XXL Nutrition

Zwakke polsen

Bezoekers in dit topic

Zoari

Cool Novice
Lid geworden
31 mei 2017
Berichten
97
Waardering
28
Hallo iedereen.

Ik ben dus gezegend en vervloekt met extreem dunne polsen. Het gaat er steeds beter uitzien naarmate mijn onderarmen en bovenarmen groeien maar des te hoger ik ga vooral met press bewegingen merk ik dat ze toch erg zwak zijn.

Ik train dus 2 keer per week mijn onderarmen (boven en onderkant, ik wissel af van oefeningen) en dit doe ik al sinds ik ben begonnen met trainen. Hier bij geen last van mijn polsen.

Toch sinds afgelopen week ik wat hoger ga met dumbell press (chest) begin ik toch de merken dat m'n polsen erg moeilijk doen.

Wat raden jullie hier te doen? Heb nog maar 1 keer echt last gehad van mijn polsen en dat kwam dan niet van de training. Raden jullie van die polsbandjes te dragen? (probeer hulp middelen namelijk zo lang mogelijk te vermijden zodat ik het op eigen houtje doe).

Alvast bedankt allemaal!
 
Je kan oefeningen hiervoor doen. Een paar suggesties (uit een oud topic van het forum hier.. )

wristcurls
thors hammer
pronated holds
reverse barbellcurl
hammercurls

3 effectieve oefeningen voor je onderarmen: uitleg + video's
Hier staan ook wat tips voor onderarmen.

in het filmpje di emet dat touwtje en oprollen...
 
Zoals ik al aangaf train ik al m'n onderarmen vanaf het begin, zo ook die oefeningen.

Maar dit is dan ook de eerste keer dat ik er een beetje last van heb, ik weet dat ze zwak zijn maar nog nooit iets opgelopen tijdens een workout (of door een workout).

Misschien gewoon niet miepen, ze zijn misschien zwak maar so be it?
 
Nog bedankt voor de moeite overigens.
 
Hallo iedereen.

Ik ben dus gezegend en vervloekt met extreem dunne polsen. Het gaat er steeds beter uitzien naarmate mijn onderarmen en bovenarmen groeien maar des te hoger ik ga vooral met press bewegingen merk ik dat ze toch erg zwak zijn.

Ik train dus 2 keer per week mijn onderarmen (boven en onderkant, ik wissel af van oefeningen) en dit doe ik al sinds ik ben begonnen met trainen. Hier bij geen last van mijn polsen.
Je polsen bestaan vooral uit pezen, dat betekend dat er vooral een indirect effect is op het versterken van je polsen, ook bij het doen van onderarmoefeningen. Je polsen worden als je consequent blijft liften vanzelf sterker en je kunt uiteindelijk steeds meer gewichten pijnvrij pressen, naar mijn ervaring duurt dit wel een paar jaar.

Toch sinds afgelopen week ik wat hoger ga met dumbell press (chest) begin ik toch de merken dat m'n polsen erg moeilijk doen.

Wat raden jullie hier te doen? Heb nog maar 1 keer echt last gehad van mijn polsen en dat kwam dan niet van de training. Raden jullie van die polsbandjes te dragen? (probeer hulp middelen namelijk zo lang mogelijk te vermijden zodat ik het op eigen houtje doe).
Als je last hebt met pressen gewoon wristwraps gebruiken. Het is onzinnig om het gewicht laag te houden om zonder pijn te pressen of om met pijn hogere gewichten te pressen. De pijn in je polsen geeft aan dat je een hulpmiddel kunt gebruiken, dus doe jezelf een plezier en koop een paar goeie wristwraps. En vergeet die onzin dat hulpmiddelen je gains in de weg zouden staan.
 
Bedankt voor de reactie!

En vergeet die onzin dat hulpmiddelen je gains in de weg zouden staan.

Ik bedoel ermee dat m'n polsen zelf moeten wennen aan de presses. Als ik wristwraps gebruik zullen ze dus minder snel "sterker" worden. Stel je voor als ik ze na een paar maanden niet gebruik, m'n polsen zullen spontaan breken haha.

Ik zal kijken hoe volgende trainingen gaat, gaat het echt niet? Wristwraps kopen. Als het niet erger wordt / verbeterd prima zo.
 
Alsof je polsen niet sterker worden bij het dragen van wristwraps. Ik draag ze al jaren altijd, bij elke training, eigenlijk elke oefening. Doe ik dat niet dan krijg ik last, draag ik ze ben ik pijnvrij en kan ik al mijn lifts zwaar doen zonder problemen. Makkelijke keuze als je het mij vraagt.

Sommige oefeningen kunnen problemen opleveren, met een rechte bar weken achter elkaar curlen zal mij problemen geven. Met een ez bar heb ik nergens last van. Ik wissel deze oefeningen dus per week af. Door gaan met pijn om je polsen sterker te maken geloof ik dus niet zo in, pijntjes ontlopen geeft mij veel meer resultaat. Ik train nu al jaren zonder klachten, maar weet dat ik de klachten zou krijgen als ik het niet slim aanpak.
 
Back
Naar boven