MuscleMeat

Kuurlog 2018

  • Topic starter Thales
  • Startdatum
  • Reacties 140
  • Weergaven 8K
  • Volgers 16

Bezoekers in dit topic

Gewoon een willekeurige weegschaal kopen die zwaar genoeg gaat. Hoeft niet professioneel te zijn als het gaat om de progressie. Verder zou ik niet maar willekeurig berberine of metformine gaan vreten om je bloedsuiker omlaag te krijgen. Maar volgens mij doelde je ook meer op een meter? Heb de mijne gewoon bij bol.com besteld.

Jep, bedoelde een meter. Neem aan dat zo'n cheap ding volstaat, maar voor de zekerheid, dacht vraag het even na.
 
Gewoon een willekeurige weegschaal kopen die zwaar genoeg gaat. Hoeft niet professioneel te zijn als het gaat om de progressie. Verder zou ik niet maar willekeurig berberine of metformine gaan vreten om je bloedsuiker omlaag te krijgen. Maar volgens mij doelde je ook meer op een meter? Heb de mijne gewoon bij bol.com besteld.
Waarom geen berberine dan? In een bulkdieet met een boatload aan carbs lijkt het mij op het eerste zicht niet te misstaan
 
Waarom geen berberine dan? In een bulkdieet met een boatload aan carbs lijkt het mij op het eerste zicht niet te misstaan

Ik heb het niet op preventief van alles en nog wat nemen. Als iets dient om bloedsuiker te verlagen ( en voor zover ik zo gauw even weet is dat de enige reden het te pakken ) maar bloedsuiker niet verhoogt is, waarom zou je het dan nemen?

Verder neem ik zelf ook metformine hoor, op m'n non-slin dagen. Dit houdt m'n waardes netjes binnen de perken, waar ze anders in no-time te hoog zijn op insuline. M'n enige punt is dat ik 't zou meten voor je dingen begint te nemen :)
 
Ik heb het niet op preventief van alles en nog wat nemen. Als iets dient om bloedsuiker te verlagen ( en voor zover ik zo gauw even weet is dat de enige reden het te pakken ) maar bloedsuiker niet verhoogt is, waarom zou je het dan nemen?

Verder neem ik zelf ook metformine hoor, op m'n non-slin dagen. Dit houdt m'n waardes netjes binnen de perken, waar ze anders in no-time te hoog zijn op insuline. M'n enige punt is dat ik 't zou meten voor je dingen begint te nemen :)
Daar heb je gelijk in. Telkens het gemeten werd was ie hoog maar niet te hoog en was het ook niet fasted. Zit zelf al 7+maand op meer dan 500+ gram carbs, kan mij niet inbeelden dat dit goed is voor insuline gevoeligheid. Binnen een aantal weken maak ik de rest van m'n mk op en dat zou nefast zijn voor je insuline gevoeligheid, vandaar dat ik er berberine wil bijnemen.
 
Ik ga berberine aanschaffen voor bloedsuikerspiegel. Ik heb via mail contact gehad met sportpoeders.nl en berberine zou volgende week aan hun assortiment worden toegevoegd.

Om gewicht (en training) bij te houden: een logboekje

Houdt er wel rekening mee dat Berberine een negatieve invloed heeft op aromasin, mocht je dit gebruiken. Het schijnt de werking van aromasin aanzienlijk te verminderen
 
Houdt er wel rekening mee dat Berberine een negatieve invloed heeft op aromasin, mocht je dit gebruiken. Het schijnt de werking van aromasin aanzienlijk te verminderen
Deze is nieuw voor mij, how so? Ik gebruik overigens geen aromasin, wel adex.

Weet wel dat berberine ampk activeert en op die manier gains tegenhoudt
 
Update: Week 14
Beginpagina: Heb weer wat toegevoegd voor na deze kuur (cruise en korte cut).

Kuur: Laatste week Primo, hierna nog 2 weken Mast Prop en dan is de kuur ten einde. Heb voor nu nog niets speciaals meer erover te melden behalve dat het wel goed gaat. Wel heb ik weer opkomende gyno, en hiervoor heb ik nu ook een plan: 10 dagen 10mg nolva / dag -> 10 dagen 20mg nolva / dag -> Test verlagen/Aromasin toevoegen. Nu merk ik dat het al aan het wegtrekken is dus ik blijf voor nu nog even op 10mg nolva / dag. Ik denk dat ik ook kan zeggen dat de omzetting van Bold ervoor zorgt dat ik er last van krijg. Ik geloof dat 600 Bold net zo aromatiseert als 300 Test. Dit zou betekenen dat ik +/- 500 Test de grens is waarbij ik gyno krijg. Hier ga ik mij in de toekomst op baseren om te kijken of ik het met lagere Test en zonder Bold ook krijg.

Voeding: Voeding deze laatste 3 weken gaat iets lager zitten in deficit dan voorheen, wil nog even eruit halen wat erin zit. Tijdens de cruise ga ik weer omhoog op onderhoud (zie Plan van aanpak).

Training: Ben tot nu toe erg tevreden met hoe ik nu train, het enige wat ik nog moet kijken of ik de training binnen 60 minuten kan voltooien. Anders kijk ik of ik hier nog een aanpassing in kan maken. Het wordt geen vaste richtlijn, maar ik denk dat 60 minuten meer dan optimaal is. Voornamelijk omwille de cardio die er nog bij komt, en de lage calorie inname.
Ik ben ook wel echt positief verrast door Trained By JP qua info en alles erom heen. Echt een aanrader om eens te proberen want het kost nog geen 10,- / maand.
 
Update: Week 15
Kuur: Ik ben in week 13 gestopt met Bold, en heb vorige week ook geen Primo meer gezet. Dus ik ben deze en aankomende week alleen nog Test + Mast Prop aan het zetten. Ik was het prikken even kots beu en denk dat ik er verder niet veel meer uit ga halen dus het is wel even goed geweest met deze kuur. Ik heb al eens een review gemaakt maar denk dat ik nu nog wat zaken kan toevoegen en dat zal ik zo meteen ook doen. Ik heb zelf echt heel veel geleerd van deze kuur en hoe ik het in de toekomst wil gaan aanpakken.

Voeding: Hier heb ik weer het een en ander aangepast en nu is het in de beginpagina ook even niet meer te zien. Ik heb eerder maagklachten (darm?) gehad en het was vorige week weer goed raak. Ik moet even de dokter bellen voor een afspraak, want begin het nu toch echt vervelend te vinden. Als ik iets eet met lactose en/of havermout/bepaald brood krijg ik echt klachten. Het probleem is dat het niet constant is en ik hierdoor geen zekerheid heb met wat de oorzaak nu precies is.

Slaap/Gyno: Ik denk dat bold een oorzaak is geweest van mijn slaapproblemen, maar de grootse oorzaak lijkt mij ook te liggen bij Ai/Serms. Ik heb nog een heel klein beetje gyno en hierdoor 10mg nolva / dag genomen, en ga het nu ma-wo-vr nemen om te kijken of dit beter is. Ik heb namelijk weer een paar nachten wakker gelegen waarbij ik echt onwijs veel naar de wc moest. Ik gok dat dit een laag oestrogeen is en dat ik hierdoor ook slecht slaap. Hierdoor heb ik nu denk ik ook een gyno 'protocol' dat ik ga toepassen:
-10mg nolva / dag (10 dagen)
-20 mg nolva / dag (10 dagen -> bij niet wegtrekken)
-Test verlagen of Aromasin toevoegen
Bij slecht slapen ga ik nolva weer verlagen. Verder denk ik dat de grens ligt bij +/- 500mg Test dus ik begin op deze dosering of juist niet (ben ik nog niet over uit) om te kijken wat dat doet bij de volgende kuur.

Bold: Ik denk dat ik moeite heb met bold verdragen en ik hierdoor zoveel bijwerkingen heb ervaren. Daarbij moet ik wel zeggen dat het i.c.m. Primo gewoon een hoge dosering AAS was. Ik denk dat dit ook een grote oorzaak kan zijn geweest voor de bijwerkingen - en dus niet specifiek de bold - maar dit blijft gokken. Ik zie Bold nog steeds als een middel dat goed toe te passen is bij een bulk- en cut kuur. Helaas kan ik buiten dat Bold mij onwijs vasculair maakt niet specifiek iets positiefs/negatiefs erover melden. Wel sluit ik Bold voor mij even uit en kijk of ik dan verschil ga merken.

Primo: Blijf het een fijn middel vinden omdat ik er naar mijn idee geen/weinig bijeffecten van ervaar. Het enige wat ik er negatief over kan zeggen is: belachelijk duur, veel ml's prikken, haaruitval toch wel aanwezig en geen wondermiddel qua effect. Voor nu denk ik dat Test + Primo mijn basis wordt in de kuren die volgen, en eventueel een derde compound later in de kuur. Wat misschien wel belangrijk is, is het idee dat in deficit Primo nog spier kan aanmaken, ondanks dat een deficit nooit ervoor kan zorgen dat spiermassa wordt vergroot. Ik blijf dit een moeilijk punt vinden want ik de spiegel lijk ik echt voller en groter ondanks dat ik minimaal vocht vasthoudt. Qua gewicht ben ik wel degelijk gezakt. Of ik nu kan zeggen dat er spiermassa is bijgekomen wil ik mij nog niet aan branden, wel kan ik zeggen dat ik het spierverlies heb beperkt tot minimaal, maar of dit komt door de Primo of gewoon de (hoge) totale AAS weet ik niet.

Mast: Primo heeft toch mijn voorkeur want ik krijg last van acne en ben een stuk agressiever dan voorheen (androgene side's?). Daarnaast merk ik wel verschil in hardheid, maar dit zet geen zode aan de dijk. Denk ik dat Primo + Mast een goede combi is? Ja, dat denk ik zeker wel. Ik heb het idee dat Mast net wat meer hardheid geeft dan Primo, daarbij is het goedkoper en lijk wat meer krachtgains te hebben dan voorheen. Hoewel ik dus veel overeenkomsten zie in de compounds, zie ik ook wel een (klein) verschil.

Combi: Als ik het overnieuw zou doen, en ik geen middelen uitsluiten, zal ik het denk ik als volgt aanpakken: Test + Bold (600) + Mast (400) of Test + Primo (600) + Mast (400). Hierbij hou ik even geen rekening met twee compounds gebruiken laat dat even duidelijk zijn. Hoewel het verschil erg minimaal is met de kuur van mij scheelt het toch een aantal mg's. Ik denk dat bij mij de grens ligt bij +/- 1g AAS. Hierdoor zou ik dus niet zo snel twee compounds zetten die over het algemeen hoger gedoseerd (moeten) worden, want zoals aangehaald, twee 'milde' compounds maken het niet een 'zware' met minder bijwerkingen.

Toekomst: Het liefst zou ik het als volgt doen in de toekomst: Test + Primo + NPP (bulk) -> Test + Primo + Mast/(Tren?) (cut). Ik denk hiermee meer resultaat te behalen en toch met Test + Primo als basis een minimaal aan side effects. Tren laat ik even achterwegen hierover want dan gaan de side effects natuurlijk drastisch omhoog.
 
Update: Week 16
Algemeen: Ik heb voeding aangepast -> dit wordt mijn dieet tijdens de cruise vanaf deze week. Daarnaast training ook wat kleine veranderingen aan gebracht.

Kuur:
Ik merk langzaam dat ik me steeds beter voel, wat denk ik door de uitwerkende bold komt. Wel moet ik zeggen dat ik nog steeds extreem vasculair ben (bold is ofc nog niet uitgewerkt). Heb ondertussen vains op mijn abs die tot mijn borst lopen. Mocht dit specifiek door de bold komen zou ik misschien ooit - als ik het effect opnieuw wil ervaren - een hele kleine dosis zetten hiervoor, maar verder heb je er eigenlijk niks aan. Hardheid en volheid van primo/mast blijft hetzelfde, ik merk alleen dat tijdens de training mijn hardheid en pomp iets beter lijken nu dan voorheen. Al kan dit natuurlijk ook komen omdat ik nu iets droger sta, ik blijf er dus bij dat mast-primo grotendeels gelijkenissen vertonen. Echter ben ik wel een stuk agressiever. Ik heb meer 'woedeaanvallen' dan voorheen, en ik moet daarbij zeggen dat ik iemand ben met een lang lontje. Hierdoor zie ik het niet echt als een probleem voor de toekomst of nu. Wel merk ik echt dat sinds mast gebruik mijn haar uit valt. Het is niet lang maar mijn kussen ligt 's morgens vol met haren, en ik zie het aan de plekken waar het voorheen dunner was. De combi of specifiek mast is voor mijn haar desastreus kan ik nu denk ik wel zeggen. Ik hoop voor de vakantie nog +/- 1 cm te hebben zodat ik niet altijd een pet op moet zetten ivm verbranden. We zullen het zien :P

Voeding: Ik heb vorige week een 'crashweek' gehad. Geen idee of ik het zo moet noemen maar het leek me wel een goed plan om alleen eiwit en vet te eten, en vanaf deze week langzaam weer op bouwen (reverse diet?). Heb het idee dat als ik het langer kon volhouden het wel een nuttig middel is om ineens wat bf% eraf te kunnen werken, want ik ben wel wat leaner. Echter was het slopend en mentaal niet leuk. Ik snap de zwaarte van contest prep wel want dan doe je dit langer dan de week die ik heb gedaan haha. Ik denk dat als ik nu naar mezelf kijk een langzame aanpak beter is. Ik ben ondertussen weer wat aangekomen en % is lager dan voorheen. Dus op het eind ben ik niet heel veel kilo's kwijt en heb ik toch best een hoop vet verloren. Eventueel had ik het kunnen optimaliseren als ik t3 en clen erbij had genomen, dit staat nu op de lijst voor aankomende keer.

Training: Ben erg tevreden hierover.
 
Mooie uitgebreide update weer, lees het met plezier!
Zit haaruitval in je familie?
 
Mooie uitgebreide update weer, lees het met plezier!
Zit haaruitval in je familie?

Jep het zit echt in de fam om kaal te worden. Dus uiteindelijk wordt ik het toch wel wat ik er ook tegen ga proberen op de lange termijn werkt het allemaal niet.

Ik heb hierdoor ook besloten om tijdje terug het gewoon te laten millimeteren om te kijken of het me staat. Kreeg wel flinke kritiek van gf en fam dus heb toch maar besloten om het gewoon nog een keer te laten aangroeien. Het is nu denk halve cm maar of het nog goed terugkomt vraag ik me af. Mast is killing de haarzakjes :P

Maar goed ga het nog een keer proberen want ik zat nu niet op een punt waarbij mijn kapsel echt lelijk is omdat ik zo kaal ben zeg maar. Het kon er op zich wel mee door nog.
 
Aankomende kuur:
Wk 01-06 250 Sustanon
Wk 01-06 350 Mast Prop
Wk 01-06 350 Anavar

Waarschijnlijk ga ik T3 en Clenbuterol toevoegen gedurende deze cycle. Liefst voeg ik ook een hele kleine dosis Tren Ace toe maar ik denk dat dat te veel zweten wordt :( Daarbij wil ik proberen rond de 6% te geraken. Ik schat dat ik nu op een 8-9% sta, maar kan pas echt een fatsoenlijke uitspraak erover doen als ik hieraan ga beginnen, want dat duurt nog even. Het doel wordt dus diep cutten voor een 'kortere' periode en zoveel mogelijk % verliezen indien mogelijk. Direct na het eind van week 6 ga ik op vakantie voor 3 weken. Hierbij is altijd een gym aanwezig daar heb ik al voor gezorgd haha, en voeding blijft op onderhoud. Ik heb geen moeite met clean eten op vakantie, wel met veel eten, dus ik probeer op onderhoud te gaan eten wat meestal wel goed lukt. Eventueel iets erover heen zou ook geen probleem worden.

Ik twijfel wel om eerder te beginnen met T3 zodat ik het gedurende de kuur iets kan verhogen, en op tijd afbouwen zodat ik geen rebound krijg op vakantie. Ben wat huiverig met rommel meenemen het vliegtuig in, en het lijkt me sws niet echt nodig trouwens. Eventueel zou ik graag Tren Ace toevoegen op de laagst mogelijke dosering, en kijken of ik het kan verdragen maar dit blijft een pijnpunt met zweten. Denk dat ik dit maar even moet laten staan voor aankomend jaar :P

Tips en tricks zijn natuurlijk altijd welkom!

Edit: Voeding tijdens de cruise ga ik baseren op de beginpost en hierbij ga ik dagelijks wegen. Het doel hierbij is een geleidelijke toename van gewicht en in de spiegel geen toename in vet. Ik wil iig niet vetter worden maar ook geen gewicht verliezen. Het is even kijken hoe dit verloopt want dit heb ik nog nooit zo gedaan. Daarbij wil ik proberen langzaam te verhogen en uiteindelijk net voor de kuur langzaam verlagen, maar niet onder onderhoud gaan. Dit zodat ik tijdens de kuur onder onderhoud kan gaan eten. Het is zoals ik zei even kijken hoe dit allemaal verloopt en of het realistisch is, want ik heb hier nog geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Je zou eventueel mast e in week 6 kunne zetten samen met sust of test
En dan
Dubbele week dosis zodat je op vakantie nog de look behoud

Dus de dag voor vakantie 700 mast e en 500 sust
 
Je zou eventueel mast e in week 6 kunne zetten samen met sust of test
En dan
Dubbele week dosis zodat je op vakantie nog de look behoud

Dus de dag voor vakantie 700 mast e en 500 sust

Ik denk idd dat ik dit met sust doe, niet zozeer voor de look maar meer voor libido tijdens :P

Ik ga eod/e3d fullbody trainingen doen dus ben niet heel bang dat alles inzakt tijdens vakantie. Zolang ik kan blijven sporten, en voeding op onderhoud blijft voorzie ik niet zo veel problemen.
 
Update: Week 17 (cruise)
Kuur: Sinds vrijdag helemaal off van alles -> Test C ga ik wel vandaag nog op 200 zetten omdat libido nog niet naar behoren is.
Training: Blijft staan zoals het is, heb gedacht om wat minder volume -> meer frequentie erin te doen, maar momenteel laat ik het nog even zo staan. Ga ik teveel kracht inleveren, wat denk ik niet gaat gebeuren, pas ik het mogelijk alsnog aan.
Voeding: Ik ga carbs wat omhoog gooien, want ik merk dat ik nog niet helemaal vol ben door de diepe cut die ik heb uitgevoerd. Het gaat langzaam maar ik denk dat het wel wat sneller mag. Hierdoor zie ik ook nog geen problemen met kracht omdat carbs opgeschroefd worden.

Aankomende kuur: Ik twijfel nog aan het toevoegen van Mast Prop -> vind acne best vervelend en haaruitval is echt heel erg plus ik heb de nijging om iedereen te slaan af en toe. Ik ben totaal geen agressief persoon van mezelf, maar heb toch echt een aantal keren een moment gehad waarbij ik even tot 10 moest tellen. Misschien dat ik het nog even laat liggen voor als ik (echt) kaal ben, en ik een periode agressief mag zijn :P
Twijfel heel erg om Anavar wat omhoog te doen 100mg / dag + wat Primo (Cools kuurtje stijl). Voor 6 weken geloof ik niet dat het veel gaat brengen, maar dan nog het blijft een cut die relatief dicht op de vorige kuur zit waardoor ik nog redelijk op niveau sta. Het blijft dus nog even op losse schroeven staan.

Algemeen: Deze week lekker bloed doneren :o
 
Hoe lang ga je cruisen?
Anavar is een prachtig middel, je kunt het ook makkelijk op 50mg/dag runnen voor een paar weken. Het is alleen niet zo androgeen dus verwacht er geen mast-look van. Voor kracht is het wel interessant.
 
Hoe lang ga je cruisen?
Anavar is een prachtig middel, je kunt het ook makkelijk op 50mg/dag runnen voor een paar weken. Het is alleen niet zo androgeen dus verwacht er geen mast-look van. Voor kracht is het wel interessant.

4 weken maar. Om het enigszins goed te praten ga ik daarna 10+ weken off maar het blijft eigenlijk echt (te) kort.

Hierdoor wil ik denk ook geen hoge dosis gaan zetten en wss Mast achterwegen laten. Qua planning kom ik anders heel slecht uit met vakantie e.d. dus heb er voor gekozen om het zo te doen. In de toekomst is dit sws een no-go meer tbh. Sws 6 weken kuren vind ik eigenlijk ook niet heel optimaal. Doe liever langer met lange esters maar goed voor deze keer is het even niet anders.

Anavar heb ik altijd wel een fijne oral gevonden. Heb er nagenoeg geen merkbare sides en respectabele kracht verhoging ermee.
 
4 weken cruisen gaat wel heel kort zijn inderdaad. Ik mag hopen dat je daarna een paar maanden off gaat lol.
 
4 weken cruisen gaat wel heel kort zijn inderdaad. Ik mag hopen dat je daarna een paar maanden off gaat lol.

3 maanden minstens. Ga sws nog bloedtest doen voor ik begin, is die echt niet goed dan wordt het een lange cruise.
 
Hoe lang heb je hiervoor geblast en hoe lang ga je nog blasten?
 
Back
Naar boven