AndroidHealthClinic

Beginnen op 100kg?

Bezoekers in dit topic

Jorgen92

Cool Novice
Lid geworden
4 mei 2017
Berichten
43
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
106kg
Yo guys !
Weeg op de moment 101,6kg. Is het verstandig om te beginnen met bodybuilding op 100kg ?
Of best nog wat afvallen en wat meer vet verliezen alvorens er met te beginnen ?
 
Ik zou zeggen begin met langzamerhand af te vallen tot 85/90 kilo (cutten), en vanaf daar gaan clean bulken. (focus op spiergroei en zo min mogelijk vet aanzetten)

Qua training zou ik nu de focus leggen op krachttraining en niet op cardio. (Op den duur heb je veel meer aan een paar kilo spier dan dat je nu hebt aan het íets sneller afvallen door te focussen op cardio)
 
Ik zou zeggen begin met langzamerhand af te vallen tot 85/90 kilo (cutten), en vanaf daar gaan clean bulken. (focus op spiergroei en zo min mogelijk vet aanzetten)

Qua training zou ik nu de focus leggen op krachttraining en niet op cardio. (Op den duur heb je veel meer aan een paar kilo spier dan dat je nu hebt aan het íets sneller afvallen door te focussen op cardio)
Ben al 15kg afgevallen met cardio dus kom al wel van redelijk ver
 
Heel veel respect daarvoor iig! Maar alsnog blijf ik bij mijn mening dat beginnen met 5x5 slim is. Misschien even een een maand op onderhoud eten om je lichaam rust te geven en daarna weer cutten. Weet niet of andere DBB'ers mijn mening delen :)
 
Heel veel respect daarvoor iig! Maar alsnog blijf ik bij mijn mening dat beginnen met 5x5 slim is. Misschien even een een maand op onderhoud eten om je lichaam rust te geven en daarna weer cutten. Weet niet of andere DBB'ers mijn mening delen :)
Cutten en krachttraining gaat dat goed samen dan ?
 
Cutten en krachttraining gaat dat goed samen dan ?

In mijn ogen niet de ideale combinatie. Maarrrrr, heb je al iets aan krachttraining gedaan? Wat zijn je 1RM's?
 
Yo guys !
Weeg op de moment 101,6kg. Is het verstandig om te beginnen met bodybuilding op 100kg ?
Of best nog wat afvallen en wat meer vet verliezen alvorens er met te beginnen ?
Wat bedoel je precies met beginnen met bodybuilding?

Waarom niet beginnen met krachttraining terwijl je verder gewicht verliest?

Afvallen en krachtraining is, zeker icm met een hoog vetpercentage, een ideale combi.
1. krachttraining zorgt voor spieropbouw en -behoud;
2. krachttraining zorgt voor een goede vetverbranding.

Zorg wel dat je voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt. Zie de stickies over voeding!
 
Wat bedoel je precies met beginnen met bodybuilding?

Waarom niet beginnen met krachttraining terwijl je verder gewicht verliest?

Afvallen en krachtraining is, zeker icm met een hoog vetpercentage, een ideale combi.
1. krachttraining zorgt voor spieropbouw en -behoud;
2. krachttraining zorgt voor een goede vetverbranding.

Zorg wel dat je voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt. Zie de stickies over voeding!

Deels eens, want op den duur gaat je vp naar beneden en dan kan je niet meer én gainen én afvallen tegelijk
 
Deels eens, want op den duur gaat je vp naar beneden en dan kan je niet meer én gainen én afvallen tegelijk
Precies dat! Want nu zit ie nog in de zone waar het makkelijk gaat, dus hij kan nu daarvan profiteren. Dus nu zou hij kunnen genieten van spieropbouw en krachttraining, en niet langer alleen afvallen.

(Jorgen92: let op je omvang (meten!) en wat je in de spiegel ziet is een betere indicatie dan het gewicht van de weegschaal, houd het periodiek bij!)

Als het vp lager wordt is het tijd om de strategie te heroverwegen, maar daar hoeft TS zich voorlopig geen zorgen over te maken.

Overigens heb ik ergens gelezen dat ook met een laag vp mogelijk is om en spiermassa op te bouwen en vet te verliezen, maar (of eigenlijk MAAR!!!):
1. Het is heel erg moeilijk om het goed te doen, voeding moet precies goed zijn.;
2. Het is efficiënter om licht te bulken, cutten, licht bulken... enz., enz.
3. Er is bepaalde bandbreedte in vp waarbij je zoveel mogelijk spierbijkomt en zo weinig mogelijk vet.

EDIT: Wat ik wel een beetje uit jouw posts haal, en waar ik het mee eens ben, is dat we te weinig weten wat TS' zijn doelen zijn, wat hij heeft gedaan en al kan.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je precies met beginnen met bodybuilding?

Waarom niet beginnen met krachttraining terwijl je verder gewicht verliest?

Afvallen en krachtraining is, zeker icm met een hoog vetpercentage, een ideale combi.
1. krachttraining zorgt voor spieropbouw en -behoud;
2. krachttraining zorgt voor een goede vetverbranding.

Zorg wel dat je voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt. Zie de stickies over voeding!
Hoeveel eiwitten moet ik ongeveer binnen krijgen per dag ?
 
2 maal je gewicht is de algemen richtlijn, als je een heel hoog vetpercentage hebt kan je daar wel iets onder gaan zitten, dus zo'n 180 tot 200 eiwit per dag in jouw geval.
 
Gefeliciteerd met die 15 kg!
Hoeveel eiwitten moet ik ongeveer binnen krijgen per dag ?
Zie de stickies over voeding!!! Het gaat uiteindelijk niet alleen over eiwitten.

Doorgaans voor de krachtsporter tussen de 64 en 82 gram per pound lichaamsgewicht, in jouw geval aan de lage kant, want je vvm is veel lager.
(Normaal tijdens het cutten wat meer aan de hoge kant, maar... vvm.)
EDIT: dat moet zijn 0.64 - 0.82 gram per pound, dank 3XL

Wat is je doel? Wat wil je precies bereiken? Volgorde, prioriteiten? Wat bedoel je in je OP precies met bodybuilding?
Wil je zo snel mogelijk afvallen, of zo snel mogelijk veel spiermassa, of iets er tussenin, maar wat dan en wat eerst of wat vind je, op dit moment, belangrijker?
Perspectief: Artsen/diëtisten vinden verlies in spiermassa tot een bepaald percentage prima, zolang de weegschaal maar omlaag gaat. Voor de meesten op dit forum zal dat een gruwel zijn en die proberen krampachtig vast te houden aan zoveel mogelijk, en vaak zorgvuldig opgebouwde, spiermassa.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon krachttraining beginnen doen icm cardio.

Niet wachten tot je dmv cardio op een bepaald gewicht komt.

Nu al spieren beginnen kweken :)
 
Gefeliciteerd met die 15 kg!
.

Doorgaans voor de krachtsporter tussen de 64 en 82 gram per pound lichaamsgewicht

:eek: Da's grofweg 130-185gr per kilo lichaamsgewicht !!!!!!!



:D


Ik vindt trouwens dat je altijd uit moet gaan van (geschat) VVM



@TS: waarom zou je wachten tot je ...kg weeg vor je start met KT.
 
In mijn ogen niet de ideale combinatie. Maarrrrr, heb je al iets aan krachttraining gedaan? Wat zijn je 1RM's?
Cutten en krachttraining gaan net wel samen, het is bij cutten nl de bedoeling om zoveel mogelijk kracht en spiermassa te behouden, dat doe je niet door te gaan volleyballen :D.
TS: gewicht maakt geen flikker uit, hoe sneller je begint met KT hoe meer spiermassa je zal kweken, meer spiermassa = meer vebruik = meer afvallen => win = win
Gewoon die gym gaan afbreken ;)
 
:eek: Da's grofweg 130-185gr per kilo lichaamsgewicht !!!!!!!



:D
Oops, scherp, dank & fixed. :thumbs:
Ik vindt trouwens dat je altijd uit moet gaan van (geschat) VVM
Misschien is het beter, maar BW kan makkelijker zijn om ergens mee te beginnen.
Met misschien bedoel ik: daar weet ik niets/te weinig van voor een zinnig oordeel.
@TS: waarom zou je wachten tot je ...kg weeg vor je start met KT.
:yes:
 
Gefeliciteerd met die 15 kg!

Zie de stickies over voeding!!! Het gaat uiteindelijk niet alleen over eiwitten.

Doorgaans voor de krachtsporter tussen de 64 en 82 gram per pound lichaamsgewicht, in jouw geval aan de lage kant, want je vvm is veel lager.
(Normaal tijdens het cutten wat meer aan de hoge kant, maar... vvm.)
EDIT: dat moet zijn 0.64 - 0.82 gram per pound, dank 3XL

Wat is je doel? Wat wil je precies bereiken? Volgorde, prioriteiten? Wat bedoel je in je OP precies met bodybuilding?
Wil je zo snel mogelijk afvallen, of zo snel mogelijk veel spiermassa, of iets er tussenin, maar wat dan en wat eerst of wat vind je, op dit moment, belangrijker?
Perspectief: Artsen/diëtisten vinden verlies in spiermassa tot een bepaald percentage prima, zolang de weegschaal maar omlaag gaat. Voor de meesten op dit forum zal dat een gruwel zijn en die proberen krampachtig vast te houden aan zoveel mogelijk, en vaak zorgvuldig opgebouwde, spiermassa.
Thx voor het bericht !
Kijk ben 5 maanden geleden begonnen met dieeten. Ik woog toen 116kg.
Eerste 3 maanden vlogen de kilos er af . Maar blijf nu al 2 maanden zitten op 102kg.
Eet altijd gezond, ik snoep niet ofzo (af en toe eens een biertje)
En doe krachttraining in de gym. Nu sinds gisteren begonnen met de 5x5.
Maar hangt men kloten uit dat ik al 2 maanden op hetzelfde gewicht blijf hangen. Mijn uiteindelijke doel is 90kg en er wat gespierder uitkomen.
 
Thx voor het bericht !
Kijk ben 5 maanden geleden begonnen met dieeten. Ik woog toen 116kg.
Eerste 3 maanden vlogen de kilos er af . Maar blijf nu al 2 maanden zitten op 102kg.
Eet altijd gezond, ik snoep niet ofzo (af en toe eens een biertje)
En doe krachttraining in de gym. Nu sinds gisteren begonnen met de 5x5.
Maar hangt men kloten uit dat ik al 2 maanden op hetzelfde gewicht blijf hangen. Mijn uiteindelijke doel is 90kg en er wat gespierder uitkomen.
Helaas pindakaas, dan zal je minder moeten gaan eten
 
Thx voor het bericht !
You're quite welcome.
Eet altijd gezond, ik snoep niet ofzo (af en toe eens een biertje)
Dit zegt niet zoveel, grote kans dat dit vrij subjectief is. (Westmalle Trappist Tripel 245 kcal het flesje, ik ben de laatste om te zeggen dat je het niet moet doen, maar het kan hard gaan. Pils zit een stuk minder in, maar daar drinkt men vaak meer van, geen idee waarom...)
1. Voeding bijhouden, MyFitnessPal ofzo;
2. Stickies over voeding lezen (het kan zijn dat ik dat al eens eerder genoemd heb :rolleyes:);
3. Kijken of je moet bijstellen. Misschien hoef je nu niet eens minder te eten, maar vooral beter!
En doe krachttraining in de gym. Nu sinds gisteren begonnen met de 5x5.
Goed dat je al begonnen bent met krachttraining, Stronglifts (als je die bedoelt met 5x5) is een prima programma om mee te beginnen.
Maar hangt men kloten uit dat ik al 2 maanden op hetzelfde gewicht blijf hangen.
Ik snap dat het frustrerend is om 2 maanden te blijven hangen, maar: "Everything works, but nothing works forever", dus tijd voor nieuwe impulsen, kijken naar voeding (inname tracken, stickies over voeding lezen), beginnen met krachttraining (dat doe je al, goed bezig). Zorg dat je daarbij iedere dag voldoende beweegt (wandelen, stappenteller, fietsen)
Als jij van bagger, minder slecht gaat eten en 3x pw een uur cardio doet dan ga je vooruit, maar je lichaam gaat zich aanpassen aan het nieuwe evenwicht en je wordt ook steeds efficiënter in die cardio.
Mijn uiteindelijke doel is 90kg en er wat gespierder uitkomen.
Je doel van 90 kg is een prima begin, maar ik denk dat iemand met een lengte van 1.84m makkelijk onder de 90kg moeten kunnen wegen, zelfs (juist, anders zie je er niets meer van) indien gespierd. Maar zoals ik al zei, meet je omvang her en der periodiek, maak foto's, dat zegt vaak meer dan de weegschaal.
 
Back
Naar boven