XXL Nutrition

Zorgpremie weer omhoog

Ja, dat zeg ik toch.

Betaal nu 104 euro en krijg 60 euro toeslag.

De nieuwe situatie gaan we zoiezo 90 euro meer betalen.

Nou poeh zeg, 44 euro per maand aan zorgverzekering. Wees blij dat je zorgtoeslag krijg, als je een vak had geleerd had je die niet eens gehad. Hoe kom je er trouwens bij dat je 90 euro p.m. meer ga betalen?

Laatst bewerkt:
ach ik betaal braaf elke maand mijn zorgpremie in Nederland en ik maak er dus geen gebruik van ....

60 euro toeslag? Bestaat dat nog, potverdomme zeg.

Als student kreeg ik nog minder geloof ik.

Bijna 250.000, die links of rechtsom toch wel hun zorg krijgen. Op den duur gaan ze de schuldsanering in en dan kost het de gemeente en overheid nog meer geld.

ik hoorde laatst 370.000, dat ze die mensen eens aanpakken,is toch niet zo moeilijk te achterhalen wie dat zijn.

ik hoorde laatst 370.000, dat ze die mensen eens aanpakken,is toch niet zo moeilijk te achterhalen wie dat zijn.

Ik heb regelmatig te maken met mensen die hun zorgpremie niet betalen. Naar mijn ervaringen, en die zijn natuurlijk beroepshalve nogal selectief zal ik als eerste toegeven, betalen die mensen het niet omdat ze dat simpelweg niet kunnen. Ja, ze hebben vaak een uitkering of zelfs soms een baan hoe weinig die betaald ook en ja, daar zouden ze met enige verstand zo mee kunnen omgaan dat ze vaste lasten als de zorgpremie kunnen betalen maar zo werkt het simpelweg niet in de praktijk voor heel veel mensen.

Die lui hebben vaak tienduizenden euro's schulden, beslagleggingen op zaken als toeslagen lopen en ander gedoe waar ze niet mee kunnen omgaan waardoor de zorgpremie het eerste is dat ze niet zullen betalen, omdat daar geen directe consequenties aan verbonden zijn. Je gas en licht niet betalen is vervelender zal je met me eens zijn om maar wat te noemen.

Laatst bewerkt:
ja ok ik snap dat ook wel bij die mensen die in zulke situatie zitten hoe jij nu omschrijft,maar ik denk ook dat er een hoop mensen zijn die het wel kunnen betalen maar het niet doen omdat ze er toch geen boete of iets dergelijks voor krijgen en door zulke mensen zijn die mensen die het wel betalen de dupe.

Overigens wil ik niet suggereren dat die mensen allemaal zielig en arm zijn, het zijn vaak simpelweg mensen die hun leven niet op orde hebben, er zelf een zooitje van maken en zich in de schulden steken. De zorgpremie is dan zo'n beetje de eerste rekening die ze laten zitten, wat ik me goed kan voorstellen. Die zou ikzelf ook als eerste niet betalen als ik een teringzooi gemaakt zou hebben van mijn leven.

Mensen die hun plicht niet willen vervullen mogen ook gewoon oprotten eigenlijk, vinden we niet jongens?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil me plicht ook niet vervullen als het om de zorgverzekering gaat :D. Maarja, als ik bijv. een ernstige ziekte krijg ofzo ben ik wel blij dat ik ervoor verzekerd ben. Aan de andere hand zoals wat ik al zei in me begin post. Ik betaal elke maand voor dat gedoe en ik had een ongeluk op me werk waardoor ze me vinger moesten "plakken". Dit 5 minuten lang durende geintje kostte wel even 150€ die je vervolgens ook nog zelf mag gaan betalen. Ik betaal de verzekering en dan die ene keer dat ik wat heb kan ik zelf alles gaan betalen, gewoon zwaar k*t.

Laatst bewerkt:
Nou poeh zeg, 44 euro per maand aan zorgverzekering. Wees blij dat je zorgtoeslag krijg, als je een vak had geleerd had je die niet eens gehad. Hoe kom je er trouwens bij dat je 90 euro p.m. meer ga betalen?

Wat bedoel je met vak geleerd? Ik ben papierprikker op hollands spoor, is toch een vak?Ik heb gehoord dat het maximaal 90 euro omhoog kan gaan.Echter heb ik er niet veel verstand van, aangezien ik al JAREN geen zorg heb geclaimt (zelfs geen tandarts).

Laatst bewerkt:
Zorgtoeslag moet verdwijnen, onzin die toeslagen. Het plan was 1 premie voor iedereen, laat iedereen dan ook hetzelfde betalen. Euroshopper heeft best goede producten en vakantie is ook maar een luxe.

---------- Toegevoegd om 12:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Mensen die hun plicht niet willen vervullen mogen ook gewoon oprotten eigenlijk, vinden we niet jongens?

Eigenlijk wel ja.

Ik was ook bloedserieus.

Zorgtoeslag is ontstaan uit de behoefte om de zorgpremie enigszins inkomensafhankelijk te maken. Wat mij betreft dus een prima doel. Als je de zorgpremie afschaft moet je dat op een andere manier bewerkstelligen.

Ik was ook bloedserieus.

Zorgtoeslag is ontstaan uit de behoefte om de zorgpremie enigszins inkomensafhankelijk te maken. Wat mij betreft dus een prima doel. Als je de zorgpremie afschaft moet je dat op een andere manier bewerkstelligen.

Die premie is toch al inkomensafhankelijk? Ze moeten eens stoppen met die toeslagen. Het is nu te versnipperd. toeslag hier, subsidie daar. Regel dat gewoon in de inkomensafhankelijke bijdrage....

Straks moet ik bij de AH ook nog meer betalen voor mijn pak koffie omdat ik toevallig bovenmodaal verdien.....

Die premie is toch al inkomensafhankelijk?
Dan weet jij meer dan ik.

Ze moeten eens stoppen met die toeslagen. Het is nu te versnipperd. toeslag hier, subsidie daar. Regel dat gewoon in de inkomensafhankelijke bijdrage....
De toeslag is eigenlijk ook niks meer en niks minder dan een inkomensafhankelijke bijdrage he.
Maar verder heb je wel een punt hoor, al die toeslagen zorgt ook voor een enorme hoeveelheid papierwerk en onnodige bureaucratie.

Minimumloon omlaag, toeslagen weg. Zal ze leren dat werkschuwe tuig.

Je verlaagt er in ieder geval wel de armoedegrens mee. En hoe lager de armoedegrens hoe minder armen.
Jeej!

Als ze nou euthanasie toegankelijker maken voor ieder die aan de dood denkt, is het toch geen ramp om onverzekerd rond te lopen?

Terug
Naar boven