Fitness Seller

Stelling Zou jij voor altijd willen leven ?

Als de aarde over enkele miljarden jaren dan vergaat zweef ik dan voor altijd rond door het heelal?

een stuk langer misschien, met een onverwoestbaar lichaam. Lijkt me k*t als je zwaar gewond raakt, gehandicapt en daar een paar 100/1000 jaar mee door moet leven.

maar eeuwig denk ik niet dat de menselijke geest daar geschikt voor is, een paar miljard jaar leven pff.

dan kunnen bodybuilder eeuwig op roids blijven gaan.. Dan is zelf ronnie coleman voorbijgestreefd :o

never say never
-J.B.-

Kwaliteit van leven zit hem niet in de duur.

Vaak zelfs tegenovergesteld lijkt wel ..als je je ineens bewust bent van je einde ga je de dingen wat minder vanzelfsprekend vinden en ga je misschien wel echt "leven" maar dat verschilt vast per persoon.

Nee dus. Een beperkte levensduur is juist goed.
Ben natuurlijk wel voor het uitbannen van alle ziekten en lelijke en pijnlijke manieren om te sterven, sterven is vervelend, dood zijn waarschijnlijk niet.

Maar met verbeterde medische wetenschap, technologie en verlengde levensduur moet een zelfgekozen einde oid. in ieder geval ook meer bespreekbaar worden en minder gepaard gaan met taboe en schaamte. Maar..in samenlevingen waar alles door technologie ook steeds meer maakbaar wordt wordt alles waarschijnlijk gewoon steeds oppervlakkiger en gaat het tegenovergestelde gebeuren. Alle tegenslag is gewoon altijd je eigen schuld, tegenslag en dood moeten we sowieso zoveel mogelijk verstoppen enz. dat zien we nu al, lang leve de lol toch? (Ja en lekker rechts stemmen gelijk ook. Zolang het duurt, ik het maar goed heb met weinig tegenslag, toevallig geboren in een Nederlands kruiwagentje en me alleen zorgen hoef te maken om de vakanties en grotere auto van m'n buurman.)

Voor altijd leven maar toch een einde kunnen maken?
Something isn't right...

stel je voor hoeveel wijven je dan zou kunnen nken:)

Nee, zou er doodmoe van worden.

Terug
Naar boven