XXL Nutrition

Nieuws Zwaardere straffen voor doden dieren

voor 1 kilo vlees is 4 kilo plantaardig voedsel nodig. = conclusie vleeseters zorgen voor meer vervuiling dan vegetariers. dat is een feit dat al lang vast staat. je spreekt dus helaas uit onwetendheid.

buiten het feit van vervuiling is een slachthuis uitermate wreed! ok, iedereen zijn eigen mening, maar ik vind het wreed. en als je vlees eet, dan help je de slachthuizen doorgaan met slachten, dus ben je ook indirect verantwoordelijk.
voor als je twijfels hebt over wreedheid van slachten:
http://www.youtube.com/watch?v=VIjanhKqVC4&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=LPCGrnVacwA&feature=player_embedded

voor 1 kilo vlees is 4 kilo plantaardig voedsel nodig. = conclusie vleeseters zorgen voor meer vervuiling dan vegetariers. dat is een feit dat al lang vast staat. je spreekt dus helaas uit onwetendheid.

buiten het feit van vervuiling is een slachthuis uitermate wreed! ok, iedereen zijn eigen mening, maar ik vind het wreed. en als je vlees eet, dan help je de slachthuizen doorgaan met slachten, dus ben je ook indirect verantwoordelijk.
Wreedheden in slachthuizen vind ik niets vergeleken met de ontbossing van het amazonewoud, dat is pas een wreedheid. Projecten als WWF kunnen wel een verschil maken en die geef ik graag maandelijk een bijdrage, heeft volgens mij meer nut dan te stoppen met vlees eten.

Goede maatregel, kan me er wel in vinden.

Quite nice. Strategische stap van het CDA?

Ik neem aan dat illegaal jagen dus behoorlijk zwaar bestraft zal worden. Niettemin is het nog niet meer dan een (veelbelovend) voorstel. Eerst zien dan geloven!

Ja, alleen jammer dat de toezichthoudende Veldpolitie 20 jaar geleden opgeheven is.

Verburg stelt voor dat mensen die dieren zonder opzet doden maximaal een jaar in de cel kunnen worden gezet

Definitie? Dus als je een overstekende kat onder je auto krijgt ben je de lul?

Kijk, dat dierenwelzijn bevorderd word is tot daar aan toe, maar dit ruikt weer naar het typisch Nederlandse "beste jongetje van de klas" willen zijn en schiet waarschijnlijk zn doel finaal voorbij, over handhaving en financiering daarvan wordt namelijk weer met geen woord gerept.

Nog ff en de hond van de buren heeft meer rechten dan mijn kinderen.

ja iedereen heeft recht op zijn persoonlijk gevoels interpretatie. maar zorg wel dat je je feiten op een rij hebt. het is een feit dat de consumptie van vlees bijdraagt tot de ontbossing en niet het eten van groente en fruit wat je eerder stelde. Wellicht in dat zich kan je je het eten van argentijs vlees (goedkoop biefstuk van de aldi) bijv minderen...
wat erger is maakt niet uit, feit blijft ook dat die filmpjes veel lijden geven bij dieren. in die optiek wil ik daar ook niet aan meewerken/. wat iedereen kiest mag hij zelf weten, niemand houdt je tegen.

Mensen zijn omnivoren, waarom wil je dat ontkennen? Nog ff en planten hebben ook gevoel, mogen we helemaal niets meer eten.

En waar kwam jou whey vandaan? Van vrij in de natuur dartelende koetjes? Weet je niet dat dit een bijproduct is van de kaasproductie waarvoor stremsel nodig is wat gewonnen word uit de lebmaag van kalveren. Dat JIJ dus het slachten van kalveren steunt met je whey-consumptie?
Geloof je nog steeds dat Bambi echt bestaat?

Beetje relativeren hoor...

Verburg stelt voor dat mensen die dieren zonder opzet doden maximaal een jaar in de cel kunnen worden gezet of een boete van maximaal 18.500 euro kunnen krijgen opgelegd.

Dus als je per ongeluk een vogel, of in het slechtste geval een kat omver rijdt, kan je een jaar in de cel zitten. :rolleyes::o

ik weet heel goed waar whey vandaan komt. ik komt uit de levensmiddelen industrie, dus ik weet heel goed waar whey en kaas etc vandaar komt. En ik zal je zeggen, er is heel goed whey mogelijk zonder dat er een koe wordt geslacht! maar er is geen vlees mogelijk zonder dat er een koe wordt geslacht. dieren worden alleen voordat ze worden geslacht nog even goed gebruikt voor hun melk. daar is een groot verschil tussen dus, tussen whey eten en vlees eten!

en ik weet dat mensen vlees eten.

ik zeg dat ik het wreed vind en daarom geen vlees eet. en het bevalt mij goed, en ik ga er net zo goed op vooruit als zonder vlees. vlees eten is wreed, dat is een feit. wat valt hier aan te relativeren??? iedereen heeft zijn mening, maar feit blijft dat vlees eten lijden aan dieren geeft. ik kies dat dieren niet lijden, een vleeseter wel. dat is een feit. het gaat er alleen maar om dat de feiten op een rijtje worden gezet. iedere vorm van gevoelsinterpretatie moet je zelf weten.

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

De dag zal komen dat mensen zoals ik het doden van een dier zullen beoordelen zoals het doden van een mens”?
- Leonardo Da Vinci

iedereen geeft zijn eigen gevoelsinterpretatie aan lijden, vaak wordt het lijden van een dier afgedaan met het is nou eenmaal zo en het valt wel mee en ik kan niet leven op soja bonen. maar feit is dat dieren extreem lijden in het slachthuis. ik kies bewust daarom voor een leven als vegetarier. dat iedereen iets anders kiest, zo is het leven nou eenmaal, dieren hebben pech. als ik er wat aan kon doen zou ik het zo doen, maar dat kan nou eenmaal niet.

ik weet heel goed waar whey vandaan komt. ik komt uit de levensmiddelen industrie, dus ik weet heel goed waar whey en kaas etc vandaar komt. En ik zal je zeggen, er is heel goed whey mogelijk zonder dat er een koe wordt geslacht! maar er is geen vlees mogelijk zonder dat er een koe wordt geslacht. dieren worden alleen voordat ze worden geslacht nog even goed gebruikt voor hun melk. daar is een groot verschil tussen dus, tussen whey eten en vlees eten!

en ik weet dat mensen vlees eten.

ik zeg dat ik het wreed vind en daarom geen vlees eet. en het bevalt mij goed, en ik ga er net zo goed op vooruit als zonder vlees. vlees eten is wreed, dat is een feit. wat valt hier aan te relativeren??? iedereen heeft zijn mening, maar feit blijft dat vlees eten lijden aan dieren geeft. ik kies dat dieren niet lijden, een vleeseter wel. dat is een feit. het gaat er alleen maar om dat de feiten op een rijtje worden gezet. iedere vorm van gevoelsinterpretatie moet je zelf weten.

Dat je er je eigen waarde aan geeft mag je natuurlijk helemaal zelf weten, maar het zo naar je toe verantwoorden en al het andere als slecht bestempelen gaat mij weer te ver. Ik kan dan ook redeneren dat wij als mens zoveel land in beslag nemen dat de wilde dieren daarmee in de verdrukking komen, dat met de grote monoculturen in de landbouw diersoorten geen geschikt biotoop meer hebben. Daarop doorfilosoferend kan ik dan stellen dat we het in feite als mens aan de dieren verplicht zijn voor meer dan 90% van de populatie collectief zelfmoord te plegen.

Doe jij jouw ding, doe ik het mijne, maar val me niet lastig met zielige plaatjes.

Dat is echt wel ziek, op dergelijke manier een dier laten lijden.. Die mensen verdienen het zelf op zulke manier te sterven.

Is ook ziek en is ook niet volgens de regels die we er in dit deel van Europa voor hebben, daar zijn we het allemaal wel over eens.

ik heb het recht te verkondigen wat ik wil. daar doe ik niemand kwaad mee.
ik benoem niemand als slecht overigens, dat zijn niet mijn woorden, je moet beter lezen.
wat ik zeg is dat het een feit is, dat je als vleeseter meewerkt aan het leiden van dieren.
dat jij denk dat ik ergens iemand slecht noemt, heet in de psychologie een freudiaanse gedachte. het hele concept slecht en goed geloof ik niet in. ik geloof wel in het concept van dat ik een ander levend wezen geen kwaad aan mag doen, daar denk ik in voor mezelf. Het is niet mijn taak om jouw te doen zien.
jouw hele zogenaamde daarop filosoferende aftakkingen hebben niets met het feit te maken, namelijk dat slachten = lijden. dit topic ging over dierenwreedheid en ik bracht het aan. jij voelt je blijkbaar in de verdrukking gebracht door hierop in verdediging te schieten. nogmaals bestudeer een freudiaanse verspreking of gedachte. vaak is het een zelf reflectie of iets wat je zelf al denkt, maar ontkent naar de buitenwereld....

zien = uitendelijk minder lijden, ook voor jezelf..

voel je dus niet aangevallen, want zo bedoel ik het niet.

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

Is ook ziek en is ook niet volgens de regels die we er in dit deel van Europa voor hebben, daar zijn we het allemaal wel over eens.

geloof maar niet dat dit uitzonderingen zijn, dat willen we allemaal graag geloven, maar dat is het niet.

ook al gaat het volgens de regels, dan nog is er sprake van extreem lijden. dit is verder te lange stof om op in te gaan.

ik heb het recht te verkondigen wat ik wil. daar doe ik niemand kwaad mee.
ik benoem niemand als slecht overigens, dat zijn niet mijn woorden, je moet beter lezen.
wat ik zeg is dat het een feit is, dat je als vleeseter meewerkt aan het leiden van dieren.
dat jij denk dat ik ergens iemand slecht noemt, heet in de psychologie een freudiaanse gedachte. het hele concept slecht en goed geloof ik niet in. ik geloof wel in het concept van dat ik een ander levend wezen geen kwaad aan mag doen, daar denk ik in voor mezelf. Het is niet mijn taak om jouw te doen zien.
jouw hele zogenaamde daarop filosoferende aftakkingen hebben niets met het feit te maken, namelijk dat slachten = lijden. dit topic ging over dierenwreedheid en ik bracht het aan. jij voelt je blijkbaar in de verdrukking gebracht door hierop in verdediging te schieten. nogmaals bestudeer een freudiaanse verspreking of gedachte. vaak is het een zelf reflectie of iets wat je zelf al denkt, maar ontkent naar de buitenwereld....

zien = uitendelijk minder lijden, ook voor jezelf..

voel je dus niet aangevallen, want zo bedoel ik het niet.

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

geloof maar niet dat dit uitzonderingen zijn, dat willen we allemaal graag geloven, maar dat is het niet.

ook al gaat het volgens de regels, dan nog is er sprake van extreem lijden. dit is verder te lange stof om op in te gaan.

En nu probeer je met pseudo-psychologische stellingen je gelijk te halen.

en als je vlees eet, dan help je de slachthuizen doorgaan met slachten, dus ben je ook indirect verantwoordelijk.

Verantwoordelijk vind jij dus niet hetzelfde als slecht. Fair enough, maar je veroordeeld het wel waarmee je een ander wilt zeggen dat die iets niet goed doet.

Laat verder maar, dit is precies het linkse gezeur waar ik geen zin in had.

En nu probeer je met pseudo-psychologische stellingen je gelijk te halen.

Verantwoordelijk vind jij dus niet hetzelfde als slecht. Fair enough, maar je veroordeeld het wel waarmee je een ander wilt zeggen dat die iets niet goed doet.

Laat verder maar, dit is precies het linkse gezeur waar ik geen zin in had.

dingen zijn zo als ze zijn, het hoort bij de flow van het leven, net als dood en leven, als geluk en lijden. dat is voor mij de wet van duality. zonder het 1 is er geen ander. ik kies mijn weg, daarbij veroordeel ik juist niet. ik stel alleen vast. ik heb nergens ook gezegd dat ik iemand veroordeel of slecht vind. dat maak jij er zelf steeds van. ik weet zelf maar al te goed dat door veroordelen je nergens komt. het enige wat ik kan doen is je laten zien. ik geloof namelijk dat door te zien dat je zelf uiteindelijk de beste keuzes kunt maken. en helaas is het idd een weg van vele generaties. dus ik sluit mij aan bij de uitspraak van leonardo da vinci :-)

Is idd erg dat zulke zaken gebeuren en worden toegelaten. Maar als een dier pijnloos zou worden gedood (door gif of een shot waardoor ze onmiddellijk niet meer bewust zijn), dan zou ik er geen moeite mee hebben om vlees te eten. Ook omdat in het merendeel van de slachthuizen de dieren wel een zo pijnloos mogelijke dood sterven. Dus door die wreedaardige toestanden laten om geen vlees te eten vind ik ook geen oplossing, het is gewoon de manier hoe men het dier dood dat moet aangepakt worden.

• Topic Starter Topic Starter
Wat een onzin, de groenteeters doen vooral mee aan de enorm snelle ontbossing voor landbouwgrond. Beetje slecht op de hoogte als je denkt dat je als vegetarier niet meehelpt aan wreedheden.

Niet echt eigenlijk. Tropische regenwouden worden in ieder geval niet gesloopt ten bate landbouwgrond waar groenten gewassen worden verbouwd die bedoeld zijn voor menselijke consumptie. Grond voor soja is vooral bedoeld voor soja die gebruikt wordt als veevoeder.

Landbouwgrond waar groenten en gewassen worden verbouwd is verder een stuk compacter en effecienter dan veeteelgrond en levert vele malen minder vervuiling op dan veeteeltgrond.

Mensen zijn omnivoren, waarom wil je dat ontkennen? Nog ff en planten hebben ook gevoel, mogen we helemaal niets meer eten.

Please. Mensen. Kunnen we nu alstublieft heel even ophouden met het gebruik van dergelijke argumenten gebaseerd op de evolutietheorie in ethische kwesties? Het staat zo dom.

Please. Mensen. Kunnen we nu alstublieft heel even ophouden met het gebruik van dergelijke argumenten gebaseerd op de evolutietheorie in ethische kwesties? Het staat zo dom.

Als ik me niet vergis hebben wij daar al eens uitgebreid bij stilgestaan en was je uiteindelijk een stuk genuanceerder mening toegedaan.

Meteen het woord "dom" gebruiken getuigd overigens niet echt van intelligentie. Daarnaast is het bekend dat veganisme uiteindelijk leid tot tekorten zoals ondermeer B12. Geen vlees eten is gewoon ongezond.

En of ik vlees eet maak ik zelf uit, ik ga er van uit dat dit volgens de regels die in ons land gelden geschied en die zijn democratisch als ethisch geaccepteerd. Als jij je tegen de democratie wilt verzetten moet je dat maar ergens anders doen, val mij er niet mee lastig.

Vlees uit de keten die als voorbeeld worden gegeven zijn niet relevant, die koop ik hier niet. Ik ga geen boycot aan omdat het elders in de wereld voor een lokale markt anders geschied.

Terug
Naar boven