XXL Nutrition

Vetpercentage

Bezoekers in dit topic

FatBasterd

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
933
Waardering
657
Lengte
1m86
Massa
90kg
Vetpercentage
30%
goedemorgen!

Omdat een ander er objectiever naar kijkt dan ik. Zouden jullie op het oog eens willen schatten op welk percentage ik zit?

Nb. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik ben 1.86 en weeg ongeveer 81 a 82 kilo
 
Ik gok 15 / 16 % BF
 
Dank. Mooi op tijd vandaag merk ik
 
16-18Lastig te zien want geen massa (niet eens hatelijk bedoeld)
 
Ik snap wat je bedoeld. Ik heb inderdaad geen spiermassa. Maar goed... het is zoals het is. We doen ons best
 
Vetmeter kopen en 7 punt meting doen. Meten is weten.
 
Heb ik. Maar is moeilijk te doen bij jezelf. En ik durf nog niet iand anders te vragen.
 
Ben ik weer. Inmiddels zit ik onder de 81 Kilo. Ik vroeg me af of ik in 1x door kon gaan tot een "platte buik/ licht zichtbare buikspieren" tegelijk met de krachttraining, of dat ik nu beter in een "mini - bulk"kan beginnen.
Wanneer je het mij vraagt kan ik beter eerst op een goed vp zitten, maar ik hoor het graag van de kenners :)

Bedankt
 
Ben ik weer. Inmiddels zit ik onder de 81 Kilo. Ik vroeg me af of ik in 1x door kon gaan tot een "platte buik/ licht zichtbare buikspieren" tegelijk met de krachttraining, of dat ik nu beter in een "mini - bulk"kan beginnen.
Wanneer je het mij vraagt kan ik beter eerst op een goed vp zitten, maar ik hoor het graag van de kenners :)

Bedankt
mijn 'mening' is dat je eerst beter naar een acceptabel vp kan gaan cutten maar dat is mijn mening je moet doen waar jij je het best bij voelt man jou lichaam ;-)
 
Persoonlijk zou ik cutten tot ongeveer 10-12% vet en van daaruit gaan lean bulken tot max 15%. Hormoniaal gezien sta je er met een lager vetpercentage gunstiger voor.

Ik schat bovenstaand plaatje in op 18%.
 
bedankt mensen! blijven afvallen it is :)
Zal toch eens weer het fietsje oppakken en paar uurtjes per week knallen. Gaat het allemaal een beetje vlotter
 
Als je een lichaam hebt zoals het jouwe dan moet je gewoon gaan trainen en rond je onderhoud gaan zitten. Je hebt geen pens en met deze spiermassa gaat het er niet beter uitzien als je nog veel meer gaat afvallen. Ook het hormonale verhaal is in dit stadium en op jouw vetpercentage complete nonsense om een beslissing op te baseren aangezien het marginaal is.

Laat je niet zo gek maken door een paar open forum deuren en ga gewoon lekker aan gewichten trekken en zoek uit wat je onderhoud is. Kom over een jaar terug en ga dan cutten. Het is allemaal zo schrijnend dat "advies". Wat jij nodig hebt is een realistische context en een jaar hard werken. Beide krijg je nu niet. Het is niet erg om jezelf wat meer ruimte geven voor een bulk qua vetpercentage hoor, maar begin eerst eens. Zorg eerst voor een basis. Het slechtste wat je kan doen is gaan zwalken en twijfelen. Hak een knoop door en doe een tijdlang dat.
 
ook dank. Ik ga eerst deze maand nog even door met afvallen en neem dan een echte beslissing. Ik weet echt helemaal niks van krachttraining (maar probeer wel bij te leren) en zal het toch een beetje doen met jullie adviezen. Ik ben van de kilometers :)
 
Zoals hierboven ook al gezegd, ik zou toch niet teveel gaan cutten. Eet rond je onderhoud. Richt je vooral eerst op een goede training zodat je bij jezelf die spiermassa ziet komen. Nu teveel cutten gaat niet echt motiverend zijn. Je kan dan wel tegen deze zomer zichtbare buikspieren hebben maar zonder massa... lijkt me toch ook niet wat je wil?
 
Dat is inderdaad niet wat ik wil. Het is gewoon... je wilt zo snel he :P Ik ben voornemens om er volgend jaar scherp op te staan (gemiddeld Nederland genomen, niet BB gemiddeld scherp), maar ineens komt het dan dichtbij en wil je sneller. Maar goed. Je hebt dun zijn en er scherp op staan. Dat zijn inderdaad 2 verschillende dingen. Geduld... Altijd lastig...
 
Snel lukt niet in deze sport. Vooral volharding en doorzetten. Begin met een goed trainings- en voedingsschema, volg dit zo goed mogelijk en zie hoe je lichaam reageert. Dan kan je aanpassingen doen!
 
Wanneer je een vetmeter koopt en leert om telkens dezelfde plekken te meten heb je in ieder geval een richtlijn over welke kant je opgaat.
 
Eerst massa/kracht pakken en op onderhoud eten imo .

Zelfs op onderhoud gaat een newbie flink wat winsten boeken met KT
 
heel erg bedankt allemaal !
 
Back
Naar boven