AndroidHealthClinic

Zou jij het verlies van je eigen gezin kunnen verwerken?

Peiling Peiling Wat zou jij doen als je iedereen verliest uit je gezin (vrouw en kind(eren)) ?

• Totaal stemmers
    53

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
ik weet dat het een moeilijk in te beelden vraag is maar neem nu dat je een gezin hebt en je verliest je vrouw en kind(eren) zou je dan zelfmoord plegen?
ik denk dat ik ook zelfmoord zou plegen.. wel zowiezo met een wapen, snelle dood.. of euthanasie als je dat zomaar kan aanvragen...

HLN: België - Man pleegt zelfmoord na dood van vrouw en kind in ongeval (263509)

Alex Soares, de man die zijn vrouw en dochtertje verloor bij het ongeval in Heverlee dat op 8 maart aan vier mensen het leven kostte, heeft zelfmoord gepleegd. De man kon het verlies niet verwerken en laat zijn tweede dochter achter, zo meldt vtm vanavond in Het Nieuws.

Twee Roemenen
Het ongeval kostte het leven aan de vrouw van Soares, hun elfjarige dochter en twee vriendinnen van het dochtertje. De wagen waarin het viertal reed werd op het kruispunt van de Herentdreef en de Waversebaan in Heverlee in de flank aangereden door de wagen van twee jonge Roemenen.

Onder invloed
Die reden aan een veel te hoge snelheid en bleken onder invloed van drugs. Omdat bij onopzettelijke doding door een verkeersongeval alleen de bestuurder verantwoordelijk gesteld kan worden, heeft de raadkamer diens kompaan vrijgelaten.

Overmand door verdriet
Bijna twee maanden na het ongeval heeft het drama een vijfde leven geëist. Woensdagavond ondernam Soares een zelfmoordpoging en gisteravond is hij aan de gevolgen daarvan overleden. De Braziliaanse Leuvenaar zou overmand geweest zijn door verdriet na het verlies van zijn vrouw en dochtertje.

Het meisje van het gezin dat nu alleen overblijft, wordt opgevangen door familie en haar klasgenootjes krijgen opnieuw psychologische opvang. (belga/eb)

Als ik maar één kind zou hebben dan zou het er dik inzitten dat ik zelfmoord zou plegen. Maar in dit geval is de man zeer egoïstisch geweest en zijn overgebleven dochter is nu helemaal alleen!

Als ik maar één kind zou hebben dan zou het er dik inzitten dat ik zelfmoord zou plegen. Maar in dit geval is de man zeer egoïstisch geweest en zijn overgebleven dochter is nu helemaal alleen!

Beetje kort door de bocht he? Je hebt geen idee wat zoiets met je kan doen.

Soms denk ik daaraan en kan echt al moeilijk leven met de gedachte. Het zal niet makkelijk zijn, maar ik zou wel proberen om het de beste ervan te maken. Dat zou vb ook mijn moeder gewild hebben..of vader/broer/zus....

Ik heb de laatste optie gestemd, maar is denk ik gelijk aan de voorgaande optie.

'Zo snel mogelijk' is voor iedereen anders en kan zelfs voor de ene persoon maanden/jaren duren.

ik zou er een lange tijd mee inzitten maar toch ooit terug een nieuw leven beginnen, hangt ook af hoe jong ik ben... ik koos dus voor optie 4

nou, ik zou kapot zijn, maar zelfmoord? why?

• Topic Starter Topic Starter

hij heeft wel gelijk.. egoistisch is het niet maar je tweede kind verliest al zijn moeder en zus en dan plots verliest ze ook nog haar vader en is ze een weesje...

nou, ik zou kapot zijn, maar zelfmoord? why?

iets waar je zo lang over gedaan hebt om op te bouwen, laat staan dat je zomaar even je levenspartner vind waar je samen oud mee wil worden, de gedachte alleen al om opnieuw te beginnen.. dat wil je toch niet? je was gelukkig ...

met zelfmoord los je niks op en je kan altijd een tweede leven beginnen... je kan altijd terug verliefd worden en dan vergeet je uw verleden ook sneller

Hoe kijk jij ertegenaan el smurfo ?

Geen idee. Daar kom je toch pas achter als zoiets je overkomt. Wil er eigenlijk niet eens over nadenken.

Ik weet het niet. Als je je kindjes verliest is dat heel wat. Als je verder niets meer hebt denk ik wel dat het makkelijker is om zelfmoord te plegen dan om te blijven leven met zo enorm veel verdriet.

ik denk niet dat ik zo'n groot verdriet alleen aan zou kunnen. Maar je weet het nooit.

als ik een gezin zou hebben en ik zou ze allemaal in een klap verliezen, dan zou ik 100% zeker zelfmoord plegen, without a doubt.

Ik heb kinderen en een kind verliezen lijkt mij het ergste dat mij kan overkomen. Maar dan nog kan ik met zekerheid zeggen dat als als er één van de twee komt te overlijden dat ik geen zelfmoord zal plegen. Dat kan ik m'n andere zoon dan niet aandoen.

Als ik ze beide zou verliezen dan zou ik zeker weten mezelf van het leven beroven! (misschien zwak, maar ik zou echt niet zonder ze kunnen)

Hoe kijk jij ertegenaan el smurfo ?

staat hierboven
maar ik weet het niet.. als ik mijn keuze-antwoorden opnieuw lees begin ik te twijfelen :p
enerzijds zou ik het niet aankunnen en na een tijdje zelfmoord plegen
je hebt een relatie opgebouwd van 10-20 jaar, je hebt je levenspartner gevonden, trots op je kinderen en je houdt zielsveel van je vrouw (in de ideale situatie) je hebt je kind(eren) zien opgroeien, al die momenten en herinneringen dat je er aan overgehouden hebt over al die jaren kan je toch niet zomaar even verdringen? Alles is gewoon WEG! Kortom je bent trots op wat je bereikt hebt.. en op 1 dag is nix er nog.. Geen vrouw of dochter waarmee je samen wakker wordt, niemand waarmee je nog kan praten als je thuiskomt over je dagelijkse ergernissen of avonturen, niemand weermee je samen het nieuws kijkt of een filmpje, je dochter die niet meer naar het ballet moet.. ik denk dat het onvoorspelbaar hard aan komt.. en misschien de kleine dingen en gewoontes het meeste maar anderzijds denk ik dat je vrouw en dochter niet zouden gewild hebben dat je de rest van je leven verspild met het treuren om hen en dat je het verwerkt en een nieuw leven start en een nieuwe vrouw zoekt en er gelukkig oud mee wordt of tenminste terug een gelukkig persoon wordt met goede vrienden om je heen maar ik weet van mijzelf dat ik het moeilijk heb om er zelf iets leuks van te maken en ik het gemakkelijker heb om in een depressie terecht te komen, zeker als ik alleen ben. Ik denk dat je in zo een geval het beste een paar weekjes treurt en daarna echt veel met vrienden optrekt, nieuwe hobbie zoeken, vrije tijd goed besteden en vooral proberen om niet te veel alleen te zijn om er over te geraken maar de ene persoon zal al wat gemakkelijker zijn gevoelens de baas kunnen dan de andere. Ik ben gewoon soms veel te emotioneel als ik alleen ben en zelfs al zou ik al mijn vrije tijd goed spenderen zou ik het toch niet kunnen laten om als ik 5 minuutjes over heb er toch aan te denken :o

Laatst bewerkt:
Geen idee eigenlijk, maar ik denk geen zelfmoord.

Ken persoonlijk iemand die op 5 jaar tijd

- eerst een kind heeft verloren door een verkeersongeluk
- haar man heeft verloren door een ziekte
- een tweede kind heeft verloren door een ziekte

ze geloofde nog in God, nu niet meer.

Ik zou in ieder geval niet weten wat me overkomt.

Kun je pas ècht over oordelen als het je ten beurt valt.

Klinkt misschien wel kouig, maar ik denk dat ik het ga zien als overgang om van het leven een nieuw speelveld te maken.

Uiteindelijk blijven het 2 afbrokkelingen op een schaal van 5,5 miljard. Alleen het gewicht van die twee is kolosaal vanwege het instinctieve egoisme dat je bezit. Een instrument dat overigens bij ieder individu in verschillende mate een plaats inneemt in het binnen perspectief.

Als reeele ras optimist zal ik er alles aan doen om die leegheid om te zetten in ruimte waaraan opnieuw invulling gegeven kan worden. Ik kan me niet voorstellen dat ik welke ruimte dan ook onbezaaid laat zolang ik leef. Na zo'n klap is het de kunst eerst potentie terug te winnen.

optie 4 gekozen

Terug
Naar boven