AndroidHealthClinic

Zou je een fatburner gebruiken als....

Dpac

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
81kg
Gegroet allemaal, dit is me eerste post op dit forum en hoop hier nog vaak te komen en kom gelijk met de deur in huis vallen.

Ik weeg nu 87 kg & ben 1.85 lang

Nu ben ik sinds 2 weken actief aan het sporten, abbo afgesloten en wat ik doe is alleen maar cardio.

Ik train 3 x in de week, en dan zit ik alleen maar op een crosstrainer, standje 12 en dan in 1 uur tijd ongeveer verbrand ik 800 calorien, daarna doe ik meestal nog ff roeien en of andere cardio zodat ik minimaal altijd 850/900 calorieen verbrand.

Ik leef in de nachtdienst en heb een zitten beroep dus mijn tijden zijn totaal anders dan de meeste hier, nu is het zo , ik sta uurtje of 1/2 s'middags op dan eet ik wat en uurtje later duik ik de fitness in. Dan doe ik wat ik hierboven vermeld heb en dan naar huis, vaak gelijk honger na het trainen (gelijk eten of toch wachten?)

Dan eten wat de pot schaft, werken en snacht meestal nog een broodje met kaas zonder boter, en per dag om het af te sluiten drink ik ongeveer 6 x een bakje groene thee.

Nu als volgt, ik lees veel over fatburners en heb de zoekfunctie gebruikt maar mijn vraag is, is het nodig voor mij?? Is het geldklopperij en werkt het niet??

Of zou het juist goed zijn voor mij aangezien ik veel cardio doe en het vetverbranden veel sneller wil laten gaan, wil me buikvet meer kwijt en naar de 75 kg toe als mogelijk is.

Wat raden jullie mij aan?? Doe ik het goed of werk ik te snel, verbrand ik te weinig calorieen? Gelijk eten na sporten? Fatburners gebruiken?? Zoja welke?

Alvast bedankt mensen

Ik zou als steun alleen caffeine gebruiken nu, fatburners is eigenlijk voor mensen die heel droog willen staan als je een bf hebt van 18 procent raak je aardig wat kwijt met een goed voedingsschema en trainingsschema.

• Topic Starter Topic Starter
Dus ik moet nu meer koffie drinken dan groene thee?

Ben niet bekend met de afkorting bf dus weet niet wat het betekend, op dit moment staat afvallen als pre, maar daarna wil ik meer spieropbouw doen. Ik dacht misschien gaat het met fatburners sneller.

Ik geloof niet echt in fat-burners. Is vooral geld klopperlij lijkt mij.

Veel cardio en geduld...

Niet kopen, Ga op je onderhoud zitten lees de stickie's wat dat is.
Als je gezonder en beter eet zal je jou buikvet in no-time verliezen, maar je moet wel strikt leven zonder de slechte dingen.
als je onder de 10% bf wil geraken is het misschien wel aan te raden
Bf = Bodyfat

bf = bodyfat, lichaamsvet of beter de verhouding vet / water / spiermassa van je lijf. In groene thee zit ook al veel caffeine. Groene thee is wel ok, kan je niet veel mee misdoen. Ik zou toch ook direct aan krachttraining doen om geen spiermassa te verliezen en je verbrandt er ook (veel!) calorieen mee! Succes

Ik let de laatste weken echt op wat ik eet, bijna geen vet meer, ook al is het aantrekkelijk, toch om af te vallen zou ik denken dat je met cardio sneller en meer verbrand dan met krachttraining?? Want als goed is begint je vetverbranden na 20/30 min??

Naast dat vraag ik me af dat als je bijv. 800/900 calorieen verbrand of je dat diezelfde calorieen moet aanvullen met gezond voedsel?

Hoe kan ik trouwens zien op hoeveel vet % ik nu zit??

Laatst bewerkt:
Het kan ook geen kwaat als je een standaard rondje spier oefeningen doet. Dan komt er nog een beetje spieren onder dat vet vandaan.

1 - krachttraining
2 - dieet
3 - cardio

Cardio doe je goed!
Daarnaast juist wel kracht training gaan doen.

En als je idd maar 1broodje in de nacht eet, veel meer gaan eten!!!
Als echt eet wat je schrijft staat je verbranding op een heel laag pitje.
Ja zult je verbranding een boost gaan geven door vaker te eten.
Wel schoon eten dan he!!!

Bedankt voor de tips mensen, mocht er nog meer tips zijn dan zijn ze welkom , ik ga iig wat doen met de info

Om de 2 uur ongeveer een kleine hap eten ipv in 1 maaltijd hele hele buik tot over de rand vol proppen.

Wanneer je sterkere en grotere spieren krijgt (door krachttraining) gaan die ook meer energy gebruiken. Hierdoor is het weer gemakkelijker af te vallen lijkt me zo.

Wanneer iemand met heel veel spiermassa maar 1 broodje kaas eet op een aantal uren zal die in de loop der tijd flink spiermassa verliezen

Je kan beter eerst krachttraining doen (niet eens super zwaar) en daarna een uur cardio. Door je krachtraining heeft je lichaam zen energie al uit de suikers gehaald. Bij de cardio ga je dan meteen vet verbranden.

Gewoon onder je onderhoud eten en goed trainen dan over een maandje of 2 ben je echt al super veranderd ;)

Eerst eens berekenen wat je behoefte per dag is :) dmv je VVM.
Aan de hand daarvan in excel zetten wat je eet per dag en dat dan aanpassen om aan jou behoefte te komen. Om 1 kilo lichaamsvet te verbranden moet je iets van 8000/9000kcal verbranden tijdens je cardiosessie dus reken maar uit hoelang je er dan opstaat ;)

Na het trainen whey isolaat nemen oid en bijvoorbeeld een banaan.
Fatburner kan je doen als je eerst een paar % zelf bent kwijtgeraakt. Deze kan je dan helpen om dat laatste beetje kwijt te raken al moet je hier geen wonderen van verwachten. Vet% kan je vaak laten meten in de sportschool...

Eerst half uur cardio, zo komt je lichaam in een "verbrandingstand" vervolgens een half uur/uur kracht training, en eventueel nog een half uur cardio, zo deed ik het afvallen (is er nu wel weer aan bij gekomen).

Ik gebruikte zelf Stacker 2 XLPC, maar alleen gebruiken als je bf te hoog is.
Black Cats kan het ook stimuleren, maar ik zelf heb daar weinig nog van gemerkt.

Ben nu al 2 weken goed ziek, zodra ik beter ben duik ik gelijk weer op die crosstrainer, denk ook dat nu ik alles gelezen heb ook wat langer in de sportschool blijf om nog meer te verbranden maar ook om krachttraining erbij te doen

Ben nu al 2 weken goed ziek, zodra ik beter ben duik ik gelijk weer op die crosstrainer, denk ook dat nu ik alles gelezen heb ook wat langer in de sportschool blijf om nog meer te verbranden maar ook om krachttraining erbij te doen

Van sporten kan je ook opknappen :)

Ik heb nog wel een leuk verhaal over ziek en sporten, maar na een uur hardlopen voelde ik me gelijk die dag beter!

Ik heb anders net een flinke sprint getrokken nog, voel me niet echt beter nu hahaha

Terug
Naar boven