AndroidHealthClinic

zottman curl

is niet veel aan lijkt me, maarja, waarom niet als afwisseling :)

Hehe... ik heb hem nog gedaan toen ik was aan het revalideren van mijn operatie.

Je zal hem goed voelen in je onder(voor?)arm hoor! :D

Denk het niet.

• Topic Starter Topic Starter
Het voordeel is natuurlijk wel dat je meer naar boven krijgt dan bij een reverse curl, waardoor je dus meer gewicht in de negatieve beweging hebt.

Ik denk dat er geen enkele oefening zoveel variaties heeft als de biceps curl ???

Vind het maar een k*t oefening eigenlijk, keer gedaan en kreeg spontaan last van mijn pols.

Heb 'm wel eens geprobeerd, maar vond ze niet echt fijn.

De eerste maanden toen ik trainde stond deze oefening regelmatig in m'n schema. Toen ik na een half jaar m'n schema overboord gooide heb ik hem sindsdien nooit meer gedaan.

Sinds ik de Zottman Curl doe heb ik een massive 8-pack gekregen.

Nee serieus, hij is opzich wel goed in de zin van dat je andere spieren voelt dan normaal. Alleen ging het mij te langzaam. Ik wil gewoon hard pompen met curls en dan lijkt dit meer op een fout dansje.

Heb m wel eens eerder gedaan, vind het niet echt een bijzonder lekkere oefening, handig voor afwisseling maar niets bijzonders

• Topic Starter Topic Starter
Oké bedankt allemaal. Ik vroeg me gewoon af of het een meerwaarde heeft t.o.v. reverse curls. Of is het gewoon een leuk fantasietje dat meer kwaad dan goed doet zoals arnold press (vs. db press)?

Nee, doe dan gewoon reverse curls.

Al dit soort alternatieve aanpakken zijn allemaal leuk natuurlijk. Grappig is wel dat het de semi-bbér, fitness instructeur types zijn die je dergelijke oefeningen ziet doen.
Terwijl de echte pro's gewoon de klassieke oefeningen pakken. Met toevoeging van misschien wat machines voor wat isolation...

Maargoed, dit ziet eruit als een oefening die je wel kan doen voor de afwisseling.

Als je naar meneer Zottman's armen kijkt moet ie wel goed zijn he ;) Ik vind m lekker voor de afwisseling iig, je voelt m lekker branden ook al doe je 8 reps.

Terug
Naar boven