AndroidHealthClinic

Stelling Zou jij voor altijd willen leven ?

Als ik het fysiek van Arnold Schwarzenegger had wel.

Alsof je dan ook daadwerkelijk onsterfelijk bent. Voor het zelfde geldt ben je op je 125ste aangereden door een auto en ben je dood. Mischien draai je wel op voor een moord die je niet eens hebt gepleegd en krijg je levenslang :roflol: Mischien breekt er over 100 jaar een oorlog uit en wordt je dood gebombardeerd....vroeg of laat you are ****ed anyway.

Alsof je dan ook daadwerkelijk onsterfelijk bent. Voor het zelfde geldt ben je op je 125ste aangereden door een auto en ben je dood. Mischien draai je wel op voor een moord die je niet eens hebt gepleegd en krijg je levenslang :roflol: Mischien breekt er over 100 jaar een oorlog uit en wordt je dood gebombardeerd....vroeg of laat you are ****ed anyway.

Achjeh print je ff een kopietje van je hersenen toch, no problemo.

No :trollface:

De wereld is al zwaar overbevolkt. En helaas zal dit steeds erger worden. Mensen gaan minder snel dood. Doden is verboden. Ziektes zijn makkelijk te genezen. Etc.
De mens zal zich hierdoor uiteindelijk zelf kapot maken.

Ik ben zeker bang voor de dood zoals eigenlijk iedereen wel. Het eeuwig leven klinkt dan ook zeker aantrekkelijk. Maar dan sowieso alleen als je gezond bent. Maar ik denk eigenlijk dat je het na 200 jaar wel gezien hebt.

Ik denk dat dan 100% van de huwelijke zullen mislopen, noway dat je het 200 jaar met zo'n wijf uit houd :p

voor altijd leven? natuurlijk maar als dat echt een doel van me was dan ging ik heel anders leven

ik denk dat het helemaal niet reeel is om eeuwig te leven.
ik denk dat je dan totaal niet meer met de maatschappij mee kan.

kijk maar eens naar ouder wordende mensen, gaan allemaal klagen over hoeveel alles vroeger beter was, en raken gewoon achter met diverse andere dingen.

Dit gaat degene die eeuwig leeft ook gebeuren, simpel zat.
Je lichaam kan wel jong blijven, de rest gaat toch problemen krijgen met de constant veranderende wereld.

Kort samengevat : Je gaat een hele grote generatie kloof krijgen.

Eeuwig blijven leven klinkt leuk, maar is het zeer waarschijnlijk niet.

Ik ben me de laatste tijd aan het inlezen in transhumanisme en de wetenschappelijke mogelijkheden daaromtrent in de toekomst. De dood is wat mij betreft niets anders dan een natuurlijk design probleem dat voortkomt uit de evolutie en moet helemaal niet gezien worden als een logische uitweg. Het universum is groot genoeg om zo goed als eeuwig te leven en de kans is groot dat de mens ooit eeuwig, of toch erg lang, zal kunnen leven. Waarschijnlijk niet in het lichaam dat we gekregen hebben, maar zeker wel in een andere vorm.

De dood als iets moois zien is een waanbeeld dat gewoonlijk aansluit bij religieuze dogma's waar geen enkel bewijs bestaat dat er een leven na de dood is. Iedereen mag zelf kiezen voor de dood, maar niemand zou zich daarbij moeten neerleggen.

Het is helaas door figuren die sterven als een mooi deel van het leven zien dat we honderden jaren van wetenschappelijke evolutie hebben gemist en nu wat dat betreft nog weinig bereikt hebben.

Een eerste stap in de richting van eeuwig leven zie ik in de mogelijkheid om het brein met alle ervaringen, gedachten, kennis, en zelfbewustzijn los te koppelen van het fysieke lichaam, en op te slaan in data. Een mens zou zo een 'backup' van zijn hele 'ik' kunnen bewaren (in high security omgeving) en na de dood verder kunnen leven in bijv. een virtuele wereld of zelfs een kunstmatig lichaam.
Mooi verwoord dit vind ik ook.
Het is tijd dat de dood niet als iets moois gezien moet worden. Ik heb ook het idee dat zodra ik hersendood ben mijn hele bestaan er niet meer is. Ten slotte zijn het je hersenen die de mens maken.
Op het moment dat die hersenen er uit zouden kunnen en op de een of andere manier in een robot zouden kunnen die misschien zelfs aangepast is aan omstandigheden op een nieuwe bewoonbare planeet.
Komt onsterfelijkheid heel dichtbij. Wat ik zelf aan het denken was is dat het nog mooier zou zijn als je hersenen op een gegeven moment kunt inscannen. Omdat hersenen natuurlijk nog steeds weefsel zijn en een chip wat langer mee gaat.
In theorie ben jij dan nog steeds dezelfde persoon of zie ik dat verkeerd?

Vrij zeker ja.

Na de dood is er niets. Iets = beter dan niets, dus het eeuwige leven is beter dan de dood. En ik zou er echt geen problemen mee mezelf te motiveren, ook al is het leven oneindig en heeft niets echt haast.

Denk je dat je hersens niet levensmoe worden?

Nee dus.

Zeg dat maar over 80 jaar, als je alles wel een beetje gezien hebt in het leven.

Er zal wel altijd iets nieuws te doen zijn of te leren. Vooruitgang staat niet stil zoals sommige mensen. Het is zo dat velen op 80 jaar de capaciteit niet meer hebben door veroudering.

Laatst bewerkt:
Ik ben me de laatste tijd aan het inlezen in transhumanisme en de wetenschappelijke mogelijkheden daaromtrent in de toekomst. De dood is wat mij betreft niets anders dan een natuurlijk design probleem dat voortkomt uit de evolutie en moet helemaal niet gezien worden als een logische uitweg. Het universum is groot genoeg om zo goed als eeuwig te leven en de kans is groot dat de mens ooit eeuwig, of toch erg lang, zal kunnen leven. Waarschijnlijk niet in het lichaam dat we gekregen hebben, maar zeker wel in een andere vorm.

De dood als iets moois zien is een waanbeeld dat gewoonlijk aansluit bij religieuze dogma's waar geen enkel bewijs bestaat dat er een leven na de dood is. Iedereen mag zelf kiezen voor de dood, maar niemand zou zich daarbij moeten neerleggen.

Het is helaas door figuren die sterven als een mooi deel van het leven zien dat we honderden jaren van wetenschappelijke evolutie hebben gemist en nu wat dat betreft nog weinig bereikt hebben.

Een eerste stap in de richting van eeuwig leven zie ik in de mogelijkheid om het brein met alle ervaringen, gedachten, kennis, en zelfbewustzijn los te koppelen van het fysieke lichaam, en op te slaan in data. Een mens zou zo een 'backup' van zijn hele 'ik' kunnen bewaren (in high security omgeving) en na de dood verder kunnen leven in bijv. een virtuele wereld of zelfs een kunstmatig lichaam.

+1.

Wat mij een ingewikkelde vraag lijkt, is dat als we technologie ontwikkelen om (veel) langer te leven, of we dit ook moeten doen. Het zou betekenen dat we geen kinderen meer moeten krijgen, want anders zouden we binnen no-time overvol zijn. Wat zou dit betekenen voor onze vooruitgang als samenleving, als iedereen eindeloos tijd heeft. Wat zou dit betekenen voor ons als soort, als de genen niet meer steeds worden doorgegeven etc.

Maar voor dit topic: Als ik de enige zou zijn zou ik het zeker willen, zolang ik er idd wel zelf een eind aan kan maken.

Edit: Dit doet me denken aan een aflevering uit Star-Trek, waar een hologram een heel leven leidt in een klein computertje met genoeg geheugen voor een heel leven. Je zou dus ook een oneindig leven kunnen leiden in een computer met voldoende geheugen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dan 100% van de huwelijke zullen mislopen, noway dat je het 200 jaar met zo'n wijf uit houd :p

Dus? Net alsof dat ergens nodig zou zijn, als man hoef je alleen een vrouw te behouden totdat ze baart, als vrouw zou het handig zijn om je man te houden tot de kindjes volwassen zijn. Daarna is het op naar de volgende.

"Tim kraaijvanger" moet z'n bek houden. Er is niets "mooi" aan sterven. beetje liggen rochelen van de pijn op je sterfbed, nabestaanden die de rest van hun leven met een onverwerkbaar trauma moeten voorleven, ....
Voor hun is er in elk geval nix mooi aan, en voor jezelf ook niet, want achteraf kan je er toch niet van genieten. De dood is gewoon een ziekte die je met alle mogelijke middelen zou moeten bestrijden, maar ja dat kan natuurlijk niet, dus leeft iedereen alsof hij voor eeuwig zal leven, of gaan ze als een leugenachtige lafaard de godsgruwel die ons allemaal te wachten staat, verbloeme.n

Anders moet Timmetje zelf maar stante pede van zijn balkon zijn geluk in springen, als hij het toch zo mooi vindt.
Als je doodgaat word alle DMT in je lichaam vrijgemaakt waardoor je dus ****ing hard gaat trippen. Het einde van je leven is tevens je hardste trip ooit, **** yeah :D

Terug
Naar boven