Fitness Seller

Zuivel producten wel of niet in de cut-fase?

Peiling Peiling Gebruik jij zuivel producten in de cut-fase?

• Ja, zoveel ik wil maakt geen donder uit

Stemmen: 83 44,6%
  • Ja, maar ik beperk het, en onder een bepaald % schrap ik alle zuivel

Stemmen: 66 35,5%
  • Nee, geen zuivel in de cut, het werkt de "ripped" look tegen

Stemmen: 37 19,9%

• Totaal stemmers
    186
ik heb geen zuivel meer in de cut en na 2 weken zie ik al extreme verschillen
ik ben nu nog droger dan op de foto's die ik vrijdag geschoten heb..

gewoon kwark ingeruild voor wat koolvis en extra eieren..

@RvR: Zijn je aantal koolhydraten procentueel verminderd?

Big_T zei:
@RvR: Zijn je aantal koolhydraten procentueel verminderd?

gewoon rustig aan afbouwen.. niet gelet op percentages of grammen.. gewoon elke week wat koolhydraten schrappen.. bijvoorbeeld 2 boterhammen minder.. en zo afbouwen..

op deze manier gaat het allemaal wat makkelijker.. als je de hele tijd bezig bent met berekenen hoeveel je moet schrappen en hoeveel % je van dit moet en van dat, dan ben je in mijn ogen te weinig met je aandacht bij de training zelf..

Big_T zei:
En waarom zijn baby's zo gezond door het maandenlang drinken van moedermelk? Waarom produceert de vrouw of elk ander zoogdier, dan uberhaupt melk? Zeker omdat het volgens dit artikel zo enorm schadelijk is voor de mens?

Het enige wat telt is: gebruik met mate.

Mooie vergelijking mensenmelk met koeienmelk. Als je alleen al kijkt naar het etenpatroon van de mens en koeien. :rolleyes:

Wist je dat wij de enige zoogdieren op aarde zijn die moedermelk van een ander zoogdier nuttigen. Dus je kan je afvragen hoe gezond het is.

Maar voor de rest ben ik het met je eens. Geniet maar met mate..

thesuite zei:
Mooie vergelijking mensenmelk met koeienmelk. Als je alleen al kijkt naar het etenpatroon van de mens en koeien. :rolleyes:
Wat is er mis met het eetpatroon van een koe? De samenstelling van koeienmelk is in principe niet veel verschillend van mensenmelk. Zolang er geen voedselverontreiniging is, heb je zuivere melk die zowel bij mens als dier voldoende koolhydraten, eiwitten, vetten, vitaminen en mineralen bevat. Alleen de verhoudingen van de macronutrienten zijn anders tussen de verschillende melksoorten, maar die samenstelling staat zo op de melkdoos af te lezen, dus wat is dan het probleem.

Wist je dat wij de enige zoogdieren op aarde zijn die moedermelk van een ander zoogdier nuttigen. Dus je kan je afvragen hoe gezond het is.
Veganisten gebruiken dit argument ook graag. En weet je dat we de enige zoog'dieren' zijn die gewassen koken om ze verteerbaar te maken en te kunnen eten? Ja dat moet dan wel ongezond zijn. Wat heeft het ene met het andere te maken??? De mens heeft gewoon een groter brein dan de dieren, en is daardoor op het idee gekomen om aan veeteelt en landbouw te gaan doen. Of iets ongezond is heeft daar helemaal niets mee te maken. Plantaardig voedsel kan net zo schadelijk zijn als dierlijk.

Maar voor de rest ben ik het met je eens. Geniet maar met mate..
Zoals met alles...

zuivel is slecht

in de cut dan :D
PUNT

Arnold zijn uitspraak melk is voor baby's

HaHa

Ik denk niet pakken als je echt hard wil worden.

Fred:D

pas als je onder de 8% wil

Ik merk het totaal niet dat ik minder droog wordt van zuivel producten.
van eieren merk ik het wel gelijk
daar krijg ik snel een extra vetlaag van.

ik merkte het verschil met zuivel wel meteen.. daarom heb ik besloten om de zuivel uit mn bulk te gooien.. ik wil niet onnodig een dikke huid hebben..

mass_builder zei:
dan zou ik het geel eruithalen!!

dat vind ik ook weer zonde.
Dan eet ik liever gewoon 3 eieren max per keer.
en zorg dat ik de rest van de dag niet teveel calorien binnen krijg.

Melk is misschien leuk en lekker in de shake als je gaat bulken, maar water is toch beter. zit dan minder calorien in maar is ook een stuk gezonder voor mensen dan melk (koemelk) en bovendien, een goede shake heeft geen melk nodig om op smaak te komen.

Tja ik drink ook weer gewoon melk, maar ik heb het zeer ruime tijd niet gedronken en het effect is hetzelfde als geen alcohol drinken, je voelt je fitter worden en sterker en je bouwt minder vet op.

Ik zal niet zeggen dat je je melk maar helemaal moet schrappen, maar het is het proberen waard. De schadelijke delen van gewone koemelk, de slecht verterende delen dan, die zijn in yoghurt en karnemelk bewerkt en zijn dan weer wel verteerbaar. Geitenmelk is ook geheel verteerbaar voor ons - mensen.

Dat Koemelk niet goed is voor dieren die geen koe zijn is wel bewezen in de dieren-opvang en rescue- wereld, alle dieren die gevoed worden met koemelk worden erg ziek en/of gaan dood. Geloof je het niet, geef je hond of kat dan lekker melk ipv water, kijken hoelang je de diaree wil opruimen. Karnemelk hebben ze ook weer minder last van. Maar goed de dieren die gevoed werden, kregen geiten of schapenmelk, daar knapten ze weer van op.

Zie maar wat je hier mee doet, maar mijn mening is dus, voor een bodybuilder is melk niet goed.

was nog wat vergeten te vermelden.

reeds vroeger was bekend dat bepaalde medicijnen niet moesten worden ingenomen met melk. Dat geldt voornamelijk voor natuurlijke stoffen. Tot de natuurlijk stoffen vallen meestal ook onze geliefde supplementen. Melk heeft de eigenschap om stoffen af te breken en te neutraliseren, wat doet dat dan met onze supplementen ???? lijkt me logisch, ook afbreken en de werking reduceren tot nul.
Dat je creatine met sap in moet nemen ipv melk is niet alleen vanwege het transport en de insuline aanmaak, maar ook, met melk valt er weinig creatine te transporteren.

Dus geen zuivel in de cut-fase. in ieder geval geen melk ( en kaas wordt je ook vet van, tenzij erg jonge, zoutloze/zoutarme kaas)

was nog wat vergeten te vermelden.

reeds vroeger was bekend dat bepaalde medicijnen niet moesten worden ingenomen met melk. Dat geldt voornamelijk voor natuurlijke stoffen. Tot de natuurlijk stoffen vallen meestal ook onze geliefde supplementen. Melk heeft de eigenschap om stoffen af te breken en te neutraliseren, wat doet dat dan met onze supplementen ???? lijkt me logisch, ook afbreken en de werking reduceren tot nul.

Heb je verwijzingen naar die "afbrekende" werking van melk ?

Ik denk dat een (andere ?) reden is dat melk slijmvorming veroorzaakt, waardoor somige stoffen minder goed opgenomen kunnen worden in de darmen (met als gevolg bijvoorbeeld diarree omdat het water er in de dikke darm moeilijker uitgehaald kan worden). Tevens coaguleert melk in de maag, waardoor de inhoud langer in de maag en dus in het maagzuur blijft zitten en bijvoorbeeld capsules al in de maag open gaan terwijl ze dat pas in de darmen zouden moeten doen. (melk wordt dan meestal ook in 1 adem genoemd met maagzuurremmers)

( en kaas wordt je ook vet van, tenzij erg jonge, zoutloze/zoutarme kaas)

wat heeft zoutarm met wel of niet vet worden te maken ? En waraom wordt je niet vet van jonge kaas en wel van zoutarme oude kaas ?

Dat van de kaas staat er wat ongelukkig, jongere kaas is minder vet. en produkten met meer zout, is meer vocht vasthouden, en ook meer vetopslag, het water gaat niet in de spieren zitten maar wel in de vetlagen.

wat je schrijft over melk klopt overigens ook, maar bevestigd tevens grotendeels mijn theorie, danwel vult het aan of nuanceerd.

groetennnnnnnnnnnnn

Door meer zout te eten heb je meer vochtopslag daardoor lijkt het dat je wat boller wordt, maar niet vetter.

Meer kcals in dan out dat maakt je vetter.

Terug
Naar boven