MuscleMeat

Belangrijk Nieuws Zorgpremie volgend jaar met 1000 euro omhoog

Vraag me toch af of de VVD wel werkt in een land als NL, ze beginnen het zorgvuldig opgebouwde sociale stelsel te slopen?

En het nederlandse volk loopt als schapen achter de herder veder.

Kzou zeggen, laten we met z'n allen de straten op gaan..

Het is de enige manier die helpt.
Pas op.. Straks komt de cyber-politie en pakken je ze op voor ..... :rolleyes:
Samenscholing :p Ze verzinnen wel wat :D:D

En het nederlandse volk loopt als schapen achter de herder veder.

Het Nederlandse volk heeft niets te vertellen.
Het Nederlandse volk wilde niet dat we naar Irak gingen.. We gingen toch.
Het Nederlandse volk wilde niet dat we naar Afghanistan gingen.. We gingen toch.
Het Nederlandse volk wilde niet dat de Euro kwam.. Die kwam toch.

Moet ik nog even doorgaan??

wacht even is dit bruto of netto inkomen?

Maakt niet uit tis gewoon triest.

Wat een schijtzooi. En de komende jaren hierna gaat het zeker nog verder omhoog..

10.000 euro per jaar aan tandarts verzekering alleen. Krijgt steeds minder maar het wordt steeds duurder.

W8 wut? mag er vanuit gaan dat de zorgtoeslag dan ook hoger wordt? me rekeningen puilen als student nu al uit.

Ik kan me nog herinneren dat toen ik voor de eerste keer m'n eigen zorgpremie moest betalen (Vraag me niet hoe oud ik toen was, denk jaar of 17/18 eind jaren 90), ik een acceptgiro in de bus kreeg van 30 (!!) gulden. Omgerekend is dat ongeveer 14 euro. Het was nog in de tijd van het ziekenfonds, maar even goed belachelijk weinig natuurlijk. Nu vrees ik volgend jaar maandelijks rekeningen van tussen 140 en 150 euro te moeten betalen. Daar gaat wel nog de zorgtoeslag vanaf, maar het blijft veel geld. Zeker in vergelijking met vroeger. En daar komt nog eens die oneerlijke eigen risico bijdrage bij, die volgend jaar met 40 euro omhoog gaat.
Ik blijf marktwerking raar vinden voor iets dat voor iedereen betaalbaar en toegankelijk moet zijn.

Ergste vind ik nog dat als je naar de dokter of iets gaat je alsnog medicatie enzo zelf moet betalen. Waar betaal je dan in hemelsnaam zoveel geld voor elke maand..

Moet je in google eens intypen nieuw ziekenhuis, kan je precies zien waar je geld heen gaat.
In Duitsland gebruiken ze gewoon de oude gebouwen nog en de zorg is daar ook beter.

Met het verschil dat je tussen de 400 - 600 per maand aan de verzekering betaald ;) .

Nooit geweten dat het daar zo duur was, ik dacht altijd dat het daar juist erg laag was.

Op dit moment geeft een modaal inkomen al meer dan een vijfde van zijn inkomen uit aan zorg, zo rekent het Kabinet voor. "Zonder kostenbeheersende maatregelen loopt dit op tot bijna 40 procent in 2040."

Tegen die tijd zijn de pensioenpotten ook leeg, nou dan maar doorwerken tot mijn 90ste of zo.

Schandalig, maar wat doen we eraan?

Dat 'zorgvuldig' opgebouwde sociale stelsel is juist de oorzaak van bepaalde problemen. Hoe zorgvuldig kun je het noemen als de overheid het niet kan ophoesten, of dat burgers voor ieder wissewasje naar de huisarts gaan, er is namelijk overal een pilletje voor, meneer de huisarts schrijft wel voor.

Het is allemaal een mentaliteitsprobleem.

De eerste zinnige opmerking in dit topic! Ons 'sociale' stelsel kan niet in zijn huidige vorm blijven voortbestaan. We krijgen te maken met krimp in de arbeidsbevolking, een structurele kentering in de groei van de economie etc.

De overgrote meerderheid in Nederland heeft daarnaast geen idee wat een vrije markt inhoudt en roepen bijvoorbeeld ook heel snel dat de huidige wereldwijde schuldencrisis het gevolg is van vrije marktwerking of kapitalisme. Zonder argumenten de krantenberichten naroepen, daar zijn wij Nederlanders wel heel goed en zijn vervolgens heel snel in het wijzen met onze vingers.

De oorzaak van de snel stijgende kosten in de zorg is inflatie. Waarom? Omdat de overheid zeer dicht bij de zorgsector staat en direct geleend geld kan injecteren in de sector. Het prijsopdrijvende effect hiervan werkt door in de hele productiestructuur van de zorgsector.

Inflatie is tevens de oorzaak van de schuldencrisis. Voor diegene die hier meer over wilt weten, google 'Austrian Business Cycle Theory', verdiep je erin en kom erachter waarom de economie in z'n geheel structureel is ontspoord.

Word tijd dat ze eens gaan nadenken..
Er zitten in de polis van een man teveel onzin.
Waarom betaal ik bijv voor het zwangerschap gedoe?
Volgens mij heb ik daar nooit last van..

Stel die polis af op de mens, wie wat nodig heeft of nodig zou kunnen hebben.
Zo gaan er mensen nooit naar de tandarts. Waarom betalen die daar wel voor dan?
Allemaal geldklopperij.
Langzaam word je portemonnee leeggeplukt door de overheid.

Dan toch maar weer terug naar Defensie.
45 p.m maand betalen en letterlijk en figuurlijk overal voor verzekerd zijn..

Wat zouden onze leden van de 1ste & 2de kamer betalen? Koningshuis? Als een militair al zo weinig betaald..

Terug
Naar boven