MuscleMeat

Zou jij het verlies van je eigen gezin kunnen verwerken?

Peiling Peiling Wat zou jij doen als je iedereen verliest uit je gezin (vrouw en kind(eren)) ?

• Totaal stemmers
    53
Ik ben niet het type voor zelfmoord.
Mijn wereld zou wel helemaal instorten als ik mijn vrouw (en nog erger mijn kinderen) zou verliezen.

Echter een sterk mens kan veel verwerken, en ik denk dat ik ook dit uiteindelijk wel zou kunnen verwerken, maar wil er niet te veel aan denken!

Als het eraan denken al moeilijk voor je is zul je het ook wel kunnen verwerken he ;)

Verwerken niet, mee kunnen leven misschien.. Is moeilijk in te beelden en ook niet echt fijn om in te proberen te beelden.

Zelfmoord is voor doetjes, laatste of voorlaatste optie denk ik. Niet omdat dat van nature makkelijk is, maar het is wel de beste manier om zsm je ellende te vergeten.

Zelfmoord is voor doetjes, laatste of voorlaatste optie denk ik. Niet omdat dat van nature makkelijk is, maar het is wel de beste manier om zsm je ellende te vergeten.
Ik vind het toch vrij hardcore om jezelf van het leven te durven beroven persoonlijk, heb je toch wel lef voor nodig imo.
Het is ook moeilijk in te beelden wat er door je hoofd gaat als zoiets daadwerkelijk met je gebeurd, denk niet dat je dan nog normaal alles op een rijtje hebt.

Dat weet ik zo nog niet. Het hangt vooral af van de manier waarop: om jezelf voor het hoofd te schieten zal je meer lef nodig hebben dan een overdosis pillen te nemen.

Ik weet verder niet of ik zo'n verlies zou kunnen verwerken, ik denk daar niet over na.

Ik ben zelf nogal narcistisch, zou zelf dan ook nooit overwegen om zelfmoord te plegen :)

Ik vind het toch vrij hardcore om jezelf van het leven te durven beroven persoonlijk, heb je toch wel lef voor nodig imo.
Het is ook moeilijk in te beelden wat er door je hoofd gaat als zoiets daadwerkelijk met je gebeurd, denk niet dat je dan nog normaal alles op een rijtje hebt.

Dat weet ik zo nog niet. Het hangt vooral af van de manier waarop: om jezelf voor het hoofd te schieten zal je meer lef nodig hebben dan een overdosis pillen te nemen.

Ik weet verder niet of ik zo'n verlies zou kunnen verwerken, ik denk daar niet over na.

Dat is een veelgezien misverstand volgens mij. Mensen die zelfmoord plegen hebben denk ik heus niet meer lef dan wie het niet doet. Ze zijn gewoon zo ver dat er geen andere uitweg meer is, terwijl iemand met een sterk karakter vecht om door het leven te komen zal een zwak persoon dus de makkelijke en snelle uitweg kiezen.

Het leven is veel harder dan de dood ooit kan zijn.

Het leven is veel harder dan de dood ooit kan zijn.[/QUOTE]

Mooi gezegd..

Ik zou dan denk ik gaan leven als een man die niks meer te verliezen heeft...schijt aan alles... boeit me niet of ik dood ga aan dingen...het zou me waarschijnlijk allemaal een worst wezen wat er dan nog voordoet.

Het leven is veel harder dan de dood ooit kan zijn.

QFT

ik zou nooit zelfmoord plegen in zo'n geval, imo loop je dan weg voor je problemen ipv ze te facen.

vooral omdat deze man ook een dochtertje heeft... als je een dochtertje hebt lijkt het me toch dat je uit liefde voor haar iig probeert sterk te zijn.

maargoed het is natuurlijk makkelijk oordelen van een afstandje.

ik heb voor 4 gekozen.

Als je nog een dochtertje achterlaat tja dan zou ik geen zelfmoord kunnen plegen denk ik.
Maar een schokkende gebeurtenis als bijv iedereen van je familie omkomt door iets verschrikkelijks dan durf ik niet hard te beweren dat ik geen zelfmoord zou kunnen gaan plegen.
Als een doel in je leven wegvalt dan kan dat rare dingen met je doen.

1na laatste optie.. Gaat mezelf niet vermoorden

ik mis de optie "ik word alcaholist en verzuip in me eigen medelijden"

zou waarschijnlijk flink elke dag drinken, ben niet een persoon die het "lef" heeft om zichzelf van het leven te beroven ik vind dat je dat gewoon niet mag doen.

verder zou ik er harstikke kapot van zijn , en langzamerhand veranderen in een einzelganger die niks meer om het leven geeft en een eenzame dood is het gevolg.

Terug
Naar boven