MuscleMeat

zwaar criminele Marokkaanse jongeren in de Diamantbuurt in Amsterdam

Als je het Nederlandse paspoort ontneemt bij een misdrijf, blijft het Marokkaanse exemplaar over. Wat dus betekend dat men prompt illegaal is, wat inherent een terugkeer zou betekenen naar Rabat. Menselijk voor Nederland en wij ontrekken ons aan kosten en de aanpak blijft menselijk.

In Marokko houd men graag elke Marokkaan verbonden aan de nationaliteit, wegens dit enthousiasme wat er klaarblijkelijk vanuit Rabat is voor haar burgers, zal er vast geen bezwaar zijn om de verantwoordelijkheid te nemen voor uitgezette landgenoten van elders.

Waar wij daags stevige ratdraaiers de fysieke aanwezigheid in ons land zouden ontzien, zal er ook een wakker schuddend besef ontstaan binnen de Marokkaanse gemeenschap dat onetisch gedrag wel degelijk een permanente consequentie kan hebben. Tevens zal de Nederlandse-Marokkaanse diplomatie op de proef worden gesteld. Het is voor beide partijen verfrissend als de ramen open gaan.

Daar waar Marokkanen nu binnen het huidige stelsel ervan bewust zijn de verbinding met verblijf in Nederland te behouden, geeft ze dit een veilige ondergrond om zorgeloos in vervoering te raken en het wangedrag te bedrijven.

Criminelen horen thuis in de gevangenis, niet in Marokko. Wat als zo'n "allochtoon" (het zijn niet eens allochtonen als ze hier geboren zijn) toevallig alleen een Nederlands paspoort heeft? Tikkie op de vingers en weer terug op straat zoals nu ook met de rest gebeurt?

Denk je nou dat als er ook echt straffen uitgedeeld worden dat dit uberhaupt nog een probleem zou zijn? Het probleem is niet de Marokkanen, het probleem is het marshmellow-systeem van Nederland. Al word je opgepakt en in de bak gegooid dan kan je een paar jaar lekker internetten en gratis eten.

Omdat ze een taalachterstand hebben. Als de leerkracht lesgeeft volgens het niveau van de midden-klasse belgen, dan kan dit demotiverend werken voor anderen die de nederlandse taal niet zo goed beheersen.

En ze hebben weldegelijk minder kansen. Als dat niet zo was, dan had je veel meer opgeleide allochtonen dan nu het geval is.

Er is ergens (of op heel wat plaatsen) dat voor remming zorgt.

Criminelen horen thuis in de gevangenis, niet in Marokko. Wat als zo'n "allochtoon" (het zijn niet eens allochtonen als ze hier geboren zijn) toevallig alleen een Nederlands paspoort heeft? Tikkie op de vingers en weer terug op straat zoals nu ook met de rest gebeurt?

Denk je nou dat als er ook echt straffen uitgedeeld worden dat dit uberhaupt nog een probleem zou zijn? Het probleem is niet de Marokkanen, het probleem is het marshmellow-systeem van Nederland. Al word je opgepakt en in de bak gegooid dan kan je een paar jaar lekker internetten en gratis eten.

ALLOCHTOON
Drukt uit dat de persoon, zijn ouders of grootouders uit een ander land afkomstig zijn.

Het gaat mij erom, dat er nog te veel aleen maar wordt gedacht aan marokkanen etc bij het woord Allochtoon.
Dat benadeeld mij aangezien mijn moeder van Australische afkomst is. Want je bent een blijft, een Allochtoon.

Je kent dat filmpje van lingo wel toch?
'een A, niet aangepast aan het leven in de maatschappij'
'een allochtoon?'

There's my point.

marokanen blijven gasten in Nederland, als ze hier de gangster uitkomen hangen terug
het vliegtuig op en weg ermee.

Omdat ze een taalachterstand hebben. Als de leerkracht lesgeeft volgens het niveau van de midden-klasse belgen, dan kan dit demotiverend werken voor anderen die de nederlandse taal niet zo goed beheersen.

En ze hebben weldegelijk minder kansen. Als dat niet zo was, dan had je veel meer opgeleide allochtonen dan nu het geval is.

Er is ergens (of op heel wat plaatsen) dat voor remming zorgt.

En heel het onderwijs verlagen van niveau.
Ik denk dat iemand met een leerachterstand alleen maar negatieve gevolgen geeft voor de hele klasgroep. Ik vind dat niet de maatschappij moet lijden voor hun, gewoon speciale kleine groepen maken voor ze.

is het schelden met h**r tegenwoordig zwaar crimineel? ???

ik heb meer met de kleuterneuqers die constant worden vrijgelaten! Waarom hoor ik wilders er nooit over?

Straffen pas als allerlaatste maatregel. Ik zou hen eerst uitnodigen voor een cursus opvoeding... ook preventief in risicogroepen. Als ze weigeren en de toestand verandert niet moeten ze dit uiteindelijk voelen. Recht op kindergeld afnemen als stok achter de deur moet kunnen.

Dat is inderdaad een maatregel die heel goed kan helpen. Wat vaak het scenario is, is dat de cultuur thuis totaal anders is wanneer zij de deur uit stappen. Ze worden opgevoed aan de hand van de marrokaanse cultuur uit de bergen maar die loopt niet evenredig aan de normen en waarden die wij gewend zijn. De manier waar Big T het over heeft, zal hen dwingen naar de maatschappij te kijken en zich aan te passen.

Wat denken jullie van een soort punten paspoort, een zelfde soort systeem als een punten rijbewijs?

Voor de marrokaanse jongeren waarvan de ouders al 20 jaar in NL wonen. is dat natuurlijk niet van toepassing. Misschien hoe hard het ook klinkt een een appart rechtsysteem voor jongeren in bepaalde probleemomgevingen (ongeacht afkomst) niet eens zo'n gek idee??

Apart rechtssysteem gaat in tegen grondwet wellicht (gelijke behandeling oid) . Maar er moet een keiharde aanpak komen, echter in combinatie met een begeleidend en sturend beleid. Men laat echt veel teveel begaan vind ik.

Apart rechtssysteem gaat in tegen grondwet wellicht (gelijke behandeling oid) . Maar er moet een keiharde aanpak komen, echter in combinatie met een begeleidend en sturend beleid. Men laat echt veel teveel begaan vind ik.

Toch ben ik van mening dat een apart rechtssysteem in bepaalde gebieden niet slecht zou zijn aangezien de ernst en de frequentie van veel misdrijven niet mild is.

Uit eigen ervaring kan ik dit zeggen:
- contactdag verplicht maken voor de ouders.
- wanneer er (studie)problemen opduiken, direct de ouders verwittigen. Ouders moeten niet denken dat de kennisontwikkeling van hun kind geheel aan de verantwoordelijkheid van de school ligt. Kvind dat ze altijd hun kind moeten opvolgen, maar zonder dat ze al teveel druk op moeten leggen.
- rolmoddelen (van allochtone afkomst) creeeren voor de kansarmen.
- opvoedplan opstellen (specifiek voor de studies) voor de ouders van kansarmen, zonder dat ze het gevoel krijgen dat ze gedirigeerd worden.
- meer spreiding van allochtonen in scholen (sommige basis/middelbare scholen zijn alleen maar allochtonen, anderen zijn puur autochtonen, foute boel).

Dit zijn allemaal taken die de school makkelijk op zich kan nemen. Ik geloof dat, wanneer je iets hebt te verliezen, de kans groter zal zijn dat je je ook onthoudt van crimineel gedrag.

-Leuk bedacht,maar bij de zogenaamde rapportenavond ,kwamen de 'allochtone ' ouders nooit.Ze trekken zich er vaak niks van aan,zelfs na meerdere verzoeken van de leraren.Vaak moesten de oudere broers/zussen het maar op lossen.

Daarnaast willen de meeste Nederlandse ouders waarschijnlijk hun kinderen niet tussen heel veel allochtonen kinderen hebben,vandaar dat er zulke zwart-wit scholen zijn.

Waarschijnlijk zit er gewoon te groot cultuurverschil en willen ze zich gewoon niet aanpassen.

Toch ben ik van mening dat een apart rechtssysteem in bepaalde gebieden niet slecht zou zijn aangezien de ernst en de frequentie van veel misdrijven niet mild is.
Het zou inderdaad wel kunnen werken, omdat die mensen gewoon heel anders zijn dan de gemiddelde NL en dus eigenlijk ook totaal anders aangepakt moeten worden.

-Leuk bedacht,maar bij de zogenaamde rapportenavond ,kwamen de 'allochtone ' ouders nooit.Ze trekken zich er vaak niks van aan,zelfs na meerdere verzoeken van de leraren.Vaak moesten de oudere broers/zussen het maar op lossen.

Daarnaast willen de meeste Nederlandse ouders waarschijnlijk hun kinderen niet tussen heel veel allochtonen kinderen hebben,vandaar dat er zulke zwart-wit scholen zijn.

Waarschijnlijk zit er gewoon te groot cultuurverschil en willen ze zich gewoon niet aanpassen
.

Goede conclusie :thumb:
Geen speld tussen te krijgen.

Praktisch onmogelijk zo een juridische scheiding, bovendien zou het sterk neigen naar discriminatie.

En heel het onderwijs verlagen van niveau.
Ik denk dat iemand met een leerachterstand alleen maar negatieve gevolgen geeft voor de hele klasgroep. Ik vind dat niet de maatschappij moet lijden voor hun, gewoon speciale kleine groepen maken voor ze.

Neen neen, enkel het gebruik van 'dure woorden' of moeilijke zinspelingen dat gebruikelijk is in 'middenklasse/hoge klasse scholen'. Dat vond ik onnodig omdat de belgen aan dat soort taalgebruik al elke dag onderworpen worden buiten de schoolmuren. Het geeft geen surplus aan de lesmethode, het maakt het gewoon lastiger voor de allochtoon. Hoewel ik hiermee niet wil zeggen dat het niveau van de nederlandse taal altijd simpel moet worden gehouden, maar dat ze hiermee rekening moeten houden met anderstaligen.

Om maar een voorbeeld te geven uit m'n eigen ervaring. Ik kon een antwoord op een toets niet oplossen omdat ik het woord 'alternatief' niet begreep :o
Je kan het natuurlijk makkelijk vragen, maar als je zo dagelijks een paar woorden(of zelfs zinnen!) hoort, dan is het niet altijd evident om de les te 'storen'.

Waarschijnlijk zit er gewoon te groot cultuurverschil en willen ze zich gewoon niet aanpassen.

Vandaar verplichten hé! Hoe weet ik wel niet.???
1 van de minpunten is dat de lage ses ouders idd hun kinderen weinig opvolgen.

En ja, ik geloof dat dat 1 van de voornaamste oorzaken zijn. Maar op de een of andere manier moeten we toch een manier vinden voor meer diversiteit in scholen. (quota's maybe ?)

Om te kunnen aanpassen moet je weten wat de belgische cultuur zowat inhoudt. Ik woon hier al 20 jaar en niemand die me het zei of voortoonde.
Als kind heb je al totaal geen besef dat er zo'n groot thema bestaat rond 'immigrantenproblemantiek', laat staan dat je je bewust je leven zo schikt aan de behoeften van de vlamingen.

Terug
Naar boven