hij geen reus wil worden mag hij hier niks vragen? lekkere mentaliteit heb jij. Toen ik het laatst keek was dit een open forum en aan wie kan je beter advies vragen over oefeningen aan mensen die er dagelijks mee bezig zijn? iedereen kwam hier als iemand om meer ervaring te krijgen dus laat hem lekker.
.

Hij zegt nergens dat hij geen "reus" wil zijn, hij zegt dat hij geen bodybuilder wil zijn en dan gaat ie op een bodybuilding forum vragen hoe hij zonder zelfs naar een gym te gaan en zelfs zonder wat equipment aan te schaffen enkel zijn armen en borst kan trainen? ... Sinds wanneer is dit het hopeloze "beachboy" forum? just my 2 cents ...

chestdips
push-ups
chin/pull-ups
ab-wheel

Ok dat begrijp ik, maar je wil toch ergens je progressie aan afmeten en verzwaringen inplannen, of niet? Hoe doe je dat dmv posities aanpassen? Het lijkt me niet zo practisch en zo objectief als een duidelijk vaststelbare verhoging in weerstand (nl. extra gewicht).

Door op dezelfde positie te staan als de vorige keer... Als je het heel precies wil weten zet je gewoon streepjes op de grond.
Maar in feite is dat gewoon onnodig. Net of het zoveel uitmaakt als je de ene set 5 herhalingen doet in plaats van je geplande 8.. Ik denk niet meer zo kortzichtig.
Ik train al ruim een jaar met alleen maar lichaamsgewicht en er zit gewoon een lijn in de progressie die ik maak. Dit van je handen verzetten was een voorbeeld voor de pushup, maar bij back levers kun je wat secuurder meten door hem bijvoorbeeld met ingetrokken, gespreide of gestrekte benen te doen.

Maargoed ik vind het gewoon veel leuker trainen omdat het resultaat leuker is. Elk mens kan ik een benchpress het enige wat je kunt veranderen is het gewicht. Bij bodyweight oefeningen is het resultaat dat je iets met je lichaam kan wat bijna niemand kan zoals een back lever of planche of human flag of noem maar op :)

Heb je een fiets?

Zo ja fiets naar een gym.
Zo nee loop naar een gym.

Heb sinds September 3-4x per week zulke oefeningen gedaan als onderdeel van boksen. Ik ben flink gegroeit maar na een tijdje is het meer voor de discipline dan dat je er daadwerkelijk wat aan hebt. Hooguit voor een goede basis

Terug
Naar boven