Fitness Seller

Zorgpremie weer omhoog

Bezoekers in dit topic

Minder tijd en geld steken in farmaceutische industrie. De mens lijdt aan degeneratie door al die middeltjes tegenwoordig.
 
Dan weet jij meer dan ik.



De toeslag is eigenlijk ook niks meer en niks minder dan een inkomensafhankelijke bijdrage he.
Maar verder heb je wel een punt hoor, al die toeslagen zorgt ook voor een enorme hoeveelheid papierwerk en onnodige bureaucratie.

Ja dat kan wellicht kloppen ;)

Je hebt de nominale bijdrage die voor iedereen gelijk is en de inkomensafhankelijke bijdrage die via het loon wordt betaald. Rond de 7 procent van je inkomen met een maximum van rond de 2300 euro...

Vind ik prima, zorg moet voor iedereen betaalbaar zijn. Maar schaf die toeslag dan af...
 
-1 voor de mensen die vinden dat ze veeeuls te veeul moeten betalen terwijl ze er nooit gebruik van maken. Wat je betaalt is echt een schijntje voor wat je er voor terugkrijgt als je kijkt naar de prijzen van de zorg.

Ik heb in ieder geval er voor gezorgd dat ik het maximale uit mn verzekering heb gehaald :D
 
-1 voor de mensen die vinden dat ze veeeuls te veeul moeten betalen terwijl ze er nooit gebruik van maken. Wat je betaalt is echt een schijntje voor wat je er voor terugkrijgt als je kijkt naar de prijzen van de zorg.

Ik heb in ieder geval er voor gezorgd dat ik het maximale uit mn verzekering heb gehaald :D
De prijzen van zorg zijn te belachelijk. 5 minuten zat ik in t ziekenhuis, die verpleegster plakte 3 pleisters over mijn vinger en gooide er wat lijm over.. €150. :rolleyes:

Snap ook wel dat wat je ervoor terug krijgt goed is voor als je bijvoorbeeld een keer je been breekt ofzo, maar dat die bedrijven met zoveel kunnen wegkomen is ook belachelijk eigenlijk.
 
Ziekenhuizen zijn geen bedrijven met winstoogmerk en ja daar wordt zeer streng op gecontroleerd :kiss:
 
Minder tijd en geld steken in farmaceutische industrie. De mens lijdt aan degeneratie door al die middeltjes tegenwoordig.

Dit slaat als een tang op een varken. Heb je hier enige onderbouwing voor?
 
Ik heb regelmatig te maken met mensen die hun zorgpremie niet betalen. Naar mijn ervaringen, en die zijn natuurlijk beroepshalve nogal selectief zal ik als eerste toegeven, betalen die mensen het niet omdat ze dat simpelweg niet kunnen. Ja, ze hebben vaak een uitkering of zelfs soms een baan hoe weinig die betaald ook en ja, daar zouden ze met enige verstand zo mee kunnen omgaan dat ze vaste lasten als de zorgpremie kunnen betalen maar zo werkt het simpelweg niet in de praktijk voor heel veel mensen.

Die lui hebben vaak tienduizenden euro's schulden, beslagleggingen op zaken als toeslagen lopen en ander gedoe waar ze niet mee kunnen omgaan waardoor de zorgpremie het eerste is dat ze niet zullen betalen, omdat daar geen directe consequenties aan verbonden zijn. Je gas en licht niet betalen is vervelender zal je met me eens zijn om maar wat te noemen.

Dan draai jij maar eens iemand het gas en licht af, dan staat dezelfde dag nog iemand bij jouw op de deur met een rechterlijk bevel, aansluiten die hap, primaire levensbehoefte.
 
Dan draai jij maar eens iemand het gas en licht af, dan staat dezelfde dag nog iemand bij jouw op de deur met een rechterlijk bevel, aansluiten die hap, primaire levensbehoefte.


Ja natuurlijk, maar feit blijft dat mensen van zo'n beetje alle vaste lasten het eerste kiezen voor het niet betalen van hun zorgpremie zodra ze in de financiële problemen raken.

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:12 ----------

Heb je hier enige onderbouwing voor?


Ik zou er niet meer om vragen in zijn geval als ik jou was :roflol:
 
Dit slaat als een tang op een varken. Heb je hier enige onderbouwing voor?

ja die heb ik. Zoek zelf eerst maar op wat degeneratie is.
Survival of the fittest is over, iedereen kan bijna overleven met wat dan ook, kost klauwen met geld. Of we ze moeten laten doodgaan daar ga ik niet over.

Ja natuurlijk, maar feit blijft dat mensen van zo'n beetje alle vaste lasten het eerste kiezen voor het niet betalen van hun zorgpremie zodra ze in de financiële problemen raken.

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:12 ----------




Ik zou er niet meer om vragen in zijn geval als ik jou was :roflol:

ongekend goede humor Klaaswitz
 
Als je straks wederom verdwijnt voor een paar weken, kom je dan daarna weer terug als weer een ander typetje? :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Als je straks wederom verdwijnt voor een paar weken, kom je dan daarna weer terug als weer een ander typetje? :roflol:

Ander typetje? Volgens mij miste de grap bij het opschrijven al de potentie om als zoiets te dienen. Maar dat terzijde.
Door de vergrijzing, door de medische vooruitgangen, door het meer waard worden van een mensenleven, door ongezondere handelingen stijgt de zorgpremie. We doen het zelf.
 
Minder tijd en geld steken in farmaceutische industrie. De mens lijdt aan degeneratie door al die middeltjes tegenwoordig.

De farmaceutische industrie, die lachen zich een breuk elke maand. Nee die hebben echt geen subsidies nodig om op eigen beentjes te staan.
 
Ik zou er niet meer om vragen in zijn geval als ik jou was :roflol:

ja die heb ik. Zoek zelf eerst maar op wat degeneratie is.

Ander typetje? Volgens mij miste de grap bij het opschrijven al de potentie om als zoiets te dienen. Maar dat terzijde.
Door de vergrijzing, door de medische vooruitgangen, door het meer waard worden van een mensenleven, door ongezondere handelingen stijgt de zorgpremie. We doen het zelf.

Ongezondere handelingen en het stijgen van de vergrijzing door verlenging van het leven van een mens? OK :o

Farmaceutische bedrijven zijn, btw, keiharde corporations.
 
Ach, zoveel kost die maandelijkse premie toch niet? Als student betaal ik zo'n €100 per maand waarvan ik ongeveer €60 terug krijg als toeslag.

Ieder werkend mens moet dit kunnen betalen, zo niet dan ga je één avondje in de maand niet stappen of ipv uit eten te gaan met je meisje ga je zelf wat lekkers koken, scheelt toch ruim €10.

Prioriteiten jongens. :)
 
Ach, zoveel kost die maandelijkse premie toch niet? Als student betaal ik zo'n €100 per maand waarvan ik ongeveer €60 terug krijg als toeslag.

Ieder werkend mens moet dit kunnen betalen, zo niet dan ga je één avondje in de maand niet stappen of ipv uit eten te gaan met je meisje ga je zelf wat lekkers koken, scheelt toch ruim €10.

Prioriteiten jongens. :)
Ze gaan nu ook bezuinigen op die zorgtoeslag he.
 
Ach, zoveel kost die maandelijkse premie toch niet? Als student betaal ik zo'n €100 per maand waarvan ik ongeveer €60 terug krijg als toeslag.

Ieder werkend mens moet dit kunnen betalen, zo niet dan ga je één avondje in de maand niet stappen of ipv uit eten te gaan met je meisje ga je zelf wat lekkers koken, scheelt toch ruim €10.

Prioriteiten jongens. :)

Ja voor 40 euro per maand klaag ik ook niet. Ik ben aan totale premie zo 4000 euro per jaar kwijt. 1200 nominale premie aan de verzekeraar, 400 voor aanvullende verzekering en 2300 voor de inkomensafhankelijke bijdrage.

Das andere koek hè,..

Ik klaag nog steeds niet, kan het prima betalen....
 
-1 voor de mensen die vinden dat ze veeeuls te veeul moeten betalen terwijl ze er nooit gebruik van maken. Wat je betaalt is echt een schijntje voor wat je er voor terugkrijgt als je kijkt naar de prijzen van de zorg.

Ik heb in ieder geval er voor gezorgd dat ik het maximale uit mn verzekering heb gehaald :D

ik betaal dus echt teveel maar daar kan jij in feite niet over oordelen ik zal het dan maar zelf even toelichten ....omdat ik werk in Nederland ben ik verplicht om te betalen en dat terwijl ik in België ook verzekerd ben en dat is ook gewoon een dekking die in het geval dat er in Nederland onverhoopt iets met mij zou gebeuren alles dekt.Hier ben ik dus echt niet de enige in maar met mij veel grensarbeiders.
 
Back
Naar boven